Take a fresh look at your lifestyle.

آیا من استطاعت مالی اجرای یک فعالیت روابط عمومی را دارم؟

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) “خیلی دوست دارم فردی را برای اجرای حرفه ای برنامه های تبلیغاتی خود استخدام کنم، اما ما توان مالی این کار را نداریم، بنابراین مجبور هستم خودم این کار را انجام دهم.” این جمله ای است که به کرات از بسیاری از کارآفرینان و صاحبان کسب و کارهای کوچک می شنوم.


در طول چند ماه گذشته، یک نظرسنجی غیررسمی از کارآفرینان و صاحبان کسب و کار که برای دریافت خدمات با من تماس گرفته بودند، انجام دادم و دریافتم که به دلیل عدم آگاهی از موضوع، بسیاری از کسب و کارها هزینه مورد نیاز برای یک فعالیت سازمان یافته روابط عمومی را بسیار بالا برآورد می کنند.

 

طی مشاوره با آنان، پرسیدم که: “فکر می کنید هزینه یک برنامه سازمان یافته روابط عمومی یا تبلیغاتی برای کسب و کار یا محصولات شما چقدر است؟” پاسخ هایی که از ۱۰۲ نفر دریافت کردم به شرح زیر است:


– ۱۱% فکر می کردند که یک برنامه حرفه ای روابط عمومی ماهانه ۱۰،۰۰۰ دلار یا بیشتر هزینه در بر دارد.
– ۳۲% بین ۵،۰۰۰ تا ۱۰،۰۰۰ دلار در ماه تخمین می زدند.
– ۳۹% بین ۳،۰۰۰ تا ۵،۰۰۰ دلار در ماه
– ۱۲% بین ۱،۰۰۰ تا ۳،۰۰۰ دلار و
– ۶% مبلغی کمتر از ۱،۰۰۰ دلار در ماه را پیش بینی می کردند.


واقعیت این است که یک برنامه سازمان یافته روابط عمومی و تبلیغات با تمام قیمت هایی که در بالا گفته شد، قابل اجراست. پرسش اصلی این است که بابت پولی که می پردازید، چه چیز دریافت خواهید کرد و آن چیز چقدر موثر خواهد بود. این ضرب المثل درست است که هر چه قدر پول بدی، همان قدر آش می خوری. اما بهره گیری از موثرترین برنامه تبلیغاتی/ روابط عمومی به معنای مراجعه به گران ترین شرکت یا متخصص روابط عمومی نیست.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.