Take a fresh look at your lifestyle.

آینده SEO

برخی مردم مدعی هستند سال هاست که SEO مرده است. برخی دیگر می گویند که SEO یا «مهم ترین» جنبه بازاریابی دیجیتال یا «نامربوط ترین» آن است.

اگر یک تکه چوب را در نیویورک یا دهلی نو پرتاب کنید، احتمالا یک متخصص SEO را مورد اصابت قرار داده اید.

به گزارش  ام بی ای نیوز، اینها برخی از حقایق در ارتباط با آینده SEO  هستند.

SEO  راه درازی را از زمانی که تنها با بهینه  سازی یک صفحه، ساختن backlinks و ایجاد مطالب مرتبط بود، طی کرده است. من وقتی پست های موتورهای جست وجوی محبوب را مطالعه می کنم، متوجه  ترند خاصی می شوم؛ SEO  در مسیر تبدیل شدن به یک استراتژی جامع است که فراتر از روش های جدید ساختن لینک یا بازاریابی محتواست.

امروزه بخش بزرگی از فعالیت های SEO به ساختن برند و تأثیر گذاشتن روی نمایش سرچ ها منحصر می شود که در جبهه مقابل شروع کردن با انبوهی از کلمات کلیدی و ساختن محتوا پیرامون آنهاست. بنابراین درحالی که لینک ها، کلمات کلیدی، محتوا و بهینه سازی سایت بلوک های ساختمانی SEO محسوب می شوند، ستون هایی که این ساختمان روی آن بنا می شود، در حال یک سری تغییرات ظاهری هستند. حال می خواهیم ببینیم که این ستون ها چه هستند.

۱- الگوریتم  RankBrain

اگرچه RankBrain سومین عامل مهم رتبه بندی در الگوریتم گوگل است، احتمالا سوءتعبیرشده ترین نیز باشد. به نظر می رسد که حدس و گمان های ضدو نقیض پایان نمی یابد.

با توجه به اینکه RankBrain  یکی از معدود به روزرسانی های الگوریتم گوگل بود که برای نخستین بار به صورت خبر رسمی در نشریه ها انتشار پیدا کرد، علاوه بر بازاریاب های موتور جست وجو، توجه زیادی را از طرف عموم که اخبار تکنولوژی را دنبال می کنند نیز به خود جلب کرد.

من به شخصه اعتراف گوگل مبنی بر اینکه آنها خود به درستی RankBrain را درک نکرده اند، باور دارم، اما این مسئله این حقیقت را که آنها گام های بسیار بلندی در استفاده از یادگیری توسط ماشین طی کرده اند تا الگوریتم جست وجوی با ارزش خود را به آن بسپارند، کتمان نمی کند.

علاوه بر این، ما ایده هایی در مورد اینکه RankBrain  چه کارهایی را انجام نمی دهد، داریم. به عقیده Gary Illyes  و Andrey Lipattsev  در گوگل، RankBrain  براساس پروفایل backlink، کیفیت مطلب یا نرخ کلیک، عمل نمی کند، بلکه تنها به الگوریتم کمک می کند تا query ها را بهتر تفسیر کرده و آنها را با محتوای صفحات مرتبط تطبیق دهد.

با توجه به اینکه گوگل، می تواند کاری را که انجام می دهد با کمترین دخالت انسانی به نحو احسن انجام دهد، مدیران صنعت متفق القول توافق کرده اند که به این شکل توجهات بیشتری جلب خواهد شد، بنابراین جای تعجب ندارد که اخیرا Jeff Dean  بیان کرد که RankBrain، در مقایسه با ۹ماه قبل که به سختی به ۱۵درصد می رسید، در حال حاضر هر جست وجوی گوگل را پردازش می کند (که حداقل ۶۳۰۰۰ در ثانیه است).

آینده همین الان اتفاق افتاده است، اما شما نمی توانید کاری در مورد آن انجام دهید. Gary  Illyes  از SMX Advanced در سال جاری بیان کرد که کاری نیست که یک نفر بتواند انجام دهد تا یک سایت را برای RankBrain ارتقا بخشد.

۲- صفحات موبایل شتاب دهی شده   (AMP)

در فوریه ۲۰۱۶، گوگل نتایج حاصل از پروژه صفحات موبایل شتاب  دهی شده را به فرم نتایج جست وجو تحت قالب «داستان های برتر» یکپارچه سازی کرد. شش ماه بعد شروع به نمایش لینک ها در صفحات AMP در داخل نتایج جست وجوی ارگانیک کرد.

امروز گوگل ۱۵۰ میلیون سند AMP در فهرست خود دارد و توسط جریان اصلی خارج از صنعت نشر  (شامل eBay و Bing) نیز مورد حمایت قرار گرفته است. همچنین به تازگی عنوان کرده است که کاربرانی که از دستگاه های موبایل جست وجو می کنند، به صفحات AMP مرتبط ارجاع داده می شوند، حتی اگر یک صفحه اپ معادل موجود باشد.

با این حال، عموم کاربران گوگل به ندرت اهمیت نتایج AMP را درک کرده  اند. در یک نظرسنجی، تنها سه نفر از ۴۴ نفر توانستند به درستی مشخص کنند که معنی آیکون AMP در صفحه نتایج موتور جست وجو  (SERPs) به چه معنی است.

این بدان معنی است که تصمیم گوگل، همراستا با هدف آنها مبتنی بر «آوردن شبکه موبایلی در تعادل با اپ های بومی و به روز نگه داشتن گوگل در دنیای موبایل محور امروزی» است.

۳- گراف دانش و جواب های غنی

گراف دانش گوگل، که در سال ۲۰۱۲ راه اندازی شد، تلاش آرام اما قطعی گوگل برای «سامان دهی اطلاعات جهانی و قابل دسترس کردن جهانی آن»، همراستا با مأموریت شان است. به طور خلاصه، این کار تلاش گوگل برای چنگ انداختن – ببخشید کپی کردن – ویکی پدیاست.

گراف دانش یک پایگاه دانشی است که توسط گوگل به منظور ارتقای نتایج موتور جست وجویش با طرح جست وجوی شماتیک که از منابع متنوع و گسترده ای جمع آوری شده است، استفاده می شود.

این منابع متنوع و گسترده شاملWikidata  (که گوگل اطلاعات آزاد آن را منتقل کرده و به طور فعالی مشارکت می کند)، ویکی پدیا و فکت بوک جهانی CIA است.

معمولا مؤلفه های گراف دانش به شکل جعبه هایی از اطلاعات ساختار یافته با لینک هایی به منابع معتبر با اطلاعات بیشتر هستند (اگرچه، همیشه به این شکل نیست). قالب های معمول شامل پنل دانش که در سمت راست صفحه نتایج موتور جست وجو و جعبه جواب که در بالای دیگر نتایج ارگانیک نشان داده می شود، هستند.

تعداد query هایی که جواب ها را در این قالب نشان می دهند، همانطور که مطالعات در حال انجام Stone Temple Consulting  نشان داده است، به طور پیوسته ای در حال رشد است. در حال حاضر، در حدود ۴۰درصد از query های گوگل «جواب های غنی» نشان می دهند که شامل تنها قطعه برجسته (جعبه جواب) و نه پنل های دانش می شوند.

۴- فیلترهای مجاز یکپارچه و همزمان

الان می بینید، دیگر نمی بینید. اینجاست! اُه نه نیست. گوگل اعلام کرد که آنها در نهایت پنگوئن را به روز رسانی کردند (بعد از اینکه به نظر می رسید این دو سال صبر، پایان ناپذیر باشد). شایان ذکر است که این آخرین به روز رسانی است.

این به خاطر این است که در حال حاضر پنگوئن یک پردازش سیگنالی همزمان توسط الگوریتم جست وجوی گوگل است.

اطلاعات موجود روی صفحه های شما بعد از هر بار رفرش کردن توسط گوگل مجددا بازخوانی و فهرست بندی می شود.

چند ماه قبل، گوگل همچنین پاندا را با الگوریتم اصلی خود یکپارچه  سازی کرد (اگرچه برخلاف پنگوئن، همزمان به روز رسانی نمی شود).

متوجه الگوی خاصی در اینجا شده اید؟ گوگل می خواهد مبارزه با اسپم را به یک کارکرد مرکزی اتوماتیک، در خدمت نتایج جست وجو قرار دهد.

این یک نشانه خیلی خوب برای صاحبان وب  سایت هاست، چرا که با پاک کردن backlink های اسپمی و خلاص شدن از محتواهای با کیفیت پایین، نتایج سریع را در دسترس قرار می دهد. این کار بازاریاب  ها را مجبور به تلاش بیشتر برای کیفیت بخشیدن به وب سایت های شان کرده و باعث می شود به حرف های شان جامه عمل نیز بپوشانند.

نتیجه گیری

این موضوع روشن است که گوگل در آینده، تمرکز خود را روی یادگیری ماشین، علم معنی، ارتباطات و الگوها و تجربیات کاربر قرار خواهد داد.

SEO  در حال حاضر به شدت به بازاریابی محتوا گره خورده است. درحالی که گوگل قادر است محتوا را تفسیر کرده و ارتباط آن را باquery های جست وجو با درجه موفقیت بالایی ارتباط دهد، تمرکز خود را به طور دائم بر این موضوع نیز قرار داده است که چگونه پالایش و تصفیه هایی نیز انجام دهد تا متوجه شود این محتوا از نظر زمان و متن، برای جست وجوگر مناسب است. گراف دانش، جواب های غنی، RankBrain  و AMP همه در خدمت این مقصود هستند، درحالی که تمهیدات یکپارچه ای برای حفظ کیفیت نتایج نیز اندیشیده شده است.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.