Take a fresh look at your lifestyle.

کلینیک کسب و کار / پرسش و پاسخ درباره ترس از راه اندازی کسب و کار

پرسش: صاحب سرمایه نسبتا خوبی هستم و برای راه اندازی یک کسب و کار آماده ام، اما می ترسم و تا حالا نتونستم این کار را انجام دهم. با دوستانم بسیار صحبت کردم و تا مرحله راه اندازی هم پیش رفتم اما همواره در آخرین مرحله پشیمان شدم. اگر امکان دارد مرا راهنمایی کنید.

پاسخ کارشناس: دوست عزیز شما بدون آنکه بدانید دچار ترس های گوناگونی در درون خود هستید. ابتدا باید این ترس ها را بشناسید، آنها را تجزیه و تحلیل بکنید و بر آنها فائق بیایید. البته این امر تا حدی طبیعی است و بسیاری از افراد دچار آن هستند تا جایی که تا آخر عمر کارمند باقی می مانند و هیچ گاه کارآفرین نمی شوند. شما یک مرحله جلوتر هستید، اما برای اینکه بعدا دچار مشکل نشوید بهتر است این مرحله را پشت سر بگذارید.

معمولا افراد با چند نوع ترس مواجه هستند که ممکن است بر آن آگاه باشند یا نباشند، اما مهم ترین آن ترس از شکست و بی کفایتی است. افراد می ترسند که شکست بخورند و اندوخته خود را از دست بدهند و اعتبارشان نزد سایر افراد زیر سوال برود. تصور می کنند از میان خانواده و دوستان طرد می شوند و دیگر کسی آنها را جدی نمی گیرد. فکر می کنند با بی پولی باید بقیه عمر را سر کنند و دائما توسط دیگران سرزنش شوند.

این ترس ها آنقدر قوی است که باعث می شود افراد بگویند همین جا که هستیم خوب است و نیازی به تغییر نیست. اگر قصد دارید کارآفرین شوید و کسب و کار خودتان را داشته باشید ابتدا باید با این ترس روبه رو شوید. در این خصوص مطلب بخوانید و با کارشناسان متخصص مشورت کنید.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.