نمونههایی از تبلیغات چاپی خلاقانه یک سال اخیر
مطالعات اخیر نشان میدهد که تبلیغات چاپی علاوه بر ایجاد دیدمثبت مشتری نسبت به یک برند، میتواند در به یاد ماندنی شدن آن نقش بسیار موثری نیز داشته باشد.
بر همین منوال شواهد نشان میدهد که شاخص در خاطر ماندن، در رسانههای چاپی ۷۰% موثرتر از تبلیغات در رسانههای دیجیتالی است.
بنابراین حتی اگر ما بر این باور باشیم که این تبلیغات سقوط کردهاند به نظر میرسد که هنوز برخی برندهای معروف جهان بر سرمایه گذاری روی این تبلیغات اصرار میورزند.
کارشناسان اخیرا تبلیغات چاپی را به عنوان قدرتمندترین کانال تبلیغاتی از نظر نرخ بازگشت سرمایهگذاری انتخاب کردهاند.
آنها معتقدند که برندها از طریق تبلیغات چاپی میتوانند خلاقیت بیشتری در تبلیغات خود بکار ببرند.
بنابراین در اینجا برخی از نمونههای موفق تبلیغات چاپی را در سالهای اخیر معرفی میکنیم.
فولکس واگن یک برند خودروساز آلمانی است که در سال ۱۹۳۷ تاسیس شده است.
این برند بزرگترین تولیدکننده خودرو در سراسر جهان است.
این تبلیغ چاپی از فولکس واگن یکی از خلاقانهترین تبلیغات چاپی یک سال اخیر محسوب میشود که با معرفی ویژگی جدید فولکس واگن به نام (پارک اسیستنت) طراحی شده است.
این تبلیغ نشان میدهد که شما با ویژگی جدید فولکس واگن میتوانید در بدترین شرایط هم به راحتی پارک کنید.
ختنه زنان یکی از سنتهایی بوده است که هنوز هم در بسیاری از کشورها از جمله کشورهای آفریقایی به کار گرفته میشود.
این تبلیغ به منظور آگاهسازی مردم از جمله مردم انگلیس در مورد این اتفاق است.
بسیاری از کشورها این عمل را خشونت علیه زنان محسوب کرده و آن را ممنوع اعلام کردهاند.
وبسایت StrongerMarriage.org
این تبلیغ توسط وبسایتی که در حوزه مشاوره ازدواج فعالیت میکند، ساخته شده است.
این تبلیغ با توجه به اصطلاح ازدواج بهتر، اهمیت سازش و مصالحه و با هم ساختن را ترویج میدهد.
این شاهکار تبلیغاتی نشان میدهد که یک برند کوچک و یا ناشناخته با یک ایدهی تبلیغات خلاقانه میتواند به خوبی بدرخشد.
تبلیغات خلاقانه اسکربل
اسکربل نوعی بازی جذاب برای کلمهسازی است.
شرکت سازندهی این بازی در این تبلیغش هویت خود را حفظ کرده است.
و یک تبلیغ مشابه با فعالیتهای خودش ساخته است.
در حالی که بسیاری از برندها تبلیغاتی را طراحی میکنند که میتواند در یک نگاه درک شود.
اما تبلیغ این برند به شدت چالشی است و برای درک آن میبایست تلاش بسیاری کرد.
تبلیغات خلاقانه تیغ شیک
این برند میتوانست به سادگی با نمایش محصولات خود و نام بردن ویژگیهای آن تبلیغ کند.
اما آنها میدانند که برای متفاوت بودن باید به گونهای دیگر عمل کنند.
آنها از تمام هوش خود استفاده کردهاند و با طراحی یک طرح ریش متفاوت قدرت تیغهای خود را به نمایش گذاشتهاند.
الگوی ریش در تصویر باعث میشود که شما آن را برای دومین بار مشاهده کنید که همین مسئله نقطهی قوت این تبلیغ است.
تبلیغات خلاقانه نیوا Nivea
گاهی اثبات سادگی کلید موفقیت است.
این تبلیغ توانست فروش کرم های شب خود را ارتقاء دهد.
یکی دیگر از نکات مثبت نیوا که حائذ اهمیت میباشد:
اینست که به شما نمیگوید چه محصولی را باید بخرید، یا استفاده کنید،
فقط قصد دارد که نام برند خود را در ذهن شما ثبت کند.
نیوا مَن Nivea man
هم چنین نیوا معتقد است زندگی همیشه ساده نیست و استرس و دیگر احساسات ما گاهی در ظاهر ما تاثیر میگذارند.
باز هم تمرکز بر روی یک تجربهی قابل درک و نه تکیه بر درمانی جادویی دلیل پیشرفت آن است.
تبلیغات خلاقانه مک دونالد
مک دونالد در تبلیغات خود جسور و عجول است ولی اینکه به جای سیب زمینی سرخ کرده مواد اولیه آن را به نمایش گذاشته است بسیار شگفت آور است.
امروزه مردم در مورد بهداشت و تغذیهی خود حساسیت زیادی به خرج میدهند.
به همین دلیل مک دونالد با این تبلیغ ابتدا سعی دارد نگرانیها را ازمیان برداشته و مشتریها را به محصول خود مطمئن کند.
دابور گاسترینا
این تبلیغ مربوط به قرصهای لاغری هندی دابور گاسترینا است.
در این تبلیغ جذاب میبینید که چگونه با ترکیب رنگها و طرحهای مینیمال به ساخت یک تبلیغ خاص پرداخته شده است.
برچسب ها: تبلیغات خلاقانه, تبلیغات نوآور, تبلیغات چاپی, خلاقیت در تبلیغات
نظرات بسته شده است.