Take a fresh look at your lifestyle.

راه های تشویق افرادی که در خانه کار می کنند / ۵ (و نیم) راه برای ایجاد انگیزه در کارکنانی که در خانه کار می کنند

مدیریت کارکنانی که در منزل کار می کنند، مسلتزم تلاش بیشتری است، اما انجام چنین تلاشی به یقین ارزشمند است. برخلاف تمام حرف و حدیث ها و استدلال هایی که در مورد «همکاری» و  «دفاتر طرح باز» وجود دارند، بهترین مطالعات علمی نشان می دهد که اکثر اوقات وقتی کارکنان از راه دور کار می کنند، خوشحال ترند و بهره وری بسیار بالاتری دارند.

به گزارش شبکه کار کردن در خانه نوشدارویی نیست که خود به خود عمل کند. اگر کارآفرینان و مدیران بخواهند شرکت  و تیم شان موفق باشند، باید یاد بگیرند تا به کارکنان از راه دور انگیزه بدهند و آنها را در کارها مشارکت دهند.

در ادامه قصد داریم پنج روش مطمئن را عنوان کنیم که انگیزه و حس مشارکت را در این افراد برمی انگیزند:

۱- درک چالش ها

 برخلاف کارکنانی که مرتب در رفت و آمد به محل کار هستند، کارکنانی که در خانه کار می کنند کمتر تحت تأثیر رفتار (خوب یا بد) همتایان خود قرار می گیرند. یعنی نه می توانند از مدل های مثبت الهام بگیرند و نه به عادت های بد مبتلا شوند. فقدان تأثیرگذاری از سوی همتایان یعنی اینکه مدیران باید مسئولیت بیشتری را در قبال کارکنانی که در منزل کار می کنند برعهده بگیرند و آنان را به اهداف و انتظارات سازمان مرتبط کنند. این موضوع به خصوص در مورد سازمان هایی مصداق پیدا می کند که دارای فرهنگ «عادی سازی» رفتار موفقیت هستند.

۲- در صورت امکان، کاری کنید که کارمندان حداقل هفته ای یکبار به محل کار بیایند

طبق مطالعات اخیر، تنها ۳۰درصد کارمندانی که هر روز به محل کار رفت و آمد دارند، «درگیر» کار هستند که به عنوان حس تعلق و مسئولیت پذیری به سازمان تعریف می شود. همچنین، تنها ۳۰درصد کارکنانی که تمام وقت در خانه کار می کنند، درگیر کار هستند. در مقابل، ۴۱درصد کارکنانی که یک یا دو روز در هفته به محل کار رفت و آمد دارند (و بقیه زمان ها را در خانه کار می کنند) درگیر کار هستند. حضور هفتگی در محل کار به کارکنانی که در خانه کار می کنند، کمک می کند تا ضمن حفظ استقلال با دیگران نیز در ارتباط باشند.

۳- برنامه ریزی برای ارتباط های منظم

اگر محل زندگی کارکنانی که در خانه کار می کنند بسیار دور از محل کار است و امکان رفت و آمد به آنجا را ندارند، برنامه ریزی منظم برای حفظ ارتباط با آنان می تواند بسیار مؤثر باشد. می توانید در مورد کار صحبت کنید، آنها را هدایت و این حس را ایجاد کنید که آنان هم می توانند اولویت ها و روش عملکرد سازمان را تغییر دهند. نکته این جاست که چون افرادی که در منزل کار می کنند، از برخی مسائل داخل محل کار خبر ندارند، مدیران نمی توانند با اتکا بر آنان مشخص کنند که این ارتباط ها در چه حد و اندازه ای صورت بگیرد، یا اینکه چه موقع این ارتباط می تواند ایده خوبی باشد.

۴- ارائه راهنمایی های صریح و روشن

از آنجایی که هیچ نشانه بصری برای ارزیابی احساسات وجود ندارد، کارکنانی که در خانه کار می کنند ممکن است دائم نگران عصبانیت یا ناراحتی مدیران از عملکرد خودشان باشند. این «نویزهای» عاطفی می توانند موجب حواس پرتی شوند. ساده ترین روش برای دوری از این وضعیت، ایجاد یک فضای خالصانه و واکنش سریع است. اگر کارکنایی که در خانه کار می کنند بدانند که وقتی اشتباهی انجام می دهند، به دنبال آن بازخوردها را دریافت خواهند کرد، احتمال اینکه ذهن آنان مشغول مشکلاتی شود که اصلا وجود ندارند، بسیار پایین می آید.

۵- بدون معطلی حقوق آنها را پرداخت کنید

بسیاری از شرکت ها، فریلنسرها یا آزادکارها  (کسانی که از خانه کار می کنند) را در پایین لیست پرداخت حقوق ماهانه قرار می دهند. شما با عدم پرداخت به موقع حقوق این افراد عملا به آنها می گویید که جزو تیم نیستند و مشارکت با آنان واقعا ارزشمند نیست. اگر شرکت مشکلات مالی دارد، همه کارکنان باید به یک اندازه تحت تأثیر این موضوع قرار بگیرند، نه فقط کسانی که در خانه کار می کنند. اگر وضع مالی شرکت خوب است، پس بهانه ای برای عدم پرداخت به موقع حقوق این افراد نیست.

۵/۵- استفاده از فناوری مناسب

علت اینکه این روش را یک روش نصفه و نیمه بیان می کنیم این است که تجربه نشان می دهد، ۹۵درصد ارتباط های بین مدیران و کارکنانی که در خانه مشغول کارند می تواند با استفاده از ایمیل و تلفن صورت بگیرید. البته ویدئوکنفرانس هم در این زمینه می تواند مؤثر باشد.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.