Take a fresh look at your lifestyle.

کمپین «حماسه عاشورا»، پایه گذار سنت های نیک

تبلیغات فرهنگی ازجمله برنامه هایی است که طی سال های اخیر با توجه به مناسبت ها یا رویکردهای خاص سازمان زیباسازی شهرداری تهران توسط این نهاد در سطح شهر به شکل تبلیغات محیطی به اجرا درمی آید. این بار نیز موضوع اهدای خون در بیلبوردهای محیطی طراحی و تدوین شده که مورد توجه مخاطبان قرارگرفته است.

به گزارش  ام بی ای نیوز، وجودی، مدیر تبلیغات فرهنگی سازمان زیباسازی، تخصصی شدن این نوع تبیلغات را وجه امتیاز آن با آنچه در گذشته در این رابطه اجرا می شده عنوان کرد و گفت: ایام و مناسبت های فرهنگی و مذهبی فرصت هایی هستند که بتوان مفاهیم و موضوعات اخلاقی، اجتماعی و مذهبی را در قالب هایی متفاوت و تأثیرگذارتر به مخاطبان و شهروندان ارائه کرد.

در این رابطه طی سال های گذشته تلاش هایی انجام شده که تبلیغات محیطی سطح شهر صرفا جنبه تجاری نداشته باشد و به لحاظ تأثیرگذاری و در معرض دید عموم بودن بیلبوردها طرح های یکپارچه و منظمی جهت نوع دیگری از تبلیغات که در زندگی فردی و اجتماعی مخاطبان تأثیرگذار باشد، به اجرا درآمده است.

او افزود: به عنوان نمونه در ایام محرم طرح تبلیغات فرهنگی با عنوان «کمپین حماسه عاشورا لبیک یا حسین» پیام های اخلاقی و اجتماعی مرتبط با اهداف این حماسه بزرگ را ارائه کرده است.

در این طرح ابتدا فراخوان ارسال آثار با موضوعات مرتبط با حماسه عاشورا داده شد و طراحان برتر که طبق تجربه دوره های گذشته آثار برتری ارائه کرده بودند دعوت شدند و با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه کارگاه های تخصصی این طرح ها در شهر کربلا برگزار شد.

وی با بیان اینکه این اقدام برای قرار گرفتن طراحان در حال و هوای حماسه عاشورا و محرم بوده است، گفت: در این کمپین محتوای مورد نظر با حضور متخصصان ستاد عتبات عالیات و سازمان اوقاف مشخص می شد و طراحان شرکت کننده در حال و هوای حرم امام حسین (ع) و حماسه عاشورا، در کارگاه های تخصصی که در شهر کربلا برگزار شد شرکت کرده و آثار برتر توسط اساتید حوزه گرافیک نظیر استاد اسداللهی و دوست محمدی انتخاب و برای اجرای این کمپین بزرگ آماده شد.

در این میان حدود ۸۰ اثر در رابطه با طرح اهدای خون انتخاب شد که البته در این ایام مورد نظر مخاطبان و شهروندان تهرانی نیز قرار گرفت و طرح آن کیسه خونی را نشان می دهد که برای کمک به بیماران و نیازمندان به خون اهدا شده است و ضمن ترویج فرهنگ این کار خیر در قالب کمپین بزرگ حماسه عاشورا به تصویر کشیده شد.

البته طرح ها و عنوان های دیگری نظیر دوری جستن از مال حرام و کسب روزی حلال و آزادگی و. . . نیز موضوعاتی بودند که طرح های متفاوت و متعددی با محتوای متناسب این ایام طراحی و اجرا شده است.

او در ادامه، حاصل این طرح تبلیغات فرهنگی که در دوره های گذشته نیز اجرا شده بود، تخصص محور شدن و دوری از طرح های سطحی و کلیشه ای برای انتقال مفاهیم و ارزش ها عنوان کرد.   

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.