Take a fresh look at your lifestyle.

کمپین خلاقانه ایکیا با تأکید بر جستجوی مشکلات در گوگل Ikea

0

آژانس سوئدی اکستام هولتس (Åkestam Holst) سال گذشته را برای ایکیا تبلیغاتی با موضوعاتی مانند بررسی و تحلیل خانواده‌ها (طلاق یا روابط پایدار و طولانی مدت) تولید کرد که آخرین آن‌ها در مورد عدم درک متقابل یک پدر و دختر بود.

این تبلیغات ظریف و زیرکانه بودند، اما کمپین خلاقانه جدید این برند هیچ حرفی باقی نمی‌گذارد، “درمان به کمک لوازم خانه” (retail therapy) ایکیا را به‌عنوان راه‌حلی برای مشکلات روزمره معرفی می‌کند. در این کمپین، ایکیا بانام “جایی که زندگی جریان دارد” محصولات ایکیا را با مشکلات روزمره‌ای که عموم مردم در گوگل جست‌وجو می‌کنند، مرتبط می‌کند.

این کمپین خلاقانه به این صورت است که مردم با جستجوی مشکلاتی که در روابط خود در خانه دارند در گوگل، محصولات ایکیا را به‌عنوان راه‌حلی برای خود در نتایج ارگانیک گوگل و یا گوگل ادوردز خواهند یافت. درواقع این محصولات راه‌حل‌هایی برای مشکلات هستند، ایکیا با این حرکت زیرکانه نه‌تنها باعث تقویت و بهبود سئو سایت خود و محصولاتش شده است، بلکه در کنار فروش محصولات خود به حل مشکل مردم نیز کمک می‌کند و محبوبیت خود را میان مردم افزایش می‌دهد.

قسمتی از این راه‌کارها شوخ طبعانه هستند، برای مثال می‌توان به چراغ‌های دیسکو برای جستجو “دخترم تا دیروقت بیرون است” و یک میز دونفره با دیوار میانی برای “هم‌اتاقی خوابگاهم رو اعصاب من است” و آهن‌ربا برای “کم شدن گرایش در رابطه‌ها” و از جالب‌ترین آن‌ها می‌توان به لباس سفید ملکه برای “خانواده‌ام به من اهمیت نمی‌دهند” اشاره کرد، همانطور که اشاره شد جالب‌ترین نکته این است این روش به معرفی ناشناخته‌ترین محصولات ایکیا برای عموم (مثلاً لباس ملکه) کمک بسیاری می‌کند.

بعضی از این نتایج کمی گنگ هستند برای مثال قیچی برای “پسرم تمام مدت مشغول بازی‌های رایانه‌ای است” قیچی آورده می‌شود که مشخص نیست دقیقاً چه کمکی به این مشکل می‌کند، شاید بریدن سیم کنسول بازی راه‌حل ایکیا باشد.
ikea_retail_therapy2_0
هر لندیگ پیج با محصولات مرتبط به پایان می‌رسد که در این کمپین بانام “مشکلات مشابه در رابطه” طراحی‌شده است:
ikea_retail_therapy3
خوشبختانه برند ایکیا از ما نمی‌خواهد تا “درمان به کمک لوازم خانه” را خیلی جدی بگیریم.

این تبلیغات بیان می‌کند اگر همسرتان خروپف می‌کند یا فرزندتان هرگز دست از بازی برنمی‌دارد یا هر مشکل دیگری دارید ، ایکیا آماده است تا به شما کمک کند… یا حداقل زمانی که راه‌حل مشکلتان را در گوگل جست‌وجو می‌کنید، لبخندی بر لبانتان آورد.

جست‌وجو درباره موضوعاتی مانند “او نمی‌تواند به من بگوید که عاشقم است” و مشاهده کمپین خلاقانه تبلیغاتی ایکیا در گوگل، آن‌قدر دل‌نشین است که شما را از آنچه را که دنبالش بودید منحرف خواهد کرد و شاید هم به تعویض و تغییر دکوراسیون خانه شما منتهی شود.

ویدئوی مربوط به این کمپین را ببینید:

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ