Take a fresh look at your lifestyle.

کلینیک کسب و کار / پرسش و پاسخ درباره مدیر زن یا مرد؟

پرسش: من یک شرکت تولیدی تجاری دارم که به رشد و توسعه آن در سال جدید فکر می کنم. دوستان پیشنهاد می کنند برای پست های مدیریت از زنان استفاده کنم. به نظر شما زنان مدیرانی موفق تر از مردان هستند؟

پاسخ کارشناس: در زمینه مدیریت زنان و مردان مقاله های زیادی نوشته شده است. موفقیت در کسب و کار به ثبات و متغیرهای زیادی وابسته است که یکی از آنها می تواند جنسیت باشد. اما جنسیت در نفس خود نمی تواند خوب یا بد باشد. یعنی شما نمی توانید به صورت عام زنان را مدیرانی موفق تر از مردان بدانید یا بالعکس. هر مدیر در شرایط محیطی کسب و کار و با توجه به امکانات و زمان و مکان و موقعیت می تواند موفق یا ناموفق باشد.

آمارهای جهانی نشان می دهد که برخی از مدیران بزرگ و موفق شرکت های تجاری و تولیدی دنیا زنان بوده اند و خیلی از مردان نیز در مدیریت بسیار موفق بوده اند، اما می توان با توجه به پارامترهای کسب و کار، مدیران را از بین زنان یا مردان انتخاب کرد. طبعا شما هم با توجه به باریک بینی، دقت، هوشیاری، صبر و بردباری زنان می توانید آنها را برای مدیریت بخش هایی انتخاب کنید که نیاز به این ویژگی ها دارد.

زنان در خیلی از موارد ناگزیر کار خود را رها می کنند و دوباره به آن بازگردند؛ مثل زمان به دنیا آوردن فرزند، پرورش فرزند، مراقبت از افراد مسن خانواده و مسئولیت های شخصی که می تواند کار آنان را قطع کند.

شما برای اینکه بتوانید به کسب و کار خود رونق دهید به پارامترهای مهم تر فکر کنید. مدیریت زن یا مرد می تواند یکی از پارامترهای مؤثر باشد. همچنین شما با توجه به نوع کار و فعالیت شرکت باید مدیر انتخاب کنید. کارهای سخت و توانفرسا با توجه به توانایی جسمی از عهده هر زنی بر نمی آید، همانطور که مردان صبر و شکیبایی لازم را برای مدیریت کارهای ظریف و هنرمندانه ندارند.

درکشور ما زنان و مردان موفق زیادی در عرصه مدیریت فعالیت کردند و در حال حاضر نیز مدیریت برخی از شرکت های موفق برعهده زنان است. شرکت شما با مدیر توانا و مدیریت حرفه ای می تواند به رشد و رونق برسد؛ جنسیت مدیر جزو اولویت های کسب و کار نیست.

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.