Take a fresh look at your lifestyle.

استراتژی پیام پیچ پرفکت برای تبلیغات حرفه ای

استراتژی پیام پیچ پرفکت (PitchPerfect) روش ساده ای است که با هفت پرسش، قدرتمندترین چیزی را که باید بگویید پیداکرده و موجب خواهد شد بهترین نت را در قلب مشتری بنوازید.

به گزارش هورموند، اگر پیش  از این تبلیغات ناهنجاری داشته اید، درک خواهید کرد که این موضوع تا چه حد می تواند موجب رنجش شود.

هفت پرسش استراتژی پیام پیچ پرفکت

۱- با چه کسی صحبت می کنیم؟

۲- دیدگاه ما چیست؟

۳- حرف کلیدی در این دیدگاه چیست؟

۴- چرا هدف باید به این دیدگاه توجه کند؟

۵- چرا هدف باید دیدگاه را باور کند؟

۶- هدف نسبت به پیام، محصول و برند چه حسی باید داشته باشد؟

۷- می خواهیم هدف چه کاری انجام بدهد؟

وقتی کاری را شروع می کنید باید بدانید به چه کسی می فروشید و چه چیزی می فروشید. سوالات استراتژی پیام پیچ پرفکت بهتر است براساس توالی انجام شود. بهتر است با «چه کسی» شروع کنید، سپس «مقصود»، «کلمه کلیدی» و «دلیل توجه» را بپرسید.

از این به بعد رعایت توالی ضروری نیست و برخی پاسخ ها به راحتی در کنار دیگر پاسخ ها قرار می گیرند. بعضی از سوال و جواب ها موجب می شوند به قبل رجوع کرده و با درک جدیدی شروع کنید. توصیه می شود هیچ کدام از جواب ها بیشتر از یک خط نشوند به غیر از «دلیل باور کردن.»

در این فرآیند لازم است به جلو و عقب برویم؛ برای هر سوال پاسخ هایی را که به ذهن تان می آید نوشته و در پایان یکی را انتخاب کنید. وقتی تمام سوالات پاسخ داده شد یک استراتژی پیام خام خواهید داشت.

در گام بعد جمله ها را اصلاح کنید، سپس استراتژی های پیام مختلف را مقایسه و تحلیل کنید. استراتژی پیام نهایی را خلاقانه خلاصه کنید. اکنون می توانید به ارزیابی بپردازید. یک نسخه از آن را برای تیم سازنده تبلیغ ارسال کنید تا یک نسخه صوتی برای تست گروه تمرکز آماده شود.

کارکرد این روش در موارد بسیاری به تأیید رسیده و موجب شده برندها، مؤسسات غیرانتفاعی و کسب وکارهای نوپا بر شرکت های باسابقه در ارائه محصولات خود غلبه کنند و میزان فروش و پوشش خبری خود را افزایش دهند.

تبلیغ در نقطه فروش (POS)  

تبلیغ در نقطه  فروش (POS) شامل بروشور، بالون های تبلیغاتی یا نمایشگرهایی برای نمایش محتویات یک دیسک تبلیغاتی است که عموماً در فروشگاه های خرده فروشی و قسمت پذیرش هتل ها و سالن های تجاری دیده می شود. زمانی که به داخل یک هتل قدم می گذارید، معمولا یک قفسه بزرگ از بروشورهای مراکز تجاری محلی مانند رستوران ها، پارک های تفریحی و واسطه گران معاملات املاک که در آن منطقه کار می کنند، شرکت های حمل ونقل و… را می بینید. اگر در این مرحله درست عمل کنید، فرصتی مغتنم برای شما به وجود خواهد آمد.

این کانال ارتباطی مختص همه نیست. ذات حرفه برتر شما، بازی را به نفع شما تغییر می دهد. نمی توان به یک پزشک، وکیل، معمار یا یک روان شناس توصیه کرد که از این کانال ارتباطی استفاده کنند، زیرا این کار حرفه  آنان را بی ارزش می کند. اما با توجه به محلی که خرید در آن صورت می گیرد، این کانال ارتباطی می تواند برای بعضی حرفه ها ایده آل باشد. طبیعتا مراکز اقتصادی و مراکز خرید برای واسطه گران معاملات املاک و کارشناسان وام بانکی مناسب است. طراحان فضاهای شهری و پیمانکاران به دنبال فروشگاه های ابزار و یراق هستند.

مهم ترین نکته برای اثربخشی کانال ارتباطی تبلیغ در نقطه فروش این است که آنچه در آن مکان قرار می دهید، باید باکیفیت باشد. باید یک بروشور شخصی درجه  یک باشد و حرف شما را بگوید و البته مقدار کمی اطلاعات فروش در آن قرار گیرد.

ممکن است بعضی فروشگاه ها و مکان های تجاری هزینه ای را از شما بگیرند تا محصولات تبلیغاتی شما را در گیشه خود قرار دهند. هر مورد را جداگانه بسنجید؛ بعضی مکان ها ارزش این را دارند، به ویژه اگر رقبای شما به تعداد کم باشند یا اصلاً در آن محل نباشند.

تبلیغ در نقطه  فروش، روشی فراگیر بوده که از مزایای آن می توان به رساندن محصولات تبلیغاتی با کمترین تلاش به دست مخاطب و از معایب آن به عدم کنترل افرادی که اقدام به برداشتن تبلیغات می کنند و همچنین نیاز به تأمین مستمر اقلام اشاره کرد.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.