چگونه میتوانیم با گوگل آنالیتیکس سهم ترافیک ورودی از هر کانال را تجزیه و تحلیل کنیم؟
گزارش Assisted Conversions (نرخهای تبدیل کمکی) به شما اطلاعاتی شامل نقش و سهم ترافیک حاصل از هر کانال ورودی را به صورت خلاصه ارائه میدهد. هر کانال ورودی میتواند در مسیر ایجاد نرخ تبدیل، سه نقش متفاوت ایفا کند:
- Last Interaction (آخرین تعامل) به تعاملی گفته میشود که دقیقا قبل از ایجاد نرخ تبدیل صورت میگیرد.
- Assist Interaction (تعامل کمکی) به تعاملی گفته میشود که در مسیر ایجاد نرخ تبدیل رخ میدهد، ولی آخرین تعامل صورت گرفته نیست.
- First Interaction (اولین تعامل) به اولین تعاملی گفته میشود که در مسیر ایجاد نرخ تبدیل رخ میدهد.
برای محاسبه کمیتهای موجود در این گزارش، گوگل آنالیتیکس سراسر مسیر ایجاد نرخهای تبدیلی که توسط شما تجزیه و تحلیل میشوند را تحت نظر میگیرد.
- Assisted Conversions (نرخهای تبدیل کمکی) و Assisted Conversion Value (ارزش نرخ تبدیل کمکی):
این کمیت، تعداد فروشها و نرخهای تبدیلی را نشان میدهد که از یک کانال کمکی حاصل شدهاند. اگر یک کانال در هر جایی از مسیر ایجاد نرخ تبدیل به جز آخرین تعامل ظاهر شود، این کانال به عنوان یک کمک برای آن نرخ تبدیل به حساب خواهد آمد. هر چه قدر این تعداد افزایش یابد، نقش کمکی کانال مهمتر خواهد شد.
- Last Click (آخرین کلیک) یا Direct Conversions (نرخهای تبدیل مستقیم) و Last Click or Conversion Value (ارزش آخرین کلیک یا نرخ تبدیل):
به تعدادی از فروشها و نرخهای تبدیل گفته میشود که کانال آنها یا بسته شده یا اینکه تکمیل شد است.
نظرات بسته شده است.