Take a fresh look at your lifestyle.

چرا تبلیغات آنلاین تکمیل کننده هستند؟

0

قطعا در این سال‌های اخیر همه ما این تجربه را داشته‌ایم که هنگام تماشای تلویزیون به محض دیدن شخصیتی جذاب در یک فیلم، یک تبلیغ هیجان انگیز یا یک خبر تکان دهنده به دنبال حواشی و اخبار داغ بگردیم تا بدانیم چه جریاناتی حول محور موضوعی که به واسطه تماشای تلوزیون جذب آن شدیم در دنیای مجازی وجود دارد؟ اگر با دقت به این تجربه بیاندیشید قطعا به این موضوع‌ پی‌ خواهید برد که فرآیند جذب مخاطب تا قرار دادن آن در لحظه‌ای که شروع به جستجو کند آن هم به دنبال کلید کلمه‌هایی که شما به صورت کد در تبلیغات یا محتوا خود گنجانده‌اید، زمانی کمتر از چند ثانیه است. خوب حالا از خود بپرسید در سراسر برنامه‌ها و آگهی‌های آفلاین چه تعداد از این موقعیت‌ها و میکرو ثانیه‌های بالقوه وجود دارد که ما می‌توانیم آن‌ها را بالفعل کنیم؟

در پاسخ به این سوال باید گفت؛ که این روزها گوشی‌های هوشمند و دیگر دستگاه‌ها که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند همدمی برای ما در هنگام تماشای تلویزیون و هر محتوای آفلاین هستند. گویی که آن‌ها قسمتی از ماجرایی را که ما از آن بی اطلاعیم مانند یک مشاورِ فداکار در اختیارمان قرار می‌دهند. پس دور از ذهن نیست که بگوییم، یادگیری دانش میکرو لحظاتِ این چنینی امری ضروری در دنیای تبلیغات به شمار می‌آید. لحظاتی که با عمر بسیار کوتاه خود، تاثیر عجیبی بر روی معرفی و بسط یک موضوع، کمپین، برند و… دارند.

صفحه نمایش دوم(Second-Screen Searches) چیست؟

شما قطعا در هنگام یادگیری میزان اثر بخشی میکرو لحظات با اصطلاح (Second Screen Search) در معنای “صفحه نمایشی دوم برای جستجوها” برخورد خواهید کرد و نیاز دارید کاربرد و مفهوم آن‌را بدانید. شاید برای (Second Screen Search) عبارت “صفحه نمایشی دوم برای جستجوها”، ترجمه دقیق یا واضحی نباشد، اما چیزی که از آن برداشت می‌شود بسیار ساده است. تصور کنید فردی در حال تماشای یک آگهی بازرگانی از یک برند لباس در تلویزیون است و همزمان در شبکه‌های اجتماعی همان برند در حال گشت زدن است، چیزی که رو به روی فرد وجود دارد دو صفحه نمایش است که هم‌ زمان از یک تبلیغات صحبت می‌کنند. صفحه اول تلویزیون و صفحه دوم گوشی‌های هوشمند که حکم یک تکمیل کننده به حساب می‌آیند.

چرا تبلیغات آنلاین تکمیل کننده هستند؟

ترافیک در حال جستجو به اثربخشی تبلیغات آفلاین یا تلویزیونیِ ارائه شده کمک شایانی می‌کند. برای مثال، تقریبا دو سوم از صاحبان گوشی‌های هوشمند اظهار دارند که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چیزی که آن‌ها در آگهی‌ بازرگانی تلویزیون دید‌ه‌اند به جستجو در صفحات وب پرداخته‌اند. یرای درک این بیشتر این موضوع، تصور کنید چه تعداد میکرو لحظه وجود دارد که در آن مشتریان بالقوه برای دیدن مشخصات یک محصول، قیمت، جزئیات و یا بررسی‌های دیگر به برند شما مراجعه کرده‌اند؟ این یعنی تبلیغات آفلاین به دلیل محدودیت زمانی یا تصویری قادر به توضیحات بیشتر نیستند زیرا کسل کننده خواهند شد. پس  این تبلیغات و پشتیبانی‌های آنلاین است که پس از پخش تبلیغات شما در پاسخ به جستجوهای مخاطبان، اطلاعات بیشتری در اختیار قرار می‌دهد. از نگاهی دیگر می‌توان اینطور آنالیز کرد که علاوه بر ارائه اطلاعات بیشتر شما می‌توانید با رصد ترافیک وارد شده توسط تبلیغات آفلاین مخاطبانی را که به مشتری شدن نزدیک هستند را شناسایی کنید.

چرا صفحات دوم تبلیغات مهم هستند؟

آنقدر حجم این جستجو‌ها توسط مخاطبان زیاد است که این موضوع برای بازاریابان به یک فرصت بزرگ تبدیل شده‌است. به گفته گوگل، ۸۴ درصد از مردم هنگام تماشای تلویزیون از گوشی‌های هوشمند و یا تبلت به عنوان یک صفحه نمایش دوم استفاده می‌کنند. این خود تلنگر بزرگی برای اندازه‌گیری ارزش‌های تبلیغات تلویزیونی است. طبق این آمار شما می‌توانید به یک استراتژی ارزشمند برای تبلیغات تلویزیونی برسید. این ترکیب تکنولوژیِ تلفن‌های همراه و تلویزیون حاکی از آن است که بار دیگر با رویکردی جدید به تبلیغات سنتی بازگردیم و دوباره از نو فرصت‌های طلایی آن را باز شناسیم.

به طور کلی آمریکایی‌ها به ندرت به تنهایی به تماشای تلویزیون می‌پردازند و این موضوع در حالی است که هر مخاطب به طور متوسط در ایالات متحده بیش از پنج ساعت در روز را صرف تماشای تلویزیون می‌کند و مشتاقانه با استفاده از صفحه نمایش دوم(گوشی‌ها و تبلت‌ها) برای تکمیل تجربه مشاهدات خود و دریافت پاسخ به سوالاتی که موجب شده جستجوهایی انجام می‌دهد. از طرفی آمارهایی از گوگل نشان می دهد که جستجو در صفحه نمایش دوم به سرعت رو به افزایش است و مصرف‌کنندگان حین برنامه‌های تلویزیونی و آگهی‌های بازرگانی سوالات مربوط به رویدادهای ورزشی، جوایز مسابقات و دیگر اخبار  را در شبکه‌های اجتماعی یا صفحات وب دنبال می‌کنند و این بدان معنی است که مقدار زیادی میکرو لجظاتی تحت عنوان فرصت وجود دارد که بازاریابان می‌توانند برای آ‌ن‌ها برنامه ریزی کنند و استراتژی‌های خاص خودشان را طراحی کنند.

تبلیغات آنلاین چطور در بین میکرو لحظات تبلیغات آفلاین نمود پیدا می‌کند؟

همانطور که مشاهده کردید قابلیتی که این صفحات دوم جستجو ایجاد می‌کنند این است که مصرف کنندگان را در زمان واقعی خودشان هدف قرار می‌دهند و این مهم منجر به ایجاد جریان جدیدی می‌شود و آن هم، تعامل بین تلویزیون، رادیو، بیلبورد و دیگر تبلیغات آفلاین با تبلیغات آنلاین است. صفحه نمایش دوم می‌تواند به عنوان یک منبع در زمان واقعی به ترویج نام تجاری شما کمک کند و برندها باید از ارزش این لحظات در زمان واقعی آگاه شوند و محتوای تبلیغاتی خود را طوری طراحی کنند که مخاطبان را کنجکاو کنند به طوریکه که جواب کنجکاوی‌ها با جستجوهایی بوسیله گوشی‌های هوشمند پیدا شود. همچنین انگیزه این جستجو را می توان از طریق ارائه یک هشتگ، کلمات کلیدی خاص و شاخص‌های دیگر در محتوای تبلیغ آفلاین ایجاد کرد تا به جستجوی بیشترِ مصرف‌کنندگان برای پیدا کردن مطالب بیشتر در کانال‌های اجتماعی یا صفحات وب کمک کند.

 

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ