Take a fresh look at your lifestyle.

کمکی مناسب برای خود بیابید

فرصت امروز: اگرچه پرمشغله بودن یکی از صفات اصلی و پسندیده هر مدیری محسوب می شود، با این حال نباید تصور کرد که باید به تنهایی تمامی کارها را به دوش گرفت و با تمامی مشکلات آن کنار آمد. بدون شک شما نیز در اثر حجم کاری زیاد خسته خواهید شد و این امر کاملا طبیعی است و نباید از خود توقعات عجیب و غریب داشت.به همین خاطر برای هر مدیری یک دستیار خوب از موارد ضروری است و می تواند کمک شایانی محسوب شود.

در واقع حجم بالای کاری ممکن است تمرکز مدیران را مختل کند. این امر در نهایت باعث خواهد شد تا مدیران نتوانند آن گونه که شایسته است کار خود را سروسامان دهند. درست مانند افراد مشهور که برای خود مدیر برنامه تعیین می کنند تا بتوانند با خیال راحت تری به کارهای دیگر خود بپردازند، مدیران نیز به یک چنین فردی در کنار خود نیازمندند.

ایده

کن داونپورت، یکی از موفق ترین مهندسان راه و ساختمان است. وی در ابتدا در یک دفتر بسیار کوچک فعالیت می کرد و با پیشرفتی که در کار خود کسب کرد با یک مشکل بزرگ مواجه شد. هماهنگی های لازم برای پروژه های متعدد باعث شده بود تا وقت زیادی از وی هدر برود. همین موارد فرعی باعث می شد تا وی نتواند روی کار خود تمرکز لازم را داشته باشد. به همین خاطر وی نیاز به یک دستیار مطمئن را به خوبی حس می کرد.

به همین خاطر تصمیم گرفت برای خود دستیاری پیدا کند. همین امر منجر به آن شد تا وی بتواند با فراغت بیشتری روی کار خود متمرکز شود. با نگاهی واقع بینانه به این حقیقت پی  خواهید برد که اگرچه کارهایی نظیر مدیریت برنامه ها و تنظیم قرارها که ساده ترین وظایف یک دستیار را شامل می شود، جزئی از فرآیند کار هستند. با این حال تحت شرایطی که وقت زیادی را از شما می گیرند و به علت آنکه رسیدگی به آنها توسط شخص دیگری  (به علت تخصصی نبود آن) مشکلی را به وجود نخواهد آورد، بهتر است آن  را به شخص دیگری محول سازید.

با نگاهی به زندگی مدیران موفق به این نکته پی خواهید برد که آنها جهت موفقیت از هر راهکاری به خوبی استقبال می کنند. بدون شک مورد ذکر شده نیز یکی از راهکارهای مناسب کاری برای هر مدیری است که بهتر است توسط هر شخصی مورد استفاده قرار گیرد. بسیاری علت موفقیت کن داونپرت را جدای از سختکوشی، محول ساختن کارهایی می دانند که اگرچه مرتبط با کسب و کار وی هستند، اما ضرورتی وجود ندارد که حتما تمامی آنها را خود شخص به تنهایی انجام دهد. با این اقدام وی توانست برای خود زمان بیشتری را برای پرداختن به کارها و پروژه های بیشتر صرف کند که در نهایت منجر به رشد فوق العاده وی شد. این امر در حالی بود که اکثر رقبای وی اصراری بیهوده به انجام تمامی کارها توسط خودشان داشتند.

هیچ محدودیتی وجود ندارد که دستیار شما، مشاور شما نباشد. درواقع همه چیز به نوع نیاز شما برمی گردد و اگر بتوانید شخصی را برای دستیاری خود بیابید که تجربه خوبی در زمینه کاری شما دارد، عملا با یک تیر دو نشان را مورد هدف قرار داده اید. چنین فردی می تواند در تمامی موقعیت ها راهنمای خوبی برای شما باشد و شما را در راستای تصمیم گیری بهتر، یاری کند.

آنچه در عمل باید انجام دهیم

– بدون شک پرمشغله ترین فرد یک شرکت، مدیر آن است. با توجه به اینکه مدیران نیز از محدودیت هایی برخوردار هستند، مشغله زیاد و ازدحام کاری، (حتی اگر باعث اختلال در انجام سایر کارها نشود) باعث تحلیل رفتن انرژی وی خواهد شد که امری کاملا مضر است، به همین خاطر وجود یک دستیار در شرکت امری کاملا ضروری است.

– مدیران نیز ممکن است تصمیمات اشتباهی بگیرند، با توجه به این امر که برخی تصمیمات حیاتی هستند، یک اشتباه ممکن است ضربه ای جدی را به کل شرکت وارد سازد. با این حال اگر در کنار خود دستیاری کاربلد داشته باشید، ضریب خطای خود را به مراتب کاهش خواهید داد که اقدامی هوشمندانه محسوب می شود.

– جزییات همواره وقت گیر هستند و بهتر است خود را درگیر آن نکرده و تمرکز خود را روی موارد مهم تر قرار دهید.

– یک دستیار خوب می تواند به مانند دست راست شما در شرکت محسوب شود و کارهایی را انجام دهد که شما به علت مشغله زیاد زمان کافی برای انجام آنها را ندارید.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.