Take a fresh look at your lifestyle.

سه نکته در مورد روابط مدیران با کارکنان در شرکت های کوچک و متوسط

روابط مدیران و کارکنان یک شرکت یا سازمان بسیار حائز اهمیت است، به گونه ای که حدود روابط بین مدیران و کارکنان طبق برنامه و از پیش تعیین شده باشد تا حد و مرزها مشخص شده و خللی در انجام وظایف کارکنان یا مدیران وارد نشود.

 به همین منظور، در خصوص روابط مدیران و کارکنان باید به نکاتی توجه کرد که در اینجا به نقل از پارک بازاریابی ایران به چند نمونه از آنها پرداخته می شود.

نکته اول: تا جایی که امکان دارد از روابط نزدیک و صمیمانه با کارکنان خود بپرهیزید

پیشنهاد مشاوره بازاریابی این است که به عنوان مدیر یک شرکت یا سازمان سعی کنید رابطه های دوستی خارج از شرکت برای خود داشته باشید که بتوانید با آنها به صورت صمیمانه تعامل برقرار کرده و از هم صحبتی با آنها لذت ببرید به جای اینکه بخواهید چنین روابطی را با کارکنان خود داشته باشید، زیرا روابط دوستانه و صمیمانه با کارکنان، ممکن است بعدها در اداره امور و انجام وظایف جدی تان مشکل ایجاد کند.

در صورتی که ارتباط دوستانه ای با یکی از کارکنان خود داشتید نیز نباید موقعیت خود را فراموش کنید. به دلیل نقش رهبری و سازمان دهنده ای که مدیر یک شرکت دارد بنابراین باید در همه حال موقعیت و جایگاه خود را حفظ کند تا بتواند وظایف کارکنان را به آنها گوشزد یا از عملکرد آنها به راحتی انتقاد کرده و وجهه تأثیر گذار خود را حفظ کند. بنابراین لازم است مدیر برای روابط دوستانه و نزدیک با کارکنانش حد و مرزهایی را تعیین کند که هم روابط سالم و دوستانه ای داشته باشد و هم جایگاه اصلی خود را از دست ندهد.

نکته دوم: اگر قصد روابط دوستانه با یکی از کارکنان خود را دارید او را ابتدا به درستی بسنجید

گاهی ممکن است برای مدیری این شرایط به وجود بیاید که دوست داشته باشد با یکی از کارکنان خود روابط دوستانه ای برقرار کند.

 اگر شما به عنوان مدیر، کارمندی دارید که دارای ویژگی های اخلاقی یا توانمندی های ویژه ای است که فکر می کنید می تواند دوست خوبی برای شما باشد، بهتر است ابتدا در کمال صبر و در طول زمان او را بسنجید تا مطمئن شوید که می توانید روابط طولانی مدت و قابل اعتمادی را با او برقرار کنید. گاهی ممکن است روابط دوستانه و نزدیک شما با یکی از کارمندان تان موجب کاهش کیفیت عملکرد آن فرد شود و این رابطه دوستانه مانع از آن شود که شما بتوانید به راحتی وظایفش را به وی گوشزد کرده یا برخورد مقتدرانه ای داشته باشید.

نکته سوم: تعیین حد و مرزهای صمیمت و دوستی با کارکنان

در صورتی که قصد دارید با یکی از کارمندان خود روابط دوستانه و بادوامی برقرار کنید، بهتر است پس از سنجیدن تمامی زوایای این کار و همچنین سنجیدن کارمندتان، یک سری حد و مرزهایی را در ابتدای رابطه با او در میان بگذارید که بعدها دچار مشکل نشوید. حد و مرزهایی از این دست که این صمیمیت و دوستی شما مانع از این نمی شود که کم کاری های او را نادیده بگیرید یا از عملکرد وی انتقاد نکنید. اگر قبل از آغاز رابطه دوستانه خود این حدود را مشخص کنید، در آینده مشکل چندانی نخواهید داشت و قدرت و نفوذ خود را نیز به عنوان یک مدیر حفظ خواهید کرد.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.