Take a fresh look at your lifestyle.

۱۰ روش برای برندسازی تجارت های کوچک و استارتاپ ها

۱۰ روش برای برندسازی تجارت های کوچک و استارتاپ ها

 

ساخت برند به همان مقدار که برای شرکت های بزرگ مهم است، برای شرکت های کوچک نیز اهمیت دارد. بسیاری از برند های حقوقی سعی می کنند تا خود را به صورت موسسه های کوچک و مستقل نشان دهند تا مشتریان طرفدار شرکت های مستقل را به خود جذب کنند. امروز ما برای شما توضیح می دهیم که چگونه به برند خود هویت بدهید.

بسیاری از صاحبان تجارت های کوچک که با آنها ارتباط داشته ایم می دانند که برند سازی لازمه ی تجارت آنهاست، اما به طرز عجیبی بسیاری از آنها دلیل آن را نمی دانند.

آنها ارتباط میان برند های قوی و تجارت های موفق را می دانند و می خواهند که برندی بسازند تا همان موفقیت را از آن آنها کند و نیز می دانند که ساخت برند تنها نشان و راهی نیست که از طریق آن خود را به جهان بیرون معرفی کنند. اما تعداد کمی متوجه می شوند که برند، قلب تجارت شرکت های معتبر است. حتی اغراق نیست اگر بگوییم  برند سازی معادل با تجارت است.

برند سازی راهی برای شناساندن تجارت به خودتان، تیم تان و مخاطبانتان است و می توان آن را هویت تجارت شما دانست. به معنای اینکه برند سازی به روح تجارت و ارزش های آن جسم می بخشد، و تنها به معنای ظاهر تجارت نیست. امروزه مشتریان انواع تجارت ها با ترفندهای آنها برای زرق و برق بخشیدن نام خود برای راه یافتن به بازار، آشنا هستند.

منافع یک برند با تدبیر ساخته شده همانند منافعی است که دو فرد علاقه مند به هم دارند، ایجاد ارتباط احساسی بین مشتریان و برند – به علت عقاید و ارزش هایی که به اشتراک می گذارند – باعث فروش بیشتر و شناخته شدن بیشتر برند می شود.

همچنین باعث وفاداری و طرفداری می شود و گاها در مواقعی که رقبا برای بدست اوردن بازار دست به دامان تخفیف می شوند، می تواند محافظ شما برای نگه داشتن قیمت ها باشد. همیچین می تواند زمینه مطلوب را برای گسترش خدمات رفاهی فراهم  کند.

برندسازی

 

در ادامه ۱۰ روش برای ایجاد برند موفق برای شما نوشته ایم:

۱- برند خود را عالی تعریف کنید

محصول یا سرویس های تجاری خود را بررسی کنید، سهم آن ها در بازار را معین کنید و درباره ی نیاز ها و علایق مشتریان خود تحقیق کنید. هویت برند شما باید تجارت شما را ارتقا بخشد، بین شما و مشتریان ارتباط برقرار کند و شما را در بازار متمایز سازد.

 

۲- هنگام ساختن برند، به عنوان یک شخص به آن نگاه کنید.

هرکس از ما شخصی هستیم که هویتش از عقاید، ارزش ها و هدف هایش ساخته شده که تعیین می کنند چه کسی است و با چه کسانی ارتباط دارد. شخصیت ما نشان می دهد که در موقعیت های مختلف چگونه رفتار می کنیم. البته کم پیش می آید که مردم بخواهند شخصیت خود شما را درک کنند، اما هنگامی که پای برند وسط است، داشتن این درک مهم است.

۳- بدانید چه چیزی تجارت شما را پیش می برد.

اعتقاد و هدف تجارت شما چیست؟ و قهرمانان برندتان چه کسانی هستند؟ این به تثبیت موقعیت و شناساندن هویت برندتان کمک می کنند

۴- سعی کنید با مشتریان خود ارتباط بلند مدت برقرار کنید.

خدمات خود را برای خودنمایی افزایش ندهید و سطح توقعات از خود را بالا نبرید تا باعث بد قولی شما شود، با یک برند صادق، اعتماد ایجاد کنید – شخصیت حقیقی تجارت خود را به همه بشناسانید و در تعریف ارزش های آن راستگو باشید. ( در این مطلب بخوانید : هویت بصری برند )

۵- با مشتریان خود با اعتماد به نفس سخن بگویید.

این کار به تقویت شخصیت تجارت و شناساندن خدماتش کمک می کنند و مردم میفهمند که چه انتظاری از خدمات و محصولات شما باید داشته باشند.

 

۶- یک پیام را دوباره و چندباره به یک طریق اعلام نکنید.

درعین حال ، سعی کنید کلید واژه های پیام شما با یکدیگر همخوانی داشته باشد تا بتوانید هویتی منسجم تشکیل دهید.

 

۷- سعی نکنید از زنجیره ها و برند های بزرگ تقلید کنید.

تلاش کنید  و شخصیت نمایانگر خاص خود را حک کنید. امروزه گرایش بزرگی از مصرف گرایی در راستای تقلید از شرکت های مستقل وجود دارد و بسیاری از زنجیره ها در حال تقلید شعار مستقل بودن برای بدست اوردن قسمتی از بازار هستند. کارخانه های واقعا مستقل می توانند پرچم خود را برای جذب آن دسته از مشتریانی که به دنبال چیزی اصیل تر و معتبر تر هستند بالا نگه دارند.

 

۸- خلاق، جسور و شجاع باشید.

برای چیزی که به ان اعتقاد دارید ارزش قائل شوید. البته برند های بزرگ با لایه های  وسیعی از تشریفات  دولتی روبرو هستند، که مانع منعطف بودن و واکنش سریع به تغییرات نیاز های مشتریانشان می شود. این لایه های تصمیم گیرنده راه را برای داشتن جسارت در تجارتشان سخت می کند.

 

۹- همیشه در هنگام ارتباط با مشتریان خود، برند خودرا در نظر بگیرید.

قدرت و عزت برند خود را با ارئه دادن تخفیف های بیش از حد کم نکنید. سعی کنید بجای کم کردن قیمت ها خدمات خود را بیشتر کنید. اگهی های تبلیغاتی نیز زمینه ای برای قوت بخشی به برندتان اند.

 

۱۰- حک کردن لوگوی خود بر روی اجناستان به روش های قدیمی از ان چیزی کم نمی کند.

با دودستی تقدیم نکردن همه اطلاعاتتان به ذکاوت مشتریان خود احترام بگذارید. برند خود را کمی راز آلود کنید و به مشتریان اجازه دهید تا چیز های جدید درباره آن را خودشان کشف کنند. اینکار باعث جذب افراد ماجراجو میشود که دوست دارند درباره کشفیات خود با دیگران صحبت کنند.

 

منبع: ادریس

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.