Take a fresh look at your lifestyle.

مرگ تبلیغات سنتی و ظهور ابتکار

گروه ترجمه فرصت امروز: تبلیغات سنتی مرده است. منظورم این نیست که در آسایشگاه روی عرشه کشتی منتظر ورود به دروازه های بهشت است یا دارد فاتحه خودش را می خواند؛ منظور من این است که دوران مردان دیوانه کاملا تمام شده است.

با تبلیغ آگهی در بین دو نیمه سوپر بول که در سال ۲۰۱۷ دارای قیمت مفتضح بیش از ۵ میلیون دلار است، درخواست خرید ۳۰ ثانیه زمان پخش برای هزینه سری A به نظر جذابیت کمتری از همسر سابق تان، آن هم در حالت بی حوصله اش دارد. مصرف کنندگان برای چیزی معتبر اشتیاق دارند. در آن و از طریق احساسات خام، ارزش حقیقی و یک گزاره منحصربه فرد می خواهند روی پلتفرم های متعدد توجه شان را جلب کنید. برندهایی که به منظور شناخت این دنیای جدید یک  قدم به عقب برداشته اند، در نسبتی از هزینه برخی مزیت های عالی را دریافت کرده اند.

در زیر چند نمونه از شرکت هایی هستند که از منطقه راحت خود خارج  شده و می خواهند به طور حقیقی اصیل باشند. این شرکت ها به یک باور رسیدند که اوضاع منحصربه فردشان سود سهام زیادی به آنها پرداخت می کند. درست فکر می کردند و همچنان به رشد خود ادامه می دهند.

ولوو

با توجه به اینکه اکثر شرکت ها برخلاف منابع فوق العاده ثروتمندشان به اهداف خود نمی رسند، برخی از شرکت ها راه خود را با یک دیدگاه نو عوض می کنند. در طول سوپر بول XLIX در سال ۲۰۱۵، یک سازنده سوئدی ماشین شاید بهترین حرکت بازی میان Seahawks و Patriots را انجام داد؛ این سازنده که امروزه به عنوان «بارش ولوو» شناخته می شود، به جای پرداخت و خرید یک آگهی استاندارد صنعتی در طول بازی بزرگ، تصمیم گرفت در توییتر، یک ماشین را مجانی به کسی بدهد که  #volvocontest را در طول یک آگهی رقیب توییت کند که این باعث می شد در طول بازی  ترند می شدند، جذابیت بیشتری داشتند و توجه بیشتری نسبت به سازندگان دیگر کسب می کردند.

با کمتر از ۵ میلیارد ویدئوی تماشا شده در هر روز در YouTube، هیچ شکی وجود ندارد که مردم حجم اینترنت خود را به صورت متفاوتی مصرف کنند. در کنار صعود مداوم جذابیتNetFlix، Hulu وAmazon Prime، مردم همیشه به دنبال راه های جدیدی هستند که در طول تماشای روزانه تلویزیون، آگهی های کند و احمقانه را نبینند. پخش زنده اخبار و رویدادهای ورزشی می تواند تنها چیزهایی باشد که واقعا شبکه های کابلی را زنده نگه  داشته است.

نایک

شرکت هایی که روش هایی برای گفتن داستان های بنیادین پیدا کرده اند و دنبال کننده های خودشان را روی پلتفرم هایی مثل یوتیوب از طریق افراد تأثیرگذار صحیح افزایش می دهند، برندهای بزرگ تری شده اند. نمونه ای کامل از این مورد می تواند کمپین «درست ازش استفاده کن» نایک باشد. به جای خرید میلیون ها تأثیرگذاری از طریق آگهی های تبلیغاتی ۱۵ ثانیه ای در یوتیوب، کیسی نیستت، یک یوتیوبر تأثیرگذار را برای ساخت یک فیلم استخدام کردند. ویدئوی کیسی نیستت که جهان را در ۱۰ روز سفر کرد، جذاب و منحصربه فرد بود. بیش از ۲۵ میلیون نفر جست وجو کردند تا آگهی های نیمه خودآگاه را به جای آگهی های دیگر تماشا کنند.

ویدئوهای خوشمزه

هر کسی با یک پروفایل فیس بوک احتمالا فیلم های خوشمزه ای را که ممکن است قدرت تبدیل شدن به یک سرآشپز کلاس جهانی را در ۳۰ ثانیه به مردم بدهد، دیده است. با وجود سادگی های مینیمالیستی، این فیلم ها در ماه ها بیش از یک میلیارد بار تماشا شده اند. این ویدئوها که زاییده تصور BuzzFeed بوده است، کلید موفقیت تبلیغات رسانه ای است، سریع، مختصر و کارآمد است و ارزش زیادی را به ارمغان می آورد. اینکه آیا شما یک کلاس پنجم یا یک دانشجو هستید، این فیلم ها شما را وادار می کند ۱۲۰ وعده غذایی را در یک ساعت به طور مداوم ببینید.

این ویدئوهای ویروسی دو چیزی را که مصرف کنندگان بیشتر از همه می خواهند، ارائه می کنند؛ غذای عالی و زمان آزاد بیشتر. اگر شما ارزش زیادی را در یک روش مختصر به مصرف کننده برسانید، او باز هم باز می گردد تا ویدئوهای بیشتری ببیند.

استرینگ کینگ

اگرچه این شرکت و نمونه ممکن است کمی خارج از حوزه مطالعه باشد زیرا برند بزرگی نیست، اما استرینگ کینگ جایگاه مناسب خویش را بهتر از هرکس دیگری می داند. لاکروس به سرعت در حال رشد است و این شرکت نه تنها در راستای این ورزش است بلکه به رشد آن کمک می کند. در سراسر رسانه اجتماعی خود به خصوص در اینستاگرام بسیار فعال هستند، زیرا این شرکت می داند چگونه با مردم صحبت کند.

ویدئوهای آنها ترکیب کاملی از محتوای بسیار جذاب را نشان می دهد. اکثر ویدئوها با یک پیام اساسی در مورد یک محصول جدید یا مفهوم پنهان در پشت افراد تأثیرگذاری که قسمتی از تجارت و ماموریت برند هستند، با نشاط هستند. آنها خیلی خودشان را جدی نمی گیرند؛ با این حال، شور و شوق برای برندشان کاملا خالصانه است.

ردبول

اگرچه ذکر این موضوع کفرآمیز است که ردبول جمعیت انرژی سالم ما را نشانه گرفته است، TruEnergy در فضای مشابهی کار می کند؛ آنها لایق حمایت جدی تری هستند.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.