Take a fresh look at your lifestyle.

کلینیک کسب و کار / پرسش و پاسخ درباره شراکت کاری

پرسش: صاحب یک کسب و کار خدماتی هستم و قصد گسترش کارم را دارم، اما سرمایه لازم برای این کار زیاد است و از توان من خارج. می خواهم شریک بگیرم. چه توصیه ای برای من دارید؟

پاسخ کارشناس: گرفتن شریک نسبت به سایر روش های تأمین مالی معایب و مزایای خاص خود را دارد. این تا حد زیادی به خود شما بر می گردد. اگر آدم خوش بین و اهل گذشتی هستید گرفتن شریک برای شما مناسب است. همچنین اگر تصور می کنید در برخی از امور مربوط به کارتان تخصص لازم را ندارید، باز هم یک شریک خوب و توانا که دارای این تخصص ها باشد بسیار مفید است، اما با خودتان صادق باشید و ببینید که در کاری که دارید انجام می دهید خودتان را همه چیز دان می دانید یا خیر؟ اگر پاسخ مثبت است به هیچ عنوان شریک نگیرید که بعدا دچار دردسر خواهید شد. اما با توجه به موارد بالا، اگر قصد شریک گرفتن دارید توجه داشته باشید علاوه بر تخصص و مکمل شما بودن، فرد مورد نظر اهل گذشت باشد.

ابتدا همه موارد را با یکدیگر بنویسید و چارچوب شراکت را مشخص کنید. جنگ اول به از صلح آخر است. به هوش و استعداد طرف مقابل نیز توجه داشته باشید. به طوریکه در چالش های پیش رو بتوانید از شریک تان کمک بگیرید. به مسائل حقوقی هم توجه داشته باشید. به هیچ وجه شراکت ۵۰-۵۰ با کسی برقرار نکنید. یا ۵۱درصد سهام را برای خودتان بردارید که کنترل شرکت از دست تان خارج نشود یا با گرفتن یک امتیاز ویژه ۵۱درصد را به طرف مقابل بدهید که در نهایت یک نفر حرف آخر را بزند.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.