Take a fresh look at your lifestyle.

روش های ساده بوت استرپینگ برای استارت آپ ها

بوت استرپینگ در استارت آپ به معنای پیشبرد اهداف ابتدایی بدون دریافت کمک از سرمایه گذاران است که می تواند کمک بزرگی به رشد اولیه داشته باشد.

بوت استرپ کردن کسب و کار روشی بسیار هوشمندانه برای شروع به کار استارت آپ است. شما با این کار در ابتدای تأسیس استارت آپ، کنترل و استقلال کافی خواهید داشت و می توانید بدون زندانی شدن در محدودیت های سرمایه گذاران، چشم انداز خود را دنبال کنید. البته این کار به صبر بسیار زیادی نیاز دارد.

در ادامه این مقاله به نقل از زومیت، پنج روش هوشمندانه شروع اولیه یا بوت استرپ استارت آپ را شرح می دهیم.

۱- حساب دخل و خرج کسب و کار را داشته باشید

به عنوان مؤسس استارت آپ، باید آشنایی کاملی با میزان بودجه کنونی خود داشته باشید. بسیاری از ارزش آفرینان در ارتباط با مخارج، بیش ازحد خوش بین هستند و میزان هزینه ای که برای کار می کنند، دست کم می گیرند. آنها پس از مدتی با مشکلات اساسی در بخش بودجه روبه رو می شوند.

از همین ابتدای کار باید صرفه جویی در هزینه ها را در تمامی بخش های زندگی خود به کار گیرید. باید بدانید تصمیمات مالی شما به عنوان مدیر کسب و کار، تمام زندگی را تحت تأثیر قرار می دهد.

۲- به دنبال تسهیلات مالیاتی باشید

کسب وکارهای آمریکایی می توانند خود را به صورت شرکت های C corporation ثبت کنند تا مشمول معافیت ها و تخفیف های مالیاتی شوند. در ایران نیز شرکت های دانش بنیان مشمول معافیت مالیاتی هستند. می توانید از همین ابتدای کار تصمیم خود را برای تبدیل شدن به شرکتی دانش بنیان داشته باشید تا پس از نهایی شدن محصول، از مزایای مالیاتی آن بهره مند شوید.

۳- از بدهی های مالی و اعتباری دوری کنید

نیاز نیست در ابتدای تأسیس استارت آپ، خود را درگیر وام و بدهی های اعتباری کنید. این بدهی ها اگرچه می توانند مخارج شما را تا حدی تأمین کنند، اما زمان پرداخت آنها همیشه به عنوان مشکلی بزرگ همراه شما خواهد بود.

سعی کنید در ابتدای کار استارت آپ، تنها به پولی که واقعاً در اختیار دارید دل ببندید. البته این کار بسیار سخت و نیازمند صبر زیاد است. به همین دلیل است که استارت آپ های بوت استرپ شده بسیار کمیاب و خاص هستند.

۴- همه فن حریف باشید

در ابتدای کار و خصوصاً وقتی تصمیم دارید به صورت بوت استرپ و با سرمایه شخصی خود کار کنید، باید بتوانید نقش های متنوعی در استارت آپ خود بر عهده بگیرید. در شروع کار موجودی کافی برای استخدام افراد مختلف ندارید و بهتر است خودتان وظایف بازاریابی، حسابداری، مدیریت منابع انسانی و وظایفی از این دست را بر عهده بگیرید. به بیان دیگر، در این مرحله باید خودتان  (یک نفر یا چند مؤسس) تمامی جاهای خالی شرکت را پر کنید.

۵- ارتباطات را فراموش نکنید

ارتباطات در این مرحله صرفاً به معنای جذب سرمایه گذار نیست. شما با شبکه سازی و ایجاد ارتباطات جدید می توانید مشتریان تازه برای خود دست و پا کنید. از همه مهم تر با این کار می توانید فرآیند یادگیری برای تأسیس شرکت را تسریع کنید.

به یاد داشته باشید که بوت استرپینگ  (شروع کسب و کار بدون دریافت کمک مالی) به معنای دنبال کمک نگشتن نیست. وقتی با کارآفرینان و ارزش آفرینان باتجربه آشنا می شوید، سعی کنید تا آنجا که می توانید از آنها یاد بگیرید. بیاموزید چه کاری مفید و چه کاری برای استارت آپ مضر است. علاوه بر آن، به کارگیری این دروس در کسب و کار را نیز بیاموزید. این ارتباطات می توانند به اندازه یک سرمایه گذار بزرگ مفید باشند.

در نهایت، شما مسئول موفقیت خودتان هستید. اگر بتوانید از پس موانع اولیه تأسیس استارت آپ بربیایید، مسیر نتایج بعدی بسیار باارزش خواهند بود.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.