Take a fresh look at your lifestyle.

توصیه هایی کاربردی برای مدیران (۴۰) / استفاده از تکنولوژی برای نجات کسب وکار

0

عصر جدیدی که در آن زندگی می کنیم به طور غیر قابل باوری با سیستم های الکترونیک، روبات ها، اینترنت و انواع بی پایان و رو به رشد فرآورده های دنیای آی تی گره خورده است. در واقع انقلابی که دانشمندان در عرصه آی تی به راه انداخته اند، نه تنها زندگی روزمره افراد را به کلی دچار دگرگونی کرده، بلکه کسب وکارها را نیز در بر گرفته است.

در این زمینه و به منظور بررسی دستاوردهای نوین این صنعت می توان از خدمات ایمیل نام برد. هنگامی که چندین سال پیش امکان ارسال فایل های گوناگون از طریق ایمیل فراهم شد، انسان ها هرگز فکر نمی کردند که روزی چنین دستاورد قابل توجهی اهمیت خود را از دست بدهد. اما طبیعت هر دستاورد انسانی این گونه است. در واقع با ظهور شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی، انتقال اطلاعات بدون کمترین هزینه و حتی از طریق گوشی های همراه ممکن شد.

این خدمات جدید تنها از دیدگاه مدیریت زمان دارای اهمیت نیستند. در واقع در کسب وکارهای امروزه امکان اجتناب از این تکنولوژی ها وجود ندارد. بنابراین تقریبا تمامی شرکت ها محکوم به بهره بردن از این خدمات نوین هستند. با این حال باید در نظر داشت که هر نوع از تکنولوژی های موجود را با توجه به نوع کسب وکار و نیاز شرکت به کار گرفت.

در ادامه به بررسی و تحلیل این تکنولوژی های نوین، چگونگی استفاده از آنها در کسب  وکارهای مختلف و همچنین فایده آنها خواهیم پرداخت.

ایده

ابتدا لازم است به این نکته آگاه شوید که در این دوره، رقابت میان شرکت ها نه تنها از محدوده مرز های کشورها فراتر رفته است، بلکه استفاده از تکنولوژی های جدید نیز بدل به برگ برنده تمامی برندها در جلب هرچه بیشتر مشتریان و به تبع آن افزایش سود شده است. در این میان با دو نوع مدیرانی مواجه هستیم که با توجه به امکان استفاده از دستاوردهای نوین به منظور افزایش تولید و بهبود کیفیت کالاهای برند خود، از این خدمات دوری می کنند.

گروه اول شامل آن نوع مدیرانی می شود که به طور سنتی توجه زیادی به دستاوردهای جدید دنیای تکنولوژی نداشته و سعی در مدیریت سنتی کسب وکار خود دارند. اگرچه مدیریت سنتی در همه موارد امر نامطلوبی نیست، با این حال تکیه تنها به آن می تواند دردسرساز شود.

گروه دوم مدیران عمدتا کارآفرینان جوان را تشکیل می دهند. با این حال این گروه نیز به نوعی به دور از تحولات جدید دنیای تکنولوژی به سر می برند. دغدغه های شغلی اغلب بهانه این مدیران در توجیه کمتر پرداختن به تکنولوژی های نوین است. در واقع این گروه به لزوم توجه و بهره گیری از دستاوردهای جدید عرصه فناوری آگاه هستند، با این حال فشردگی کارها و بار مسئولیت، به آنان اجازه پرداختن به این موضوع مهم را نمی دهد.

بنابراین در پایان لازم به ذکر است که به منظور بهبود جایگاه برند خود در بازار فروش، استفاده از دستاوردهای جدید دنیای فناوری نکته اساسی است. از هر نوع خدمات جدید در عرصه کسب وکارتان استقبال کرده و آن را مورد آزمایش قرار دهید. در صورت تناسب آن با کسب وکارتان، استفاده از آن می تواند برگ برنده شما در رقابت با برندهای بزرگ باشد.

با این حال فراموش نکنید که هدف شما از به کارگیری این خدمات تنها ارتقای جایگاه  خود در بازار فروش است. بنابراین اگر یکی از خدمات به کارگرفته شده مزیت چندانی برای شما به ارمغان نیاورد، منتظر معجزه نباشید، آن را کنار گذاشته و سراغ یک مورد بهتر بروید.

آنچه در عمل باید انجام دهید

– توجه داشته باشید که در ایده فوق تنها مثال های اندکی از دستاوردهای جدید تکنولوژی به کار گرفته شده است. شاید هنگام مطالعه این ایده خدمات بهتر و جذاب  تری در دسترس باشد. بنابراین خود را محدود به فناوری های معرفی شده در این مقاله نکنید.

– یکی از دستاوردهای جدید که ارزش امتحان کردن دارد، سایت gotomeeting. com است. این سایت امکان برگزاری ویدئوکنفرانس و همچنین اشتراک گذاری فایل ها را در کمترین زمان ممکن فراهم می آورد.

– به منظور کنترل محتوای کامپیوتر خود از راه دور می توانید از سایت GoToMyPC. com استفاده کنید. این سایت امکان دسترسی به تمامی اطلاعات موجود در کامپیوترتان را از راه دور مهیا می کند.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ