Take a fresh look at your lifestyle.

بررسی گزینه های مناسب برای ورود به بازار کسب و کار / کسب و کارهای ارزان

امروزه بسیاری از افراد به دنبال خروج از شغل فعلی شان و راه اندازی کسب وکار مستقل هستند. این بیا نگر احساس مشترک بسیاری از ما است که نمی خواهیم در ۶۰سالگی بازنشسته شده و هنگام مرور خاطرات مان با روحیه حاکی از شکست در زندگی دست وپنجه نرم کنیم. به عبارت ساده، هیچ کدام از ما خواستار زندگی معمولی نیستیم.

اگرچه علاقه به راه اندازی کسب و کار مستقل و ورود به دنیایی پر از تجربه های جدید در نگاه نخست رویایی به نظر می رسد، اما نباید فراموش کرد هر ایده آلی سختی های خاص خود را دارد. در خوش بینانه ترین حالت به عنوان یک کارمند نیمه متخصص می توانید کسب وکاری مرتبط با آنچه برای سال ها انجام داده اید، راه اندازی کنید. با این حال اگر شرایط را اندکی دشوارتر کنیم، شما یک جوان فارغ التحصیل از دانشگاه یا دبیرستان هستید که علاقه به راه اندازی کسب وکار شخصی را با نخستین تجربه ورود به بازار کسب وکار در هم آمیخته اید.

در چنین شرایطی وضعیت برای شما پیچیده خواهد بود. بدون شک تصور مدیریت برندی به بزرگی اپل یا جنرال موتورز با واقعیت همخوانی ندارد؛ دلیلی هم ندارد که داشته باشد. آنچه در این مقاله به قلم ماریا نیولندز می خوانیم، مجموعه ای از مشاغلی است که می تواند ما را در ابتدای مسیر راه اندازی کسب وکار شخصی مان راهنمایی و کمک کند.

۱- راه اندازی روبات های چت برای شرکت ها

من در فضای رسانه ای که در آن مشغول به فعالیت هستم به عنوان کارشناس کسب وکار های اینترنتی و خدمات آنلاین شرکت ها شناخته می شوم. اگر به تجربه چند دهه فعالیت من در این زمینه اعتماد دارید، باید بگویم که ۱۰سال پیش شرکت ها تنها به یک وب سایت مناسب برای برقراری ارتباط با کاربران اینترنت نیاز داشتند. این شرایط با ورود گوشی های هوشمند تغییر کرد. به طوری که پنج سال پیش اگر شرکتی اپلیکیشن مخصوص خود برای مخاطب تهیه نمی کرد، در ارزیابی ها، بازمانده از سیل پیشرفت فناوری در کسب وکار تلقی می شد. هیچ کدام از دو تغییر اخیر فرصت شغلی خارق العاده ای را برای شما به ارمغان نمی آورد.

با این حال در یک سال گذشته راه اندازی بخش Chat Bot (روبات چت) تبدیل به یک عادت برای شرکت ها شده است. این روبات ها امکان انتقال نظرات مشتریان به مدیران شرکت و همچنین ارائه مشاوره  متخصصان به صورت مستقیم برای مخاطب های علاقه مند را فراهم کرده است. این به معنای فرصتی طلایی برای شما به منظور راه اندازی کسب وکار کوچک خود به منظور ارائه این گونه سرویس ها به شرکت های مختلف خواهد بود. تنها کاری که در این میان باید به خوبی انجا دهید، یادگیری نحوه ساخت روبات و مدیریت آن است.

برای شروع استفاده از سایت Chattypeople. com  گزینه مناسبی است. اگرچه سایت های بسیاری امکان راه اندازی چنین روبات هایی را به شما می دهند، اما سایتی که بدان اشاره شد، با ساده سازی این فرآیند شما را از نیاز به یادگیری برنامه نویسی حرفه ای بی نیاز خواهد کرد.

۲- کتابداری در خانه

کتابداری جزو آن دسته از کارهایی است که معمولا خیلی جدی گرفته نمی شود. در واقع اغلب افراد تصور روشنی از وظایف یک کتابدار در ذهن ندارند. برای انجام این کار باید به دو نکته توجه داشت؛ نخست اینکه کتابداری نیازمند توانایی محاسبه و آشنایی با ریاضی است. نکته دوم تغییراتی است که استفاده از اینترنت در این کسب وکار ایجاد کرده است.

به این ترتیب عمده کار شما در خانه و بدون نیاز به حضور در کتابخانه یا کتابفروشی است. استفاده از سایت هایی نظیر Sighted.com و Due.com به شما در انجام خدماتی نظیر طبقه بندی کتاب ها، دسته بندی درآمد هفتگی، ماهانه و سالانه کمک خواهد کرد.

۳- خدمات بازاریابی

ارائه خدمات بازاریابی، برخلاف گزینه های قبلی، نیازمند اطلاعات پیشینی در مورد نحوه فعالیت های بازاریابی است. اگر تجربه و اطلاعات پیشینی لازم را در اختیار ندارید، شروع کار با بازاریابی اینترنتی و آنلاین گزینه مناسب و پیشنهاد نویسنده این سطور است. بازاریابی آنلاین نه تنها نیازمند اطلاعات پیشینی و تجربه بالا نیست، بلکه گزینه نسبتا کم هزینه ای برای شروع فعایت حرفه ای محسوب می شود.

اغلب برندها نیازمند بازاریاب آنلاینی هستند که توانایی مدیریت مناسب محتوای صفحات مجازی و سایت شان را داشته باشد. منظور از مدیریت محتوا، زیبا و جذاب سازی آنها برای مخاطب است. برای این کار شاید نیاز به یادگیری نحوه کار با فتوشاپ نیز داشته باشید. همچنین آگاهی به خلق وخوی مشتری های هر برند نیز عاملی تعیین کننده محسوب می شود.

۴- آزمونگر محصولات و خدمات

شرکت ها و مؤسسه های خدماتی پیش از اجرای پروژه های خود آنها را در قالب آزمایشی کنترل شده در معرض مشاهده قرار می دهند. فعالیت به عنوان آزمونگر (تست کننده) محصولات علاوه بر اینکه نیازمند هیچ گونه تخصص و دانش پیشینی نیست، بسیار ساده نیز است. همچنین اگر به دنبال راه اندازی شرکت خود در آینده هستید، آشنایی با نحوه فعالیت و شیوه های ایده پردازی و تولید سایر شرکت ها به شما کمک فراوانی خواهد کرد. در هر صورت ایده های تولیدی بدون آشنایی مختصر با حوزه های تخصصی میسر نخواهد بود. تست محصولات سایر شرکت ها امکان این نوع آشنایی را به شما خواهد داد.

۵- بازاریابی وابسته

بازاریابی وابسته (Affiliate Marketing) بدون شک راحت ترین ایده ای است که در این مقاله بدان اشاره شده است. همانطور که از نام این کسب وکار پیداست، این نوع بازاریابی در پیوند کامل با یک شرکت مادر به عنوان فراهم کننده محصول موردنیاز شماست. به این ترتیب شما یکی از محصولات ارائه شده را انتخاب کرده و به ارتقای آن می پردازید. البته منظور از ارتقا در اینجا تلاش برای یافتن بازارهای بهتر و بیشتر است. به این ترتیب با کمک به فروش بیشتر محصولات از سوی شرکت مادر سود معینی را دریافت خواهید کرد.

نکته جالب اینکه امروزه تعداد قابل توجهی از مؤسسه ها در این زمینه در حال ارائه خدمات هستند، به این ترتیب آینده شغلی مناسبی نیز (در صورت موفقیت) پیش روی شماست.

۶- خدمات منشی گری

برخلاف تصور بسیاری از افراد که منشی ها را خانم هایی می دانند که تنها به مدیریت ملاقات های مدیران می پردازند، امروزه منشی گری به یکی از خدمات پرسود و پیچیده تبدیل شده است. به عنوان یک منشی دامنه کاری شما بسیار وسیع خواهد بود؛ از مدیریت ملاقات های مدیران و گردهمایی های شرکت گرفته تا پاسخ به تماس های دریافتی و مدیریت ایمیل های شرکت، همگی از وظایف شما خواهد بود. به منظور انجام بهینه این کارها شما نیازمند آگاهی از برخی اطلاعات و دانش های ضروری هستید. به عنوان نمونه می توان به توانایی سازماندهی بالا، روابط اجتماعی مناسب، توانایی در مدیریت بهینه زمان و دست آخر خودمختاری و خود برنامه ریزی اشاره کرد.

کارهایی که به طور روزانه در این شغل باید انجام دهید، عبارت است از تنظیم قرارهای ملاقات، برنامه ریزی برای تاریخ و ساعت مناسب به منظور برگزاری گردهمایی ها، پاسخ به ایمیل های دریافتی شرکت، پاسخ به تماس های دریافتی و همچنین ارائه خدمات آنلاین جانبی که بر حسب نیاز از سوی بخش مدیریت به شما واگذار خواهد شد.

۷- توسعه دهنده وب

ما در عصری زندگی می کنیم که خدمات دیجیتالی تار و پود زندگی مان را تحت تأثیر قرار داده است. اگر آشنایی اندکی با نحوه طراحی و توسعه سایت داشته باشید، بیشترین موقعیت شغلی ممکن پیش روی شما خواهد بود. برای شروع می توانید وب سایت هایی با پلتفرم وردپرس طراحی کنید. این راه ساده ای برای شروع طراحی و توسعه سایت است، اما اگر قصد حرفه ای شدن در این کار را دارید، سایتCodecademy.com گزینه مناسبی رأی یادگیری زبان برنامه نویسی و کدهای موردنیاز برای طراحی مستقل سایت  است.

همچنین اگر نحوه طراحی و توسعه سایت را به خوبی فرا  بگیرید، فعالیت به عنوان طراح گرافیک نیز چندان برای شما دشوار نخواهد بود و تنها کاری که باید انجام دهید، فراگرفتن فتوشاپ خواهد بود.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.