Take a fresh look at your lifestyle.

 تفکـر مثبـت و روابط عمومـی: پنج پیشـنهاد

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) حقیقت این است که، “تفکر مثبت” درست در کنار قفسه “خودیاری” در نزدیک ترین فروشگاه کتاب Barnes Noble قرار دارد، اما این موضوع بسیار عملی تر از آن چه که شما ممکن است فکر کنید می باشد. تجربه من در تجارت و در زندگی باعث می شود که با اعتماد به نفس بیشتری در مورد این که چگونه تفکر مثبت می تواند به شما در رسیدن به جایی که می خواهید به آن برسید، کمک نماید، صحبت کنم.


گفته شده است که دیوید اوگیلوی در طول روزهای اولیه تاسیس آژانس تبلیغاتی افسانه ای اوگیلوی هر روز صبح به دفتر می رفت و می پرسید: “خب؟ آیا شرکت کوکا کولا امروز تماس گرفت؟”. تا زمانی که آن ها واقعا تماس گرفتند. اتفاقی بود؟ ممکن است فکر کنید اتفاقی بوده، اما من در این تجارت روابط عمومی، می توانم تصدیق کنم که: مثبت اندیشی ادغام شده در زندگی ما، می تواند تفاوت ایجاد کند.


در این جا  پنج پیشنهاد ارایه شده است:
۱) قدرت تخیل. عموما قدرت تخیل دست کم گرفته می شود (و قدر آن را کسی نمی داند)، به همین جهت به طور کامل استفاده نمی شود و به ندرت برای پیشبرد شما در مسیر حرفه ای تان مورد استفاده قرار می گیرد. حقیقت در مقابل این است که تخیل اولین و دورترین دستاورد به سمت جایی      است که شما می خواهید به آن برسید. این مسئله می تواند به تصویر کشیدن خودتان با یک مشتری جدید، به تصویر کشیدن دفتر کار جدیدتان و یا تصور یک پوشش رسانه ای از دستاوردهای بزرگ اخیر شما باشد. هر چیزی که شما به صورت روزانه به تصویر می کشید (تخیل می کنید) همواره می تواند به لحاظ فیزیکی تحقق یابد.


۲) طوری عمل نمایید که انگار همین حالا هم چیزی را که می خواهید، دارید. گاهی اوقات ما فقط به خاطر این که “هنوز به جایی که می خواهیم نرسیده ایم”، در اعمال و احساسات خود به عقب بر می گردیم. یک راهنمایی ساده: تظاهر کنید به آن چه می خواهید رسیده اید و با این کار خود را شادتر خواهید یافت و از آن چه در حال حاضر در حال انجام آن هستید، رضایت بیشتری خواهید یافت.


۳) ارتباط مثبت برقرار نمایید. مردم اغلب در مورد توانایی های خود شکاک هستند و بزرگان روابط عمومی (و به طور کلی بیزینس من ها) می دانند که این احساس، کلیدی است. این مسئله بسیار مهمی   است که نه تنها در مورد شغل خود، بلکه بر روی برند، موسسه و شخصیتی که نماینده آن هستید، احساساتی (پرشور) باشید. احساس مثبت شما بر روی یک محصول می تواند تاثیر به مراتب بیشتری گذاشته و واقعا در پیچ های رسانه ای شما، بیانیه های مطبوعاتی و به کارگیری هایتان، منعکس خواهد شد.


۴) هر چه فکر کنید همان خواهد شد. شما ادعا می کنید نمی توانید کاری را انجام دهید؟ این قطعا سخت تر است اگر شما سعی نکنید. نتایج مثبتی برای ایده ها، ابتکارات و تلاش هایتان، در ذهن خود متصور شوید. به دنبال این نباشید که چرا آن کار نمی کند. این مسئله به خوبی در شیوه های طوفان مغزی (فکری) حرفه ای منعکس شده است. شما هیچ چیزی را که به ارمغان آمده، دست کم نگیرید. آن را در یکی از امور زندگیتان به کار ببرید.


۵) ارتباط برقرار نمایید. بله، این یک نکته خنده دار برای پیشنهاد به ارتباط گران و کارکنان روابط عمومی   است، اما مسئله ای   است که به راحتی فراموش و رها می شود. آیا در حال پیچ رسانه ها هستید؟ ارتباط از طریق تلفن. پیگیری؟ اونا تماس گرفتند! زمانی که خودمان را شفاهی (و مثبت) بیان می نمایید، نتایج بهتری کسب خواهیم نمود. فضای کمتری برای بروز شکاف در درک متقابل دهید و روابط شخصی بهتری برقرار نمایید.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.