Take a fresh look at your lifestyle.

ایده های بزرگ برای کپی رایتینگ (۶) / به مدیران نیز توجه کنید

0

ارائه تخفیف های وسوسه انگیز یکی از ایده های کلاسیک و در عین حال موثر در زمینه کسب درآمد است. به طور معمول این تخفیف ها براساس مناسبت های پیش رو طراحی می شوند. ارائه تخفیف بیشتر در زمینه جلب مشتریان معمولی رواج دارد.

برای مثال لباسی که به طور معمول با قیمت ۱۵ پوند عرضه می شود، به مناسبت کریسمس ممکن است ۱۰ پوند به حراج گذاشته شود. به طور معمول این حراجی ها با استقبال مناسبی از سوی مشتریان مواجه می شوند، با این حال در مورد ارائه پیشنهادهای وسوسه انگیز برای مدیران و سایر افراد درگیر در بازاریابی، بازاریاب ها به طور کلی اندکی تردید دارند.

علت اصلی این تردید آن است که مدیران شرکت ها و سایر بازاریاب ها به خوبی از ماهیت این نوع تخفیف ها آگاه هستند و به طور معمول استقبال چندانی از این کمپین ها نمی کنند.

اگرچه مدیران ارشد و بازاریاب ها به طور کلی باهوش تر از مشتریان معمولی اند، با این حال نباید فراموش کرد که آنان نیز به نوعی مشتری و مصرف کننده محصولات گوناگون محسوب می شوند.

در واقع به هیچ وجه دور از ذهن نیست که آنها نیز مانند مشتریان معمولی به کمپین های شما پاسخ مثبت دهند که البته این موضوع بستگی به ماهیت کمپین شما دارد.

ایده

این ایده براساس نحوه عملکرد سازمان پژوهش های بین المللی (IRC) نوشته شده است.

یکی از بهترین کمپین هایی که تا به حال تجربه کرده ام، ایده سازمان پژوهش های بین المللی بوده است. در حوزه کسب وکار آمار، مهم ترین ابزاری که افراد به آن نیاز دارند ماشین حساب است. در واقع بدون استفاده از این وسیله بسیاری از فعالیت های این حوزه غیرقابل انجام خواهد بود.

در این میان IRC  به منظور جلب توجه موسسات دیگر به پژوهش جدید خود، اقدام به راه اندازی کمپین جالبی کرد. در این کمپین و به منظور جلب توجه همگانی، ماشین حساب های حرفه ای که به طور معمول قیمتی در حدود ۵۵۰ پوند دارند، تنها به قیمت سه پوند به بازدیدگنندکان پیشنهاد شده بود.

در وهله نخست این ایده بسیار عجیب به نظر می رسد. در هر صورت باید توجه داشت که تخفیفی در حدود ۵۴۷ پوند برای هر محصول ارائه شده است. نکته ظریف در این خصوص ارائه پژوهش جدید IRC به همراه ماشین حساب ها بود.

اگر این ایده برای مشتریان معمولی انجام می گرفت، بدون شک کمترین بازخوردی نیز پیدا نمی کرد، با این حال در مورد افراد فعال در حوزه آمار ماجرا کاملا متفاوت است. ارائه پژوهش به این شیوه درست مانند مهمان کردن مشتریان یک رستوران به غذای رایگان به منظور نمایش ویژگی های آن غذاست.

نکته مهم در مورد ارائه تخفیف ها توجه به ایجاد محدودیت برای آن به منظور ایجاد انگیزه بیشتر در افراد است.

برای مثال اگر تخفیف خود را تنها تا پایان ماه ادامه دهید، افراد با عجله بیشتری به سمت کمپین شما جلب خواهند شد. همچنین می توان از محدودیت عددی نیز برای تخفیف استفاده کرد. در این روش تنها تعداد محدودی به عنوان مثال ۱۰۰ یا ۲۰۰، از محصولات با تخفیف ویژه ارائه می شوند.

همچنین بهتر است کمیپن خود را به طور مداوم و در تاریخ های مشخصی برگزار کنید. به این ترتیب افراد به کمپین شما عادت کرده و برند شما در ذهن مخاطبان نقش خواهد بست. لازم است در تیتر آگهی تان اشاره ای به تخفیف و کمپین شرکت کنید.

در واقع تخفیفی که ارائه می دهید مهم ترین بخش کار شما بوده و خواننده در همان ابتدا باید نسبت به آن آگاه شود. برای مثال در کسب وکار فروش لوازم خانگی بهتر است از این تیتر استفاده کنید: «۲۰درصد تخفیف فروش تا پایان ماه جاری تنها برای ۱۰۰ مشتری نخست.»

تیتر فوق علاوه بر کوتاه بودن، پیام را به طور کاملا واضح به خواننده منتقل می کند. مشکلی که بسیاری از طراحان آگهی بیهوده با آن دست وپنجه نرم می کنند، تلاش در پیچیده ساختن تیتر است.

در این زمینه باید به یاد داشت که به عنوان طراح آگهی، هدف اصلی شما کسب سود است، نگارش متن ادبی در حوزه فعالیت شما نیست.

آنچه در عمل باید انجام دهید

– تلاش کنید تا جای ممکن تخفیف خود را وسوسه انگیز کنید. همان طور که در مثال موسسه IRC  بیان شد، تخفیف های بسیار بالا نتیجه غیرقابل تصوری را در بر خواهند داشت.

– توجه داشته باشید محصول انتخاب شما باید با نیاز افراد هماهنگ باشد. در غیر  این صورت نمی توان امید چندانی به کمپین تان داشت.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ