Take a fresh look at your lifestyle.

یادآوری برند یا Brand Recall چیست؟

0

 (Brand Recall)

پرتال تبلیغاتی کشور :یادآوری برند یا Brand Recall از جمله رایج‌ترین اصطلاحات در حوزه برند و برندسازی است.

اگر چه معمولاً در مرور شکل گیری مفهوم یادآوری برند به نوشته‌های دیوید آکر یا مقالات دهه ۸۰  و ۹۰ میلادی مراجعه می‌شود، اما نباید فراموش کنیم که مفهوم آگاهی از برند سالها پیش و با ترویج تبلیغات مکتوب شکل گرفته بود و به صورت کاملاً اجرایی و اقتصادی مورد بررسی قرار می‌گرفت.

در سالهای ۱۹۳۰، جورج گالوپ و کلاود رابینسون، مطالعات گسترده‌ای را در مورد یادآوری برند انجام داده‌اند که کاملاً به مفهومی که ما امروز از یادآوری برند می‌شناسیم و می‌دانیم نزدیک است.

زمانی که تصمیم می‌گیرید برای دفتر کار خود، تلفن رومیزی خریداری کنید، اولین برندی که به خاطر می‌آورید چیست؟ شاید مانند بسیاری از مردم کشورمان، یاد پاناسونیک بیفتید.

هر وقت می‌خواهند در شبکه‌های مجازی، یک صحبت یا داستان را معتبر نشان دهند، آن را به محققان کدام دانشگاه نسبت می‌دهند؟ احتمالاً هاروارد.

یادآوری برند یا Brand Recall در همین زمینه صحبت می‌کند. اینکه: وقتی به یک نیاز خاص یا یک محصول خاص فکر می‌کنید، کدام برند به ذهن شما می‌آید؟

گروه متمم هم علاقه دارد روزی با شنیدن ارتقاء دانش کاربردی و توسعه مهارتهای فردی، به عنوان نخستین گزینه متمم به یاد شما بیاید.

معمولاً برای سنجش یادآوری برند پرسشنامه‌هایی تدوین شده و تحقیقات میدانی انجام می‌گیرد. فرض کنید از صد نفر بپرسیم که هر کدام ده خودرو را به سرعت فهرست کنند. با توجه به اینکه کدام برند، این شانس را داشته که بیشتر از سایرین در فهرست یادآوری پاسخ دهندگان قرار داشته باشد می‌توان گفت که از قدرت یادآوری  برند بالاتری بهره مند است.

به عنوان مثال، شاید در فهرست خودروها، برندی مانند بنز یا بی ام و، بیشتر از سایرین از شانس حضور در عمده‌ی فهرست‌ها بهره‌مند باشند.

به برندی که به صورت بلامنازع رتبه نخست را در فهرست یادآوری مشتریان از آن خود کند، Top of The Mind Brand یا برترین برند در ذهن مشتری گفته می‌شود. شاید بتوان گفت که در میان خودکارهای روزمره مورد استفاده در خانه و محل کار در ایران، «بیک» عنوان برترین برند در ذهن مشتری را از آن خود کند.

از این مفهوم گاهی هم با تعریفی جامع‌تر و دقیق‌تر اما نسبتاً نزدیک، تحت عنوان TOMA یا Top Of the Mind Awareness نام برده می‌شود.

شکل‌ها و تعاریف دیگری از مفهوم یادآوری برند یا Brand Recall وجود دارند که در درس‌های مرتبط با #برندسازی در متمم مورد بحث قرار می‌گیرند.

آیا میدانید فقط با درج نام و ایمیل خود میتوانید به جمع کاربران آزاد متمم بپیوندید و ضمن استفاده از درس های یادگیری زبان،استعداد یابی،شخصیت شناسی و مهارت ارتباطی،هر شنبه، خبرنامه هفتگی ما را هم دریافت کنید.

“ثبت نام به عنوان کاربر آزاد  متمم”

“کاربر آزاد طرح متمم یعنی چه؟”

 

 

سایر مطالبی که مطالعه آنها پیشنهاد می‌شود:

new google search algorithmпоисковые словаeuro exchange rate to dollarsчехол Mitsubishibullet hd pro 1080p

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ