مشکلات نرمافزارهای مدیریت ارتباط با مشتری کنونی
۳ مشکل اساسی تیم فروش با نرمافزارهای مدیریت ارتباط با مشتری کنونی
همانطور که میدانید سیآرام یا نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یک اصطلاح جدید نیست. ایدهی اولیهی آن به اوایل دههی ۱۹۷۰ برمیگردد. اما آن سالها با شکست مواجه شد و در سال ۱۹۸۲ ایدهی پایگاه داده معرفی شد که به جمعآوری دادههای کلیدی مشتری و روشهای آماری برای تجزیه تحلیل آن میپرداخت.
سرانجام در دههی نود اولین سازههای صنعتی از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری ساخته شد.
براساس گزارشات هماکنون بیش از ۱۶۵۴ شرکت سی آر ام در سراسر جهان وجود دارد.
اما مشکل اینجاست که چرا این همه شرکت سی آر ام وجود دارد و هنوز هم نیاز به یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری همچنان حس میشود. یک دلیل آن است که با وجود نرمافزارهای سی آر ام مختلف هنوز هم شکافهایی میان آنچه که تیمهای فروش میخواهند و آنچه که نرمافزارهای مدیریت ارتباط با مشتری میخواهد وجود دارد.
در ادامه سه مشکلی که کسب وکارهای امروزی با نرمافزارهای سی آر ام دارند را مشاهده میکنید.
این موارد به تیمهایی که درصدد تولید یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری بهتری هستند، کمک کند.
بهرهوری در نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری
گزارش منتشر شده توسط هاباسپات نشان داد که در سال ۲۰۱۵ اعضای تیم فروش تنها یک سوم از زمان خود را به فروش اختصاص میدهند.
زمان واقعی در کجا صرف میشود؟
براساس همان گزارش ۳۱٪ از زمان آنها صرف جستجو و ایجاد محتوا میشود.
در کنار این آمار، تنها ۲۰ درصد از زمان به مدیریت CRM اختصاص مییابد.
مدیر اجرای مایکروسافت در این باره میگوید:
روشهای موجود بیشتر بر ورود دستی اطلاعات متکی هستند.
آنها بهرهوری کافی برای جمعآوری اطلاعات دقیق و ارزیابی سطح تعاملات را ندارند.
سی آر ام های جدید که تیمهای بسیار بزرگی در حال کار بر روی آنها هستند، مبتنی بر ابر هستند که باعث کاهش زمان جمعآوری دادهها و غنیسازی آنها میشوند. این نرمافزارها به تیمهای فروش کمک میکنند تا زمان بیشتری را به خود فروش اختصاص دهند و به جای اینکه با وارد کردن دستی اطلاعات زمان خود را هدر دهند، با کمترین تلاش به سیل عظیمی از اطلاعات به درد بخور دسترسی داشته باشند.
کارشناسان معتقدند در پنج سال آینده با نرمافزارهایی که از قدرت واقعی محاسبات ابری، دادهکاوی و یادگیری ماشین استفاده میکنند، مواجه خواهیم شد.
روابط اجتماعی به عنوان هستهی اصلی نه ارزش افزوده
همه میدانند که رسانههای اجتماعی ابزارهای بسیار مهمی هستند، اما اگر هنوز به آنها اعتقاد ندارید، به این گزارش توجه کنید.
مطالعات لینکدین نشان داد که حدود ۷۲درصد از خریداران B2B قبل از خرید از رسانههای اجتماعی تحقیق میکنند.
از چند سال پیش، کارشناسان در تلاش هستند تا سی آر ام هایی تولید کنند که ترکیبی از رسانههای اجتماعی و سی آر ام باشد، اما هنوز یک نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری که بتواند به اندازهی کافی این دو مقوله را با هم ترکیب کند وجود ندارد.
ارتباطات با مصرفکننده باید در هستهی اصلی نرمافرارهای مدیریت ارتباط با مشتری باشد، نه به عنوان یک ارزش افزوده.
پیشبینیهای دقیق و درست
براساس تحقیقات انجام شده حدود ۸۵ درصد از سازمانها از نرمافزارهای مدیریت ارتباط با مشتری برای پیشبینی فروش استفاده میکنند.
از بین این افراد:
- حدود ۳۴.۱ درصد آنها معتقدند که نرمافزارهای کنونی اطلاعات پیشبینی شده مورد نیاز آنها را ارائه نمیکنند.
- و ۳۰.۵ درصد دیگر نیز اعتراف میکنند که اطلاعاتی که به آنها داده میشود، اغلب دقیق نیستند.
نرمافزارهای مدیریت ارتباط با مشتری جدید باید بر موارد جدیدتری تکیه کنند.
مانند دادههای اساسی از ایمیلها، تقویمها، قراردادها، ااطلاعات رفتاری و هوش مصنوعی تا به پیشبینیهای دقیقتری دست پیدا کنند.
آینده : آنچه که رخ خواهد داد
خبر خوب اینست که شرکتهای نوپای جدید به این نتیجه رسیدهاند:
- که باید بر روی ایدههایی که بیشتر از هوش مصنوعی استفاده میکنند، تمرکز کنند.
آنها تلاش میکنند تا نرمافزارهایی با خدمات سادهتر، استفاده آسانتر و مبتنی بر اطلاعات تمرکز کنند.
انتظار میرود در آیندهای نزدیک با توجه بیشتر موارد ذکر شده، با سی آر ام هایی روبرو شویم که بیشتر از وقتگیر بودن، هوشمند باشند و اطلاعات ضروری برای تصمیمگیری را در اختیار تیمهای فروش قرار دهند.
منبع: inc
برچسب ها: آینده سی آر ام ها, سی آر ام های هوشمند, سی آرام, مدیریت ارتباط با مشتری, نرم افزار CRM, نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری
نظرات بسته شده است.