Take a fresh look at your lifestyle.

ارزش برند می تواند بالاتر از دارایی های فیزیکی باشد

معاون امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی افزایش اعتبار و شهرت برند را در فروش بیشتر موثر دانست .
منصور اعتصامی، معاون امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی در نخستین همایش ملی کارآفرینان برند آفرین که هم اکنون در مرکز همایش بین المللی اسناد و کتابخانه ملی در حال برگزاری است، افزایش اعتبار و شهرت برند را در فروش بیشتر موثر دانست و اظهار کرد: هزینه های یک شرکت به واسطه جلوگیری از سرمایه گذاری های نامناسب و بی هدف کاهش می یابد و با توجه به اینکه برند دارایی نامحسوس یک سازمان محسوب می شود می تواند از تمام دارایی های فیزیکی آن سازمان بالاتر باشد.
وی در خصوص ثمرات و برکات کارآفرینی و برند سازی با الگوگیری از آموزه های اخلاقی و عملی نهج البلاغه گفت:سخت کوشی از اصول عملی در کار آفرینی است همان گونه که حضرت علی (ع) مداومت بر کار سخت را سخت تر از خود کار می داند.

اعتصامی خود اتکایی را یکی دیگر از سیره های عملی مورد تاکید حضرت امیر خواند و افزود : خود اتکایی و بی نیازی از دارایی های مردم یکی از شروط اصلی کارآفرینی است و یکی از عوامل اصلی خود اتکایی، یاس و بی نیازی از دیگران و تاکید بر قدرت ابتکار و توانایی خود است که این عامل اصلی جریان سازی در تولید برند هم به حساب می آید.

وی افزود: کارآفرینان باید کاری را که شروع کردند نا تمام رها نکنند.

این استادیار و مدرس دانشگاه با تاکید بر نقش «کمال جویی» در کار آفرینی گفت: در این ویژگی توجه اصلی به پیشرفت بر پایه این امر است که فرد در تحلیل اساسی، خود را ناکامل می داند یعنی نیاز به حرکت و اصلاح درون را اصل تلقی می کند، این در حالی است که کسب و کار و فعالیت او به سامان و درست بوده و مشکل اساسی در بین تولید کنندکان ندارد.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اصل عملی «مردم گرایی» و تاکید بر فرمایش ارزشمند حضرت امیر که همانا «با فضیلت تریمن مردم مفید ترین آنان نسبت به مردمند» افزود: اثر عاطفی و احساسی کار آفرینی و برند سازی در چارچوب اثرگذاری بر امور مردم جلوه می کند لذا باید موضوع مردمی بودن باید توجه جدی داشت.

این مسوول فرهنگی در بیان ملاحظات پیرامون برندسازی گفت: عارضه جدی در این عرصه که گربیانگیر کشور شده است مشاوره برند سازی است.

وی هدف اصلی در این حوزه را جلب و جذب ذهنیت مردم نسبت به برند داخلی خواند و گفت: این جلب مشتری و جذب مشتری باید به شکلی باشد که افرادی به سمت ما حرکت می کنند دیگر به سمت برندهای دیگر متمایل نشوند .

این استاد اقتصاد در معرفی ابزارهای ایجاد برند گفت: تبلیغات، روابط عمومی، پیشبرد فروش، بازاریابی مستقیم، فروش شخصی، بسته بندی، رویدادها و حمایت های حرفه ای، خدمات مشتری ابزارهای کاربردی و موثر مدیران موفق هستند که اگر به درستی و به موقع و دقیق از آن ها بهره گرفته شود ثمره اش به بار می نشیند .

اعتصامی ثمرات و نتایج برند سازی را متعدد خواند و گفت: یکی از ثمرات برند سازی این است که اگر به درستی انجام شود جایگاه محصول احساسی و عاطفی می شود و پیام ها و گزارش های رسانه ای محصول هر چه بیشتر می شود.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی در معرفی انواع برند سازی گفت: برند مشارکتی، برند دیجیتال ، برند شخصی ، برند ملی و برند کشوری برندهای مهم محسوب می شوند و اگر از این انواع به درستی استفاده شود می توان به رونق و توسعه کارآفرینی و اشتغال و توسعه پایدار امیدوار شد.

نخستین همایش ملی کار برند توسط موسسه فرهنگی هنری یسنا با مشارکت سازمان تامین اجتماعی و شماری از سازمان ها و نهادهای دولتی و شرکت های خصوصی هم اکنون در کتابخانه ملی در حال برگزاری است

عضویت در خبرنامه

نظرات بسته شده است.