Take a fresh look at your lifestyle.

به دیگران کمک کنید

فرصت امروز: در یک سازمان جهت رسیدن به اهداف، لازم است در بین افراد همکاری وجود داشته باشد. اگر فرآیند کمک کردن بین آنها به خوبی شکل نگیرد، بدون شک این امر محقق نخواهد شد. به همین خاطر در محیط کار، کمک کردن امری حیاتی محسوب می شود. برای کمک کردن به دیگران میلیون ها دلیل وجود دارد؛ همکاران، دوستان، همسایه ها و هر کسی که با شما برخورد دارد می تواند با مهربانی شما احساس بهتری پیدا کند و تحت تأثیر قرار بگیرد، اما پژوهش های تازه نشان می دهند که کمک کردن به دیگران برای خود شما هم خوب است.

در تحقیقی که توسط دکتر سونیا لیومبومیرسکی، استاد روان شناسی دانشگاه کالیفرنیا انجام شده است، از گروهی از دانشجویان خواسته شد به مدت شش هفته، هر هفته پنج اقدام عملی محبت آمیز را به صورت تصادفی انجام دهند. نتایج این تحقیق نشان داد رضایت آنان با این کار تا ۴۱/۶۶ درصد افزایش پیدا کرد.

ایده

دیوید پاکارد، به همراه ویلیام ردینگتون هیولت یکی از مؤسسان شرکتHP (هیولت و پاکارد قصد داشتند نامی برای کمپانی خود انتخاب کنند که تصمیم گرفتند نام های خود را روی کمپانی قرار دهند و قرعه انداختند که نام هر کدام اول افتاد شروع نام شرکت با حرف اول صاحب نام خواهد بود که بالاخره نام هیولت اول افتاد و بدین ترتیب نام شرکت HP شد.) بود.

هیولت پاکارد یا به صورت مخفف اچ پی(HP)، یک شرکت آمریکایی چندملیتی فناوری اطلاعات است. ساختمان مرکزی این شرکت در دره سیلیکون در ایالت کالیفرنیا در آمریکا واقع شده است. این شرکت یکی از بزرگ ترین شرکت های فناوری اطلاعات است و تقریبا در تمامی کشورها فعالیت می کند. همکاری این دو و کمکی که به یکدیگر در طول مسیر موفقیت کردند، باعث شد امروزه این شرکت به عنوان یکی از غول های تکنولوژی محسوب شود. تصور دیوید پاکارد بر این باور استوار بود که هدف از ایجاد یک شرکت، صرفا کسب سرمایه نیست، بلکه ایجاد روندی است که یکی از نتایج آن کسب سود است.

همین امر هم منجر به این شده است تا استیو جابز (کارآفرین، مخترع، بنیانگذار و مدیر ارشد اجرایی شرکت رایانه ای اپل و یکی از چهره های پیشرو در صنعت رایانه) از وی به عنوان فردی که به دنبال ارائه خدمتی شایسته است، یاد کند. هیولت و پکارد فهمیدند که HP باید راهرو بودن یا راهبربودن را انتخاب کند و آنها راهبر بودن را انتخاب کردند. آنها با نوآوری پیش رفتند؛ درواقع آنها متوجه شدند که راز حقیقی موفقیت، طرح ها و کارخانجات و محصولات شان نیست، بلکه کارکنان شان است.

آنها فهمیدند که اگر شما کارکنان را باور کنید و در امیدها و رؤیاهای شان شریک شوید و اجازه دهید که از تمام استعدادشان بهره گیرند، آنها می توانند کاری بس بزرگ انجام دهند. به همین خاطر هم است که این شرکت همواره در راستای کمک به سایر افراد حاضر در شرکت خود، قدم برداشته است و توانسته از این طریق به موفقیت های بزرگی دست پیدا کند.

تیمبرلند، شرکت پوشاک آمریکایی است که در زمینه تولید و توزیع انواع لباس، ساعت مچی، عینک، عینک دودی، محصولات چرمی و به خصوص کفش فعالیت می کند. این شرکت دارای خیریه ای است که در آن برای آن دسته از افراد که استعدادی دارند، اما به دلیل مشکلات مالی نمی توانند تا آن را پرورش دهند، کمک مالی فراهم می آورد. این کمک کردن باعث شده است محبوبیت این برند به مراتب بالا برود. به همین خاطر کمک کردن تنها شامل افراد حاضر در درون شرکت نیست و می تواند در هر حوزه ای انجام بپذیرد.

آنچه در عمل باید انجام دهید

– در استای موفقیت لازم است کمک کردن را به عادتی در درون خود تبدیل کنید.

– اگرچه انجام کارهای خیریه در ظاهر باعث از دست دادن سرمایه می شود، اما نتایجی را در پی دارد که هزینه پرداختی شما در قبالش بسیار کم و ناچیز است. به همین خاطر در راستای موفقیت لازم است در این رابطه اقدام کنید.

– جوانان با استعداد را پرورش دهید؛ این امر نه تنها باعث بالا رفتن وجهه شما خواهد شد، بلکه برای آینده شرکت نیز مفید خواهد بود.

– تجربیات خود را در اختیار دیگران قرار دهید؛ این امر باعث پیشرفت سایرین خواهد شد. برای مثال اگر شما در مقام یک مدیر تجربه سال های کارمندی خود را در اختیار کارمندان خود قرار دهید، آنها را در انجام بهتر کارهای شان و کاهش ضریب خطاها یاری خواهید کرد. این امر بدون شک به نفع شرکت است و به رشد هرچه بیشتر آن خواهد انجامید.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.