Take a fresh look at your lifestyle.

نگارش شرح وظایف خلاقانه تبلیغات

استفاده از شرح وظایفی خلاقانه که در واقع سکویی اطلاعاتی برای اجرای تفکرات خلاقانه است، برای تبلیغات بسیار مفید است. شرح وظایف خلاقانه بیانگر اهداف اصلی و نقاط تمرکز تبلیغ است و اطلاعات تکمیلی را فراهم می کند که کمک بزرگی است برای ابتکاراتی که باید به خرج دهید. گاهی اوقات افراد فکر می کنند که شرح وظایف خلاقانه به سوالات اساسی روزنامه نگاران یعنی چه کسی، چه چیزی، چه وقت، کجا، چرا و چگونه؟ پاسخ می دهد. به گزارش هورموند، شرکت های تراز اول تبلیغاتی مانند لئوبورنت شرح وظایف خلاقانه را به شکل زیر طراحی می کنند.

تعیین هدف: باید بدانید تبلیغ به دنبال رسیدن به چه غایتی است. اهداف و مقاصد را واضح و مشخص کنید. رسیدن به یک هدف آسان تر از تحقق چندین هدف است. توصیف مختصری ارائه دهید از اینکه چه کسی هدف تبلیغات شما است زیرا اعمال این گروه موردنظر تعیین می کند که آیا شما به هدف خود رسیده اید یا نه؟

شواهد حمایتی: باید مشخص کنید تعهدات محصول چیست و شواهد حمایت کننده از این تعهدات کدام است. شما با استوار کردن استدلال تان بر این نکته زیربنایی است که مخاطبان تان را در تبلیغ متقاعد می کنید. شواهد حمایتی یا بر حقایق و منطق استوار است یا بر جذابیتی شهودی و عاطفی؛ در هر صورت باید پایه حمایتی محکمی برای خود فراهم کنید.

انتخاب لحن منحصربه فرد تبلیغ: در این مورد خصوصیت، حس و حال یا شخصیتی شاخص مدنظر است. شما با انتخاب لحن منحصربه  فرد تبلیغ و تکیه بر سابقه طولانی محصول تان تصویر آن را در ذهن مخاطبان خود برجسته می کنید. انتخاب لحن منحصربه  فرد تبلیغ معمولا مبتنی بر اهداف شماست. هدف خرده فروشی محلی ممکن است جذب خریداران بسیار برای فروش ویژه روز کارگر باشد، بنابراین خرده فروش مذکور باید به این رویداد هویتی خاص بدهد، پس احتمالا لحن مناسبی برای تبلیغش در نظر می گیرد. در مقابل کارشناس، مارکتینگ خط تولید جدید نوشابه های مناسب برای سلامتی که در سطح کشور کار می کند باید برای مارک و نوع محصولش هویتی ایجاد کند، در نتیجه شرح وظایف خلاقانه اش باید بر تعریف هویت آن مارک در قالب کلمات متمرکز شود.

مورد زیر مثالی از یک شرح وظایف خلاقانه تبلیغات محلی یک کافی شاپ جدید را نشان می دهد:

هدف: به طریقی افرادی را که در نزدیکی ما کار می کنند به درون فروشگاه کشاندن تا قهوه و شیرینی های ما را امتحان کنند.

حمایت: معرفی قهوه های ویژه شرکتی که در سایر نقاط معروف است، اما تاکنون در این منطقه توزیع نشده است. همچنین ارائه شیرینی های دانمارکی و کلوچه های عالی که شیرینی  پزی فرانسوی آن را پخته باشد.

لحن: محیطی مناسب است که عالی، آراسته و در عین حال گرم و پذیرنده باشد. آنها که در زندگی به دنبال بهترین ها هستند ترجیح می دهند به چنین فروشگاهی بیایند و افرادی که به اینجا می آیند می خواهند افرادی همفکر را ملاقات کنند که آنها نیز بهترین های دنیا را می خواهند.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.