Take a fresh look at your lifestyle.

۹ عادت روزانه برای کمک به تولید محتوا و بازاریابی محتوا

0

بازاریابی بازی اعداد و ارقام است. با تیترها بازی می‌کنیم تا ۵۰ تا کلیک بیشتر بگیریم. محتوای بصری تولید می‌کنیم فقط برای اینکه ۱۰ نفر فالوئر بیشتر به دست آوریم. برای به دست آوردن ۵ خرید بیشتر، طرح دکمه‌های صفحات فرود را عوض می‌کنیم. تمام این‌کارهای کوچک را انجام می‌دهیم تا به کمک گذر زمان به اهداف اصلی خود دست‌یابیم.

نوشتن مطالب بهتر نیز می‌تواند از قوانین اصلی این بازی باشد. شما نمی‌توانید رمان‌های مشهور را طی یک هفته بنویسید و هفته بعد رمان جدیدی را شروع کنید، اما می‌توانید هرروز نسبت به‌روز گذشته پیشرفت کنید.
نکته مهم این است که اگر شما روزبه‌روز پیشرفت نداشته باشید، درواقع پس رفت خواهید کرد. این یعنی حالت سکونی وجود ندارد و شما نمی‌توانید وضعیت خود را ثابت نگه‌دارید.

۹ عادت روزانه ذکرشده در ادامه به شما کمک می‌کند تا یک‌روند صعودی در کیفیت محتوای تولیدی و البته بازاریابی محتوا داشته باشید. با انجام این کارها و مشاهده نتیجه آن‌ها تعجب خواهید کرد.

۱-حداقل یک متن مرتبط با بازاریابی محتوا بخوانید

مطالب بازاریابی در اینترنت به‌آسانی پیدا می‌شوند و روزبه‌روز تعداد آن‌ها افزایش می‌یابد، این مطالب به شما کمک می‌کنند تا بازاریابی خود را تقویت کنید اما این تنها دلیل برای خواندن آن‌ها نیست.
مطالب بازاریابی درواقع محتوای بازاریابی متنی هستند که جامعه هدفشان بازاریابان هستند. می‌دانیم که بازاریابی برای بازاریابان کار دشواری است و مطالبی که چند هزار بار خوانده ‌شده و توسط بسیاری به اشتراک گذاشته‌ شده، قطعاً مطلب بدی برای خواندن نیست.

۲-مطلبی درباره هر چیز دیگری به‌غیراز بازاریابی بخوانید.
همان‌طور که برای تمام صنایع دیگر ممکن است اتفاق بیافتد غرق شدن در بازاریابی نیز ممکن است، اگر شما تمام‌وقت خود را صرف خواندن و نوشتن مطالب مرتبط با بازاریابی کنید و هدف خود را بازاریابان قرار دهید بعد از مدتی نمی‌توانید متنی بنویسید که خواننده متوجه نوشته شدن آن به هدف بازاریابی نشود. این امر زمانی که مخاطب شما بازاریابان نباشند بسیار سخت‌تر است.

خواندن متون مختلف از نویسنده‌های مختلف به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید نوشته‌های خود را با سبک‌هایی متفاوت بنویسید، اما باید به یاد داشته باشید که سبک خود را حفظ کنید و صرفاً از روی دیگران تقلید نکنید.

۳-ببینید مخاطبانتان چه چیزهایی را به اشتراک می‌گذارند.
بهترین راه برای مطمئن شدن از اینکه محتوای شما قابلیت به اشتراک‌گذاری توسط مخاطبانتان را دارد این است که از تکنیک‌هایی که در محتواهایی با نرخ بالای به اشتراک‌گذاری استفاده‌شده‌اند، استفاده کنید. مطالب پربازدید در صنعت خود را شناسایی کنید و آن‌ها را بررسی کنید. جست‌وجو برای پربازدیدترین ویدئوها در یوتیوب و آپارات نیز می‌تواند به شما کمک کند.

شما از این طریق می‌توانید متوجه شوید که مخاطبینتان به چه زمینه‌هایی علاقه‌مندند و اینکه دیگران چگونه در این زمینه‌ها فعالیت‌های موفق داشته‌اند. خواندن و دیدن مطالبی که محبوبیت بسیاری در میان مخاطبان دارند به شما کمک می‌کند که سبک نوشتاری خود را تقویت نموده تا محتوای باب میل مخاطبین خود را تولید کنید.

۴-تمرین آزاد نویسی کنید
سخت‌ترین قسمت نوشتن، معمولاً شروع آن است. صفحه خالی بزرگ‌ترین دشمن ماست، ما را ناامید و بی‌انگیزه می‌کند. تمرین آزاد نویسی، مهارت شما در نوشتن را تقویت می‌کند و مغز شما را همواره برای نوشتن متنی پر از خلاقیت آماده می‌کند.

نوشتن آزاد شما را سریع‌تر به خلاقیت می‌رساند و ذهن شما را برای سبک‌های جدید و طرز فکر متفاوت آماده می‌کند. این خلاقیت خود را در تمام متن‌هایی که می‌نویسید نشان خواهد داد.

۵-مطالب قدیمی را بررسی کنید
اگر هر کس یک مایه شرمساری در زمینه نوشتن برای خود داشته باشد، مایه خجالت من تمام داستان‌های کوتاهی است که در سن ۱۶ سالگی نوشته‌ام، یا شاید هم ۱۸ سالگی یا حتی ۲۸ سالگی یا حتی مطالبی که ۶ ماه پیش نوشته‌ام. نگاه کردن به نوشته‌های قبلی می‌تواند آزاردهنده باشد، اما اگر این کار را انجام دهید، می‌توانید پیشرفت بزرگی در نوشتار خود ایجاد کنید.

بازخوانی متون قدیمی، در وهله اول به شما نشان می‌دهد که در حال طی کردن مسیر پیشرفت هستید، زیرا حس بدی که خواندن یک پست بلاگ قدیمی به شما می‌دهد بیان‌گر این است که شما نسبت به گذشته بسیار پیشرفت کرده‌اید. ثانیاً این کار به شما عادت‌های خوبی که در نوشتن متون داشته‌اید را نشان می‌دهد. شما می‌توانید عادت خوب خود را تشخیص داده و از آن‌ها استفاده کنید.

۶-ویدیوهای وایرال شده را تماشا کنید
ویدیوهایی که همه درباره‌اش صحبت می‌کنند، ارزش این را دارند که شما ۲ تا ۳ دقیقه در روز برای دیدن آن‌ها وقت بگذارید.این راهی است برای فهمیدن اینکه چه چیزهایی بیشترین توجه را جلب می‌کنند و نمی‌گذارند شما از روندهای جاری عقب بمانید و به دست فراموشی سپرده شوید.
محبوبیت و تعداد زیاد بازدیدکننده‌های محتوایی که پربازدید می‌شود، حتماً دلیل و عاملی دارد، فهمیدن این دلیل و کشف آن می‌تواند به رشد شما در شبکه‌های اجتماعی کند.
content concept
۷-اقدامات معمول و روتین نویسندگی خود را تغیر دهید
احتمالاً همه ما درباره عادت‌های عجیب نویسندگان شنیده‌ایم، شارلوت برونته ایستاده می‌نوشت و ارنست همینگوی متن‌های خود را زمانی که پیژامه‌های پنگوئنی صورتی خود را پوشیده بود می‌نوشت. این‌ها راه‌هایی هستند که به نویسنده‌ها کمک می‌کنند خلاقیت بیشتری داشته باشند و متن‌های زیباتر و دل‌چسب‌تری بنویسند. شاید دلیل تکراری و خسته‌کننده شدن متن نویسنده‌ها این باشد که روند ثابتی که پیش‌گرفته‌اند و این می‌تواند برنوشتن آن‌ها نیز تأثیر بگذارد.

روتین خود را تغیر دهید، اگر معمولاً می‌نشینید، سعی کنید ازاین‌پس بایستید. لپ‌تاپ خود را جابه‌جا کنید، قبل از اولین چای خود، نوشتن را آغاز کنید. خلاصه هر کاری کنید تا درگیر روزمرگی و تکراری بودن نشوید.

۸-آب فراوان بنوشید.
اگر شما در یک دفتر کار می‌کنید، جریان‌های هوایی و محیط اطراف شما همواره پوست و گلوی شما را خشک می‌کند و باعث بی‌حالی و خستگی شما می‌شوند. روی میز خود یک بطری آب قرار دهید، با مصرف آب سرحال‌تر خواهید بود.
نوشیدن آب از سردرد و بی‌حوصلگی جلوگیری می‌کند، مصرف کم آب شما را بی‌حال و خسته می‌کند. آب بنوشید تا سرحال و سرزنده بمانید، تمرکز بهتری داشته باشید و همچنین سلامت عمومی خود را تضمین کنید.

۹-در روز چند دقیقه را صرف فکر کردن کنید.
بهترین کاری که شما می‌تواند برای تقویت ذهن بازاریابی خود انجام دهید، این است که کاری نکنید. نه ایمیل بزنید، نه موبایلتان همراهتان باشد. هر چیزی که حواس شما را ازآنچه که انجام می‌دهید، پرت می‌کند از خود دور کنید. چشمان خود را ببندید و تا آنجا که می‌توانید به چیزی فکر نکنید و بگذارید ذهنتان آزادانه به هر سمتی که می‌خواهد برود.

خلاقیت‌ها معمولاً زمانی روی می‌دهند که شما به مغزتان اجازه می‌دهید هر کاری که دوست داشته باشد، انجام دهد. مغزتان را از تمام مسائلی که درگیرش است رها کنید و بگذارید شما را غافلگیر کند.
تبدیل‌شدن به یک بازاریاب بهتر، مقصد پایانی ندارد و مسیری است به طول عمر افراد. پس، سعی کنید تمام عادات را در زندگی روزمره خود وارد کنید، تا با مشاهده پیشرفت هرروزتان، برای ادامه مسیر مشتاق‌تر شوید.

منبع: www.toprankblog.com

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ