راهکارهایی برای فروش بیشتر در شبکه های اجتماعی
بررسی راهکارهای افزایش فروش در شبکه های اجتماعی
همانطور که از نامش پیداست، فروش در شبکههای اجتماعی به معنی کمک گرفتن از شبکههای اجتماعی برای فروش است. این فروش اغلب از طریق تولید محتوا در شبکه های اجتماعی، آگاهیرسانی و تعامل مستقیم با مشتری امکانپذیر میشود.
فروش در شبکه های اجتماعی مدل جدید فروش و یا فروش ۲٫۰ نامیده میشود.
در حالیکه مدلهای فروش قدیمی از پیدا کردن سرنخهای بازاریابی و تماسهای تلفنی با آنها برای جذب مخاطب استفاده میکردند، مدل جدید فروش از شبکههای اجتماعی، تعامل و آموزش مخاطبان برای این کار بهره میگیرد.
تحقیقات IDC نشان داده است:
- ۹۱٪ از خریداران در رسانههای اجتماعی فعالیت دارند.
- ۸۴٪ از مدیران اجرایی از رسانههای اجتماعی برای تصمیمگیری استفاده میکنند.
- تصمیمات ۷۵٪ از خریداران تحت تاثیر رسانههای اجتماعی قرار دارد.
علاوه بر این تحقیقات دیگری نشان داد که سن تصمیمگیرندگان خرید رفتهرفته کمتر میشود. یعنی اگر در سال ۲۰۱۲ بیشتر خریدها توسط چهل سالهها گرفته میشد، هماکنون به ۲۰ سال کاهش یافته است.
در سال ۲۰۱۴ تحقیقی انجام شد که نشان داد برای هر دلار سرمایهگذاری حدود ۵ دلار بازگشت وجود دارد.
علاوه بر این تحقیقات اثبات کردهاند، فروش در شبکه های اجتماعی معیارهایی همچون فروش مجدد و دقت پیشبینی را افزایش میدهد.
شما میتوانید به سادگی در هر شبکهی اجتماعی جدیدی عضو شوید و در آن فعالیت کنید.
اما موفقیت از آن کسانی است که در همان شبکهی اجتماعی که کاربرانشان هستند، فعالیت کنند.
پس با شناسایی مخاطبان بالقوهی خود و کانالهای محبوب آنها کار را شروع کنید.
پیدا کردن دنبالکنندگان مناسب در هر شبکهی اجتماعی راه و روش خاص خود را دارد. به عنوان مثال در اینستاگرام و توییتر شما میتوانید با استفاده از هشتگها و دنبالکنندگان رقبایتان به آنها دست یابید. در فیسبوک و تلگرام با انتشار محتوای بسیار خاص و استفاده از اشتراکگذاری و … .
بنابراین هر شبکهی اجتماعی را که انتخاب کردید، باید طریقهی افزایش دنبالکنندگان را هم در آنها حدس بزنید و برای آن تلاش کنید.
یکی از مهمترین بخشهای فروش در شبکههای اجتماعی “گروهها” هستند.
این گروهها اغلب پر از افرادی هستند که ممکن است به صنعت و کسبوکار شما علاقه داشته باشند.
در گروههای مرتبط عضو شوید و به فعالیت بپردازید.
فقط مراقب باشید که اسپم شناخته نشوید.
بیش از ۵۰٪ از خریداران به دنبال اطلاعات محصول و خدمات در شبکههای اجتماعی هستند.
محبوبترین نوع محتواهایی که در شبکههای اجتماعی یافت میشوند را پیدا کنید و از آنها استفاده کنید.
در زیر تعدادی از بهترین انواع محتواها را مشاهده میکنید.
بسیاری از مخاطبان بالقوهی شبکههای اجتماعی شما در صفحات مشابه شما قرار دارند.
با تبلیغ میتوانید توجه آنها را جلب کنید و به دنبالکنندگان و مشتریان آتی خود تبدیلشان کنید.
برای این کار کافیست لیستی از صفحات مرتبط را بیابید. با مدیریت آنها صحبت کنید و برای تبلیغ اقدام کنید.
تحقیقات نشان میدهد که ۷۴٪ از خریداران از شرکتی خرید انجام میدهند که در اولین خرید تجربهی خوبی برای آنها ایجاد کرده است.
تنها راه برای اینکار اینست که حرفهایی که در مورد برند شما در شبکههای اجتماعی گفته میشود را دنبال کنید و به آنها تعامل کنید.
تعامل با مشتری و توجه به او بسیار ارزشمند است و همین موضوع باعث تفاوت بین شرکتهای محبوب و بقیه است.
همانطور که میدانید کاربران به گفتههای کاربران دیگر بیش از محتواهای خود برند اعتماد میکنند.
به همین دلیل تولیدمحتوا توسط کاربران از ارزش بسیار زیادی برای برندها برخوردار است.
کمپینهایی را راهاندازی کنید و از مشتریانتان بخواهید برای شما تولید محتوا کنند، با محصولات شما عکس بگیرند و … .
تنها کافیست کمپین شما ایدهای جذاب و خلاقانه داشته باشد.
نتایج و آمار نشان میدهند که هیچ شکی در نتیجهبخش بودن فروش در شبکههای اجتماعی وجود ندارد.
راهکارهایی که ما به آنها در این مطلب اشاره کردیم، به شما کمک خواهند کرد تا به شیوهای مناسب در شبکههای اجتماعی فعالیت کنید.
به خاطر داشته باشید که فروش در شبکههای اجتماعی یک شبه اتفاق نمیافتد، بلکه باید برای آن مدت زیادی تلاش کنید.
منبع: superoffice
برچسب ها: افزایش فروش, بازاریابی شبکه های اجتماعی, فروش, فروش آنلاین, فروش در شبکه های اجتماعی
نظرات بسته شده است.