Take a fresh look at your lifestyle.

کلینیک کسب و کار / دلایل شکست کسب و کارهای کوچک

پرسش: در حال راه اندازی یک کسب و کار کوچک هستم، اما آمارها نشان می دهد که اغلب کسب و کارهای کوچک شکست می خورند. به نظر شما دلایل شکست کسب و کارهای کوچک چیست؟

پاسخ کارشناس: سوال شما بسیار کلی است و طبعا پاسخ ما نیز نمی تواند جزیی و کاربردی باشد، اما دلایل مهمی را که باعث شکست کسب و کار های کوچک می شوند به طور خلاصه اشاره می کنیم:

عدم تحقیق و مطالعه بازار

این مسئله یکی از مهم ترین دلایل ورشکستگی و ناکامی بنگاه های اقتصادی به خصوص کسب و کارهای کوچک به شمار می رود که در همان سال اول تعطیلی می شود.

کم تجربگی یا بی تجربگی

گاه تجربه بهتر از علم است. بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک فاقد تجربه لازم برای راه اندازی و مدیریت هستند و همین بی تجربگی عاملی برای شکست می شود.

سرمایه مالی ناکافی

سرمایه مالی همیشه یک عامل مهم در کسب و کار است، اما هر کسب و کاری به یک میزان مشخص از سرمایه نیاز دارد که باید در طول مراحل مختلف اجرا و ادامه کسب و کار هزینه شود.

 نداشتن برنامه ریزی

بی برنامه بودن یکی دیگر از دلایل شکست کسب و کارهای کوچک است. در صورتی که ما برنامه ای برای کسب و کار نداشته باشیم در واقع برای شکست برنامه ریزی کرده ایم.

 منابع انسانی نا کارآمد

نیروی انسانی می تواند عامل پیروزی یا شکست یک سازمان باشد. یک نیروی انسانی خوب می تواند یک شرکت در حال ورشکستگی را از رکود خارج و با یک ایده خلاق به سوددهی برساند.

 ناتوانایی در جذب مشتریان

این مشکل خود می تواند ناشی از عدم تحلیل صحیح بازار باشد، اما گاه با وجود پتانسیل خوب بازار برخی شرکت ها توانایی لازم برای جذب بازار را ندارند.

بی توجه بودن به رقبا

کوچک شمردن رقبا و چگونگی جذب سهم بیشتری از بازار علت بعدی شکست کسب و کارهای کوچک است.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.