۳ تبلیغ پنهان فوقالعاده که شاید به آنها توجه نکرده باشید
تبلیغات پنهان (subliminal advertising) یکی از شیوههای جدید تبلیغات است که توانسته به واسطه جذابیتش، در این روزها بیشتر مورد توجه بازاریابان خبره قرار بگیرد. در یکی از مطالب قبلی، از لوگوهایی صحبت کردیم که در آنها موضوعی جالب و با هوشمندی بسیاری گنجانده شده بود. اما در این مطلب قصد داریم ۳ نمونه دیگر را عنوان کنیم که در لوگوی آنها و تبلیغاتشان حسابی از تبلیغات پنهان کمک گرفته شده است:
- وقتی که کوکاکولا و پپسی در هالووین به جان هم افتادند: کمتر کسی است که شعارهای مشهور این دو برند را نشنیده و تبلیغات چشمگیرشان را ندیده باشد. نزدیک به هالووین سال ۲۰۱۳ بود که پپسی یک پوستر تبلیغاتی منتشر کرد و سبب شد رقیب مشهورش، یعنی کوکاکولا جوابی در همان قالب و به همراه هوشمندی بسیار بیشتری به آن دهد. پپسی کمی سعی کرد فقط با لوگوی کوکاکولا شوخی کند، در صورتی که کوکاکولا با همان شوخی یک جواب دندانشکن پپسی داد و عنوان کرد که پپسی میخواهد نقش یک قهرمان (یعنی کوکاکولا) را در هاولووین بازی کند!
- میکی موس پنهان در لوگوی فیلم دزدان دریایی کارئیب: میکی موس یکی از اولین شخصیتهای محبوب دیزنی است که توانست دل همه مخاطبان کارتونها را به دست بیاورد. اما جالب اینجاست، با اینکه میکی موس را کمتر روی پرده سینما میبینیم ولی دیزنی نهایت سعی خود را میکند که به صورت پنهان حضور این شخصیت را حفظ کند.
- فلش مشهور فدکس که معمولا دیده نمیشود: فدکس یکی از مشهورترین شرکتهای پستی ایالات متحده است که در سال ۱۹۷۱ تاسیس شده و به واسطه سرعت عمل بسیار بالایش همیشه توانسته مطرح بودن خود را حفظ کند. اما جالب اینجاست که سرعت فقط در عملکرد فدکس دیده نمیشود، بلکه این شرکت مشهور در لوگوی خود، با آوردن حرف اکس (X) توانسته به صورت مخفی فلش سرعت خود را نشان دهد. اگر تبلیغات فدکس را دیده باشید، خواهید دید که فلش حاضر در تبلیغات این شرکت وارد حرف اکس میشود!
نظرات بسته شده است.