Take a fresh look at your lifestyle.

تبلیغات اغوا کننده شرکت های تبلیغاتی غربی در عراق

0


تبلیغات اغوا کننده شرکت های تبلیغاتی غربی در عراق

طبق گزارشات این خبرگزاری بریتانیایی، عراق به منبعی برای خبر تبدیل شده بود. در سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ نزدیک به ۴۰ شرکت تولید کننده فیلم و خبر، بیلبورد، تبلیغات و نظرسنجی افکار عمومی در این کشور فعالیت داشتند.

به گزارش پایگاه خبری محیطی به نقل از شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تولید تبلیغات منفی تلویزیونی علیه القاعده، ساخت سوژه های خبری جعلی و سیاه نمایی در تلویزیون کشورهای عربی و همچنین انتشار ویدئوهای تبلیغاتی به نفع «القاعده».

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ریانوستی، وزارت دفاع آمریکا در زمان حمله به عراق با همکاری خبرگزاری Bell Pottinger بریتانیا اقدام به انتشار تبلیغات منفی علیه سازمان تروریستی «القاعده» کرده و ویدئوهای جعلی تهیه کرده اند.

نتیجه تحقیقات اخیر دفتر تحقیقات روزنامه نگاری نشان می دهد که پنتاگون به خبرگزاری مذکور در حدود ۵۴۰ میلیون دلار پول پرداخت کرده تا طی سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ صحنه های جنگ را به نمایش درآورند.
به گفته سردبیر این شرکت خبری سه وظیفه اصلی برعهده داشته است: تولید تبلیغات منفی تلویزیونی علیه القاعده، ساخت سوژه های خبری جعلی و سیاه نمایی در تلویزیون کشورهای عربی و همچنین انتشار ویدئوهای تبلیغاتی به نفع «القاعده». نظامیان آمریکایی فیلم های ویدوئی جعلی «القاعده» را در حین انجام حملات منتشر می کردند.

به گفته سردبیر این خبرگزاری، ویدئوها بدون ترتیب و به شکل اتفاقی در فضای مجازی قرار می گرفتند. سپس آی پی ها را پی گیری می کردند تا بدانند که چه کسانی آن را تماشا می کنند. علاوه بر عراق، این فیلم ها در ایران، سوریه و حتی امریکا هم بازدید شده اند.
به گفته وی، شرکت خبری بریتانیایی و نظامیان و جاسوسان آمریکایی در پایگاه کمپ ویکتوری در بغداد شانه به شانه هم روی این محصولات کار کرده اند و نتایج آن را به پنتاگون، سازمان سیا و شورای امنیت ملی امریکا گزارش می دادند.

این برنامه به صورت پیمانکاری بین شرکت Bell Pottinger با وزارت دفاع آمریکا انجام گرفته است و گزارش تمام اسناد آن به همراه گفتگو با متخصصین و دست اندرکاران موجود هستند. در عراق نزدیک به ۳۰۰ تن از کارکنان این شرکت حضور داشتند که بیشتر آنها شهروندان بریتانیا و عراق بودند.
پنتاگون همکاری های خود را با این شرکت بریتانیایی در قالب عملیات اطلاعاتی و روانی آمریکا در عراق تایید کرده و می گوید که مطالب تهیه شده همه حقیقت دارند.

طبق گزارشات این خبرگزاری بریتانیایی، عراق به منبعی برای خبر تبدیل شده بود. در سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ نزدیک به ۴۰ شرکت تولید کننده فیلم و خبر، بیلبورد، تبلیغات و نظرسنجی افکار عمومی در این کشور فعالیت داشتند.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ