Take a fresh look at your lifestyle.

آداب کسب و کار / قالی شویی: انگار تازه از کمپانی آمده

 عمه ناهید تا اومد خونه مون چشمش به فرش های تمیزی افتاد که همون روز عصر از قالی شویی آورده بودند. قبل از اینکه سلام و علیکش تموم بشه گفت: واه چه قدر این قالی تمیز شده. تو رو خدا نگاه کن انگار تازه از کمپانی آوردند نوی نوی نو.

محبوبه که دم در وایستاده بود به عمه تعارف کرد که بفرمایید تو بفرمایید، اما عمه ناهید بدون اینکه توجهی به حرفای ناهید کنه باز شروع کرد درباره تمیزی فرش و نو شدن اون حرف زدن. درحالی که دست هاشو روی فرش می کشید رو کرد به محبوبه و گفت: محبوبه کدوم قالی ها رو کدوم قالی شویی دادی که این قدر تمیز اونا رو شستند. واقعاً کارشون عالیه مگه نه؟

محبوبه بدون اینکه زیاد احساساتی بشه گفت: قالی شویی محبت. عمه ناهید درحالی که چادر و کیفش رو روی مبل می گذاشت گفت: ولی تو رو خدا نگاه کن خیلی تمیز شسته. چه قدر گرفته ازتون محبوبه جان؟

 محبوبه درحالی که تو آشپزخانه داشت چایی می ریخت با صدای بلند تری گفت: قیمت قالی شویی محبت حدود ۱۵ درصد از قیمت بقیه قالی شویی ها ارزان تره. عمه ناهید یه جوی واه واه گفت که من از جام پریدم و گفتم: عمه جان این قالی شویی جزو قالی شویی های نمونه تهران است. نه تنها به قول محبوبه جون قیمتشون کمتر از بقیه است بلکه خیلی سرویس دهی خوبی هم داره. مثلاً زمان رو دقیقا رعایت می کنند. اگه بگن فردا ساعت ۳ تحویل می دیم امکان نداره ساعت سه و نیم بشه. یا اگر گفتند امروز عصر ساعت ۵ برای بردن فرش بچه ها می آن امکان ندارد که نیان یا دیر بیان. بسیار با انضباط هستند.

عمه ناهید که دهانش به علامت تعجب وامونده بود یک دفعه گفت: عجب. ما اون دفعه قالی ها رو دادیم قالی شویی اصغر آقا سه روز امروز و فردا می کردند تا تحویل بدن، آخرشم هم گربه شور کردند و تحویل دادند. محبوبه چای رو جلوی عمه گذاشت و گفت: تو فاکتور همه چیز رو می نویسند حتی نوع محلول شست و شو رو. یه گزارش کامل از شست وشو می دن. من وسط حرف محبوبه پریدم و گفتم: اینو نگفتی که قالی شویی محبت حتی ضمانت نامه پس از شست وشو می ده. عمه چشماشو گرد کرد و با تعجب گفت: چی؟ ضمانت نامه؟ مگه شست وشو هم ضمانت داره.

بادی به غبغب انداختم و گفتم: بعله عمه جان. هر وقت مشتری احساس نارضایتی بکنه بدون هزینه اضافه می آد تحویل می گیره و می بره و خواسته هاتو عملی می کنه. عمه ناهید چاییش  رو خورد و گفت: ما رو بگو که فکر می کردیم اصغر آقا بهترین قالی شویی تهرون رو داره. با خنده گفتم چرا قالی شویی اصغرآقا؟ عمه ناهید درحالی که روی مبل جابه جا می شد گفت: آخه عمه جون پایان سال یه تقویم دیواری می داد به ما و ما هم اونو روی دیوار با پونز می چسبوندیم فکر می کردیم اون آخر مشتری داریه. 

درحالی که من و محبوبه با هم می خندیدم محبوبه رو کرد به من و گفت: نگفتی قالی شویی محبت امکان بازدید هم داره. عمه دهانش رو باز کرد و گفت: واه واه به حق چیزای نشنیده و ندیده. بازدید یعنی چی؟ محبوبه درحالی که میوه ها رو جلوی میز عمه می گذاشت گفت: به هر حال شاید بعضی ها بخوان بدونند قالی ها چه جوری شسته می شه یا با چی می شورند. دستگاه چقدر دخالت داره. چه جوری خشک می کنند.

عمه فقط عجب عجب می کرد و من حرف های محبوبه رو ادامه دادم و گفتم: این قالی شویی جایزه هم داره، در پایان هر سال قرعه کشی می کنه و به ۵ نفر ۵ تخته فرش ۱۲ متری ماشینی هدیه می ده. هر کس هم در طول سال بیش از ۷۰ متر قالی برای شست وشو سفارش بده ۱۲ متر شست وشوی رایگان تخفیف می گیره. عمه ناهید درحالی که چادرش رو روی سرش می کشید گفت: عمه جون دستت درد نکنه کارت ویزیت این قالی شویی رو بده بهشون زنگ بزنم تا شب نشده برم بیان همه فرش ها رو ببرن قالی شویی. دم در آسانسور عمه ناهید درحالی که زیر چشمی ما رو نگاه می کرد زیر لب می گفت: قالی شویی قالی شویی قالی شویی. . .

کارشناس فروش

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.