Take a fresh look at your lifestyle.

اهمیت واکنش سریع در برابر رخدادهای خطرناک

فرصت امروز: در صورتی که شرکت با مشکلی مواجه شود توجه همگان به مدیر آن خواهد بود تا بدانند که چه باید کنند. این واقعیت است و در صورتی که مدیر خیلی دیر در جریان قرار گیرد یا برنامه ای برای آن نداشته باشد، متلاشی شدن شرکت حتمی خواهد بود. به همین خاطر لازم است مدیران خود را برای شرایط مختلفی که ممکن است شرکت با آنها رو به رو شود، آماده کنند تا در صورت وقوع بتوانند واکنش سریع و درستی از خود نشان دهند.

بسیاری از شرکت هایی که با نخستین مشکل از دور رقابت خارج می شوند، از این موضوع رنج می برند. به همین خاطر شرکت ها به مدیری نیاز دارند که بتواند بهترین واکنش ها را خصوصاً در بدترین شرایط از خود نشان دهد. تا زمانی که اوضاع خوب است میزان توانایی و لیاقت شما محک نخواهد خورد و این مشکلات هستند که سطح واقعی شما را به همگان نشان خواهند داد. در صورتی که بتوانید شرکت خود را از آسیبی جدی رها سازید، میزان اعتماد ها به شما به طرز چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد که این امر اتفاقی بسیار خوشایند برای هر مدیری است.

مدیر شرکت فردی است که باید خطر را به مراتب زودتر از سایرین حس کند. این امر بسیار مهم است و باید از روز اول مدیران به نحوی فعالیت کنند که احساس خطر آنها خیلی زود به آگاهی تمامی فعالان شرکت برسد زیرا در این گونه شرایط تنها آمادگی مدیر مطرح نیست و همه افراد باید قبل از وقوع یک اتفاق ناخوشایند، آمادگی لازم را داشته باشند تا شرکت بتواند به خوبی از پس آن بربیاید.

ایده

رئیس سابق و مدیرعامل شرکت شرینگ، فرید حسن طی مصاحبه ای بیان می کند که در طول سال های کاری خود با مشکلات کوچک و بزرگ بسیاری مواجه شده است و علت اصلی آنکه توانست همه آنها را کنار بگذارد و اجازه ندهد پیشرفت شرکت را تحت تأثیر قرار دهند، این است که آمادگی رویارویی با تمامی  آنها را از مدت ها قبل داشته است. او در شرکت خود از همان سال های اولیه، اقدام به ایجاد برنامه های متعدد برای هر رخدادی کرد. همین امر باعث می شد هیچ اتفاقی برای وی عجیب و ترسناک نبوده و برای مقابله با آن چند برنامه مختلف در اختیار داشته باشد. درواقع زمانی که بسیاری از مدیران خصوصاً در سال های اولیه کار خود مشغول هدفگذاری های متعدد بودند، وی به دقت هر شرایطی را که ممکن است با آن رو به رو شوند، به خوبی تحلیل کرد.

در هر کسب و کاری یکسری مشکلات وجود دارد و این امر گریبان تمامی شرکت های فعال در آن حوزه را خواهد گرفت. با این حال شرکتی موفق است که مدیر آن برنامه های از پیش تعیین شده و درستی برای رویارویی با مشکلات داشته باشد.

این امر باعث شد در رقابت با سایرین و خصوصا زمان هایی که مجال برای پیشرفت نبود، این شرکت بتواند هموراه روند رو به جلوی خود را حفظ کرده و همواره به سمت جلو گام بردارد. درواقع با هوشیاری فرید حسن، تهدید های شرکت تبدیل به فرصت هایی برای پیشرفت شدند و بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که اگر بازار کسب و کاری که این شرکت در آن مشغول فعالیت است، با مشکلات زیادی روبه رو نمی شد، این شرکت نمی توانست به این سطح از موفقیت دست پیدا کند.

به همین خاطر لازم است در مقام مدیر یک شرکت برنامه های جامع و متعددی برای هر موقعیتی که ممکن است در آینده با آن درگیر شوید، داشته باشید. این امر باعث خواهد شد قدرت پیش بینی اوضاع و آینده بازار خود را داشته باشید که امری بسیار سودمند خواهد بود و می تواند به مزیت رقابتی خوبی برای شما در مقایسه با سایرین تبدیل شود.

آنچه درعمل باید انجام دهید

– بیل گیتس، کارآفرین، بازرگان، سرمایه دار، نیکوکار، مدیر ارشد اجرایی آمریکایی و مالک شرکت مایکروسافت است.

وی یکی از علل موفقیت خود را در این می داند که برای هر شرایطی برنامه ای از قبل تعیین شده در ذهن داشته است و همواره موقعیت های جدید را امتحان کرده و برای آنها راهکار پیشنهاد داده است. به همین خاطر است که شرکت وی در حوزه خود تقریباً بی رقیب محسوب می شود.

– تنها سرعت عمل بالای شما مطرح نبوده و لازم است تمامی اعضای شرکت با شما هماهنگ باشند.

این امر منجر به این خواهد شد تا بتوانید در کمترین زمان ممکن بهترین واکنش ها را از خود نشان دهید، به نحوی که کل شرکت بتوانند در کمترین زمان اقدامات و خواسته های شما را در دستور کار خود قرار داده و اجرایی کنند.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.