Take a fresh look at your lifestyle.

چگونگی رسیدگی به روابط رسانه ای در زمان ترور

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) مطالعات بسیاری وجود دارند که به این مسئله که تروریست ها از ارتباطات چگونه استفاده می کنند، و رسانه ها چگونه تروریسم را گزارش می کنند، می پردازند، اما تعداد کمی از آن ها هستند که به نقش ارتباطات، و به طور خاص روابط رسانه ای، از منظر آن هایی که تشریح کننده و مقابله کننده با تروریسم هستند، پرداخته اند.


با این حال، جدیت و تناوب حملاتی مانند آن هایی که در وست مینستر، منچستر، و پل لندن دیدیم، به این معنی است که آن دسته از ما که مشغول به کار در حوزه ارتباطات هستیم، باید خیلی بیشتر در مورد آن فکر کنیم.


استفاده از ارتباطات مدرن توسط تروریست ها – برنامه های رمزگذاری شده تلفن همراه، مجلات دیجیتال و ویدئوهای تبلیغاتی آنلاین تولید شده حرفه ای – کانون مرکزی بحث در مورد گسترش ایدئولوژی تروریسم می باشد.


این ها برخی از درس هایی هستند که من از یک چشم انداز روابط رسانه ای آموخته ام:
قربانیان و خانواده ها وجود دارند
واقعیت چگونگی مواجهه با یک حادثه در طول چرخه خبری باید ملایم شود – البته با احترام و بدون هراس آفرینی یا عدم حساسیت.


کار روابط عمومی می تواند شهرتِ جستجوی مشتاقانه برای وارد کردن نام یک شرکت یا محصول آن را به یک مقاله یا برادکست، داشته باشد. حوادث تروریستی نباید این گونه باشند. احساس “همبستگی ملی” مهم تر است.


اطلاعات جدید به طور مداوم در حال شکستن است
بعد از عکس های شاهدان عینی، کلیپ های تلفن همراه، و اکانت های کلامی، یک تصویر شروع به پدیدار شدن می کند. حقایق اولیه می تواند نادرست باشند. روش های مورد استفاده و اهداف دست یافته شده، می توانند به سرعت مورد شناسایی گروه های مجرم قرار گیرند، و در این رابطه هویت تروریست ها محوری می باشد.


روزنامه نگاران می خواهند ارتباط منطقی بین این قطعات پیدا کنند، بنابراین، هماهنگی با پلیس و دولت، و اطمینان از این که متخصصان در مورد آن می دانند، مهم است. این بدان معنی است که آن ها می توانند نظراتی ارائه دهند که مربوط به چگونگی حل یک حادثه تروریستی می باشد.


آمادگی و ایجاد روابط
این بدان معناست که آمادگی پاسخ به هر تماس یا ایمیلی که درخواست نظر کارشناس و یا بحث در هر لحظه را داشته باشند، دارید. من همچنین دریافته ام که رسانه های اجتماعی در دنبال کردن افراد و گروه های کلیدی هنگامی که یک حادثه تروریستی اتفاق می افتد، و در پاسخ به درخواست های مطرح شده توسط روزنامه نگاران برای کارشناسان به منظور اطلاع رسانی گزارش، فوق العاده مفید هستند.


بخش دیگر آمادگی، درک واقعی این موضوع است که متخصصان شما چه می دانند و چه زمانی در دسترس هستند. در مورد من، من دانشگاهیانی را داشتم که به پوشش افراط گرایی، مبارزه با تروریسم، بازرسی (پلیس)، جرم و جنایت جوانان، روانشناسی تروریسم، و خیلی از موارد مشابه دیگر، پرداخته اند. اگر من به یک متخصص پیشنهاد کنم، باید قادر باشم به یک روزنامه نگار دقیقا بگویم چرا این بهترین فرد برای صحبت کردن است.


جهانی فکر کنید
اطلاعات به ما می گوید که تروریسم جهادی به عنوان یک شبکه عمل می نماید. حال چه در سوریه باشد، یا پاکستان، یا لیبی، یا آلمان و بلژیک، و یا الهام گرفته از فیلم ها و موعظه های ساخته شده توسط داعش (ISIS) در خارج از آن کشور، با این حال کشورهای دیگر نیز درگیر هستند.


و البته، انگلستان کانون گردشگری است، بنابراین ما شاهد قربانیان از سراسر جهان هستیم. متخصصان روابط رسانه ای باید درخواست های روزنامه نگاران که منعکس کننده این جنبه جهانی می باشد، را پیش بینی کنند، و با روزنامه نگاران در این کشورها و دفاتر آن ها که مستقر در لندن هستند، در ارتباط باشند.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.