Take a fresh look at your lifestyle.

Uni Noodle؛ نودلی که حس و حال آدم ها را می فهمد

Uni Noodle ، یک برند ۴۳ ساله تولید نودل در تایوان است. با وجود حضور رقبای دیگر، این برند همواره نقش رهبر بازار را در این کشور ایفا کرده است.

به گزارش  ام بی ای نیوز، در چند سال گذشته و با کمپین «خانه لحظات کوچک» که توسط آژانس ADK Taiwan  طراحی و اجرا شد، برند توانست بار دیگر حرف تازه ای برای گفتن داشته باشد و با اتکا به مفهوم «حس و حال» بتواند مجموعه ای از طعم های جدید را به بازار معرفی کند.

آنها با تولید مجموعه ای از ویدئوهای کوتاه به معرفی طعم های منحصربه فردشان پرداختند. ماجرای ویدئوها در یک فروشگاه نودل فروشی خیالی به نام «خانه لحظات کوچک» می گذرد که طعم های مختلفی را با توجه به حس و حال خریداران عرضه می کند. مثلا اگر کسی به تازگی شکست عشقی خورده و دلتنگ عشق از دست رفته اش است، نودل مخصوصی با طعم دلخواه او در این فروشگاه ارائه می شود. «به پیشنهاد شما توجهی نکرد» یا «باید خداحافظی کنید» چند مثال دیگر از اسامی طعم های این فروشگاه است.

کانسپت نودل های طعم داری که براساس حس و حال افراد خلق شده بودند، به قدری در جلب توجه مخاطبان موفق بود که برند مجبور شد رستورانی واقعی برای تولید غذا براساس حس و حال بسازد.

مکانیزم کمپین

حضور برندهای رقیب که با طعم های جدید وارد بازار می شدند، Uni Noodle  را با احساس خطر مواجه کرد. برند به عنوان رهبر بازار باید حرف تازه ای می زد تا مخاطبان جوان تر را جذب کند و همچنان در صدر بماند.

تحقیقات نشان می داد که محصولات برند با هر خوراکی دیگری جور در می آید. همچنین نودل یکی از آن غذاهایی است که قابلیت پر کردن لحظات خصوصی و شیرین آدم ها را دارد و می تواند خاطره ساز باشد.

پس برند تصمیم گرفت محصولاتش را با طعم های خاص و ناب همراه کند؛ «طعم حس و حال».

ایده خلاقانه، طعم دار کردن نودل های برند با حس و حال مخاطبان بود. به این ترتیب فروشگاه نودل فروشی تخیلی ای خلق شد. صاحب فروشگاه که همسن برند بود، نودل هایی را متناسب با حس و حال مشتریان فروشگاه تدارک می دید. درواقع دستور غذاها از حس مشتریان الهام گرفته می شد. برای کسانی که دل شان برای عشق پیشین شان تنگ شده بود، او «Mont Blanc» را تهیه می کرد. برای کسانی که به تازگی به کسی پیشنهاد ازدواج داده  بودند ولی پیشنهادشان رد شده بود، صاحب فروشگاه «مزه قلب شکسته» را پیشنهاد می کرد. مخاطبان بعد از تماشای ویدئوها می توانستند به وب سایت دستورهای غذایی برند مراجعه کنند و با طرز تهیه تمام این غذاها آشنا شوند.

وب سایت به سرعت از نظرات مثبت مردم پر شد. بسیاری از مردم این دستورهای غذایی را امتحان کرده بودند و دل شان می خواست فروشگاه نودل فروشی برند را از نزدیک ببینند. نظرات مردم باعث شد که برند به یک فروشگاه/ رستوران واقعی نودل فروشی فکر کند. در مارس ۲۰۱۵ و با گشایش این فروشگاه بار دیگر برند بر سر زبان ها افتاد. ۳۷درصد افزایش فروش محصولات Uni Noodle در سه ماه اولیه کمپین فقط یکی از نتایج مثبت این کمپین بود.

حالا دیگر Uni Noodle فقط یک برند تولیدکننده نودل های ساده، خوشمزه و سریع نبود، بلکه در جایگاه  جدید برند، Uni Noodle می توانست حس و حال مخاطبان را درک کند.   

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.