Take a fresh look at your lifestyle.

کمپین تبلیغاتی خلاقانه برای جذب توریست به کشور پرتغال

کمپین تبلیغاتی خلاقانه برای جذب توریست به کشور پرتغال

 

صنعت توریسم امروزه به مرکز توجه بسیاری از کشورهای جهان در رشد اقتصادی تبدیل شده است. وزارت‌خانه‌ها و بخش خصوصی در کشورهای مختلف تمام تلاش خود را می‌کنند تا با هر شیوه‌ای که شده سالانه توریست‌های بیشتری را به کشور خود بکشانند و برای این کار کمپین تبلیغاتی متنوعی را اجرا می‌کنند.

با ظهور و گسترش شبکه‌های اجتماعی دستیابی به علاقه‌مندان در سرتاسر جهان ممکن شده است و کشورهای بسیاری از این شیوه برای جذب توریسم استفاده کرده‌اند. همین کشور دوست و همسایه‌مان ترکیه رتبه دوم کشورهای جهان در فعالیت در شبکه‌های مجازی را داراست و توانسته است با جذب طرفدار در تمامی شبکه های مجازی از Trip Advisor گرفته تا یوتیوب و توییتر سالانه توریست‌های بسیاری را به کشور خود جذب کند.

کمپین تبلیغاتی کشور پرتغال

کشور پرتغال که صاحب یکی از غنی‌ترین منابع طبیعی است و در قلب اروپا واقع شده است با راه اندازی کمپین تبلیغاتی هوشمند به تبلیغ جاذبه‌های توریستی خود از طریق روایت داستان‌های جذاب و تاثیرگذار می‌پردازد.

این کمپین تبلیغاتی از زبان سه شخصیت روایت می‌شود. یک مرد جوان، یک زن جوان و یک پیرمرد. با وجود اینکه شخصیت‌ها بسیار متفاوت هستند ولی نقطه مشترکی در گفتمان آن‌ها وجود دارد:

 آن‌ها از سکون خسته شده‌اند و هر لحظه در زندگی عادی‌شان چیزی در ذهنشان تکرار می‌کند : یک جای کار می‌لنگد!

 

کمپین تبلیغاتی

 

آن‌ها سفر را چاره کار می‌یایند و ایمان می‌آورند که :

اگر پیروز شدید، سفر کنید تا جشن بگیرید.

اگر شکست خوردید، سفر کنید تا از یاد ببرید.

و اگر هیچ اتفاقی نیافتاده است، سفر کنید تا اتفاقی جدید بیافتد.

بیننده مجذوب گفته‌های این افراد می‌شود، بدون اینکه متوجه باشد تصاویر خیره کننده ای که در پس زمینه می‌بیند قطعاتی از طبیعت بهشت گونه پرتغال هستند. در جایی مرد جوان اشاره می‌کند که : کافی است تماشای اینهمه زیبایی از پشت شیشه‌های گوشی‌های هوشمند! شما می‌بایست این زیبایی را از نزدیک لمس کنید.

در پایان ویدیو نیز، این کمپین از مخاطبانش دعوت می‌کند با هشتگ #cantskipus به صحبت درباره این بپردازند که چرا نمی‌توانند از خیر دیدن پرتغال بگذرند و حتما باید به پرتغال سفر کنند.

این کمپین تبلیغاتی با هدف گیری صحیح جامعه هدف خود، توانسته توجه بسیاری را به خود جلب کند و انتظار می‌رود که استقبال زیادی از آن صورت بگیرد.

 

منبع: بازاریابی

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.