Take a fresh look at your lifestyle.

بدترین شرایط ممکن را برای خود متصور شوید

فرصت امروز: هنگامی که شرکت دچار بحران می شود، مهم ترین عاملی که باعث می شود افراد نتوانند واکنش مناسبی از خود نشان دهند، غافلگیر شدن است. با این حال اگر از قبل شرایط مشابه آن را تصور کرده باشید، دیگر در برخورد با آن دچار سردرگمی نخواهید بود. اکثر مدیران در رویاهای خود شرایط ایده آل شرکت را ترسیم می کنند. این امر بسیار خوب است و کوچک ترین تأثیر آن تقویت روحیه و انگیزه فرد است. با این حال لازم است به بدترین حالت ممکن برای شرکت نیز فکر کنید.

البته در این امر تنها تصور و تفکر در رابطه با آن کافی نبوده و باید عوامل ایجاد و راه حل خارج شدن از آن را بیابید. این امر باعث خواهد شد همواره مراقب باشید تا بدترین را تجربه نکنید. با این حال بسیاری از اتفاقات قابل پیش بینی نیستند و ممکن است در هر لحظه اتفاق بدی رخ دهد. بدون شک هنگامی که بدانید در صورت وقوع چنین فاجعه ای چه باید بکنید، در زمان به مراتب کمتری قادر خواهید بود مسئله به وجود آمده را برطرف سازید.

ایده

جنرال الکتریک، شرکتی آمریکایی است. این شرکت هم اکنون یکی از اصلی ترین تولیدکننده های موتور جت در آمریکا محسوب می شود. زمانی که ایالات متحده در سال ۱۹۱۷ وارد جنگ جهانی اول شد، دولت آمریکا جست وجو را برای یافتن شرکتی که بتواند یک تقویت کننده یا بوستر را برای هواپیماهای نوپای پیستونی آن زمان تولید کند، شروع کرد.

در این میان، شرکت جنرال الکتریک، این رقابت و مبارزه را با شرکتی دیگر برای تولید توربو سوپر شارژرها پذیرفت و قراردادی برای تولید آنها توسط شرکت ها و دولت وقت منعقد شد. با این حال مدیر این شرکت از همان ابتدا خود را برای بدترین شرایط ممکن آماده کرده بود و همین امر باعث شد بتوانند مشکلاتی که طی این مدت با آن مواجه شدند به راحتی برطرف کنند.

برای مدت بیش از دو دهه، این توربو سوپر شارژرهای شرکت جنرال الکتریک بود که هواپیماهای بمب افکن آمریکایی را قادر ساخته بود که با وزن بیشتر به پرواز درآمده و از ارتفاعات بالا عملیات مورد نظر خود را انجام دهند. تجربه کاری بالا و مهارت و خبرگی کارکنان و متخصصان این شرکت در ساخت تجهیزات موتور، به طور آشکاری مشخص کرد که این شرکت، همان شرکتی خواهد بود که نخستین موتور جت کشورش را تولید خواهد کرد. از آن زمان به بعد، می توان گفت جنرال الکتریک در نوآوری های کسب شده حرف اول را می زند. در حال حاضر شرکت صنایع هوایی جنرال الکتریک به عنوان یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان موتور هواپیما در جهان شناخته می شود.

جنرال الکتریک معتقد است کیفیت، مسئولیت همه کارکنان است. اگر خواهان موفقیت هستیم، هر فرد باید با انگیزه و آگاهی در این موفقیت سهیم باشد. کیفیت در سه حوزه فرآیند، کارکنان و کسب رضایت مشتری قابل تفکیک است. رهبران متعهد به فراهم آوردن فرصت ها و زمینه ها برای کارکنان هستند تا بتوانند با تکیه و تمرکز بر استعداد و انرژی خوب در جلب رضایت مشتری بکوشند. افراد نتایج را می آفرینند.

اگرچه این شرکت با مشکلات زیادی نظیر حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر که طی آن شرکت مجبور به پرداخت ۶۰۰ میلیون دلار شد، مواجه شد. با این حال به علت آنکه مدیر شرکت همواره شرکت را برای بدترین ها آماده ساخته بود، مشکلات نتوانستند منجر به زمین گیر شدن شرکت شوند. به همین خاطر تصور بدترین حالت برای شرکت و آماده سازی خود برای آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

آنچه در عمل باید انجام دهید

– بدترین برای هر فرد و شرکتی به یک نوع مطرح است. به همین خاطر نباید دیگران را در این رابطه الگو قرار دهید. با این حال در این رابطه خیال پردازی را کنار بگذارید و تنها وقت خود را صرف مواردی کنید که واقعا برای شرکت مهم هستند.

– نباید ترس از آینده و مشکلات باعث شود شما به شرکتی کاملا محتاط تبدیل شوید. تنها کافی است بدانید که در صورت بروز مشکل، چه باید بکنید.

– در صورت نیاز حتی می توانید یک شرایط بحرانی را در شرکت خود ایجاد کنید؛ با این کار می توانید میزان توانایی خود و سایرین را برای روبه رو شدن با شرایط بحرانی بسنجید.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.