Take a fresh look at your lifestyle.

کدام روزها برای یک فروشگاه اینترنتی مهم هستند!

0

برای اینکه یک فروشگاه اینترنتی تعامل بیشتری با مخاطبان خود داشته باشد راه‌های بی‌شماری وجود دارد یکی از بهترین راه‌ها استفاده از تقویم است. یک فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای با نگاه ویژه نسبت به مناسبت‌های تقویم در ابتدا می‌تواند از موج‌های پیش‌آمده به‌خوبی استفاده کند. فروشگاه اینترنتی با این کار نشان می‌دهد که همانند یک فرد زنده نسبت به اطراف و محیط زیستی خود واکنش نشان می‌دهد که این می‌تواند سبب جلب اعتماد مشتریان شود. از طرفی در روزهای خاصی از سال بهانه به دست افراد می‌دهد تا سری به فروشگاه اش بزنند، اگر نگاه ویژه‌ای به تقویم و جود داشته باشد این سبب تداوم و افزایش مشتریان فروشگاه می‌گردد. در نقطه مقابل تأمین‌کننده‌های مختلف را تحریک می‌کند تا در روزهای خاصی از سال سودشان را با فروشگاه اینترنتی سهیم بشوند که فروشگاه نیز از این همکاری منتفع خواهد شد. واکنش به‌روزهای تقویمی را می‌توانید با قرار دادن هدیه و یا تخفیف بر روی محصولاتتان در ذهن مشتری قرار بدهید. اما شاید این سؤال برایتان پیش‌آمده باشد که فروشگاه اینترنتی‌تان چه روزهایی را باید در تقویم تجاری خود بگنجاند.

برای چه روزهایی برنامه فروش داشته باشیم ؟
برای اینکه بدانید چه روزهایی را برای مشتریانتان خاص بکنید ابتدا باید شناخت درستی از مشتریانتان داشته باشید، نوع مشتریانتان با توجه به محصول‌هایی که عرضه کرده‌اید متناسب است. علاوه بر این تمکن مالی فروشگاه اینترنتی خود را بررسی کنید و از همه مهم‌تر نسبت به تخفیف‌هایی که برای چنین روزهایی در نظر می‌گیرید کاملاً متعهد و صادقانه رفتار کنید. به‌طورکلی بهتر است علاوه بر واکنش نسبت به‌روزهای خاص همواره تخفیف‌های فصلی و یا ماهانه خاصی داشته باشید تا بهانه سر زدن به فروشگاه شما محدود به‌روزهای خاص نشود. در کنار تخفیف‌های فصلی و یا ماهانه خود چند تاریخ را باید همواره در نظر داشته باشید.

روزهای خانواده!
در تقویم کشور ما روزهای زن و مادر، روز دختر، روز کودک ، روز مرد و کمی هم روز جوان جدی گرفته می‌شوند. این روزها را در کنار هم، روزهای خانواده‌ایرانی می‌نامیم، برای روز دختر و یا روز مادر و زن که روزهای با جنسیت خاص هستند سعی نکنید خود را محدود به اقلام مصرفی این دسته بکنید، توجه داشته باشید که تخفیف‌های مبتنی بر روز نباید به یک قشر خاص محدود بشود. برای مثال اگر فروشگاهی هستید که موارد آرایشی و دیجیتال عرضه می‌کنید، در چنین روزهایی علاوه بر مواد آرایشی تخفیفی جزئی نیز بر روی محصول‌های دیجیتالی خود بگذارید، این سبب می‌شود که فردی که در حال خرید یک محصول خاص است شما را به‌عنوان یک فروشگاه دست و دل‌باز بشناسد و ازلحاظ روانشناسی اقتصاد به شما اعتماد کند، اعتمادی که بعدها با خریدهای بیشتر ثمره آن را خواهید دید.

روزهای شاد
روزهای شاد تقویمی ایران بسیار کم هستند، اما عید نوروز، روز سیزده‌بدر، شب یلدا از روزهایی هستند که در ذهن و حافظه تاریخی ایرانی‌ها به‌خوبی نقش بسته‌اند و از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند، لذا برای چنین روزهایی در تخفیف دادن درنگ نکنید، مخصوصاً روزهای شب عید که مردم مایحتاج خود را تأمین می‌کنند با یک تخفیف خوب می‌توانید آن روزها را برایشان خاطر ساز کنید و بقیه روزهای سال را با درصد فروش خوبی ادامه بدهید.

روزهای جهانی
هرروز جهان به نام یک اتفاق ثبت‌شده است، اما منظور از روزهای جهانی برای فروشگاه‌های اینترنتی روزهایی است که فروشگاه شما می‌تواند همراه با دنیا به عرضه تخفیف بپردازد. برای مثال روز BALCK FARIDY یکی از این روزها است. روزهای دیگری چون روز جهانی عکاس، روز پرستار، روز توریسم و روز صنایع‌دستی نیز پتانسیل خوبی برای تبدیل‌شدن به یک اتفاق مهم برای فروشگاه اینترنتی شما دارند.

روزهای جوان‌پسند!
روز دانشجو و روز عشاق را تحت هیچ شرایطی نباید از روزهای تقویمی تجاری خود کنار بگذارید، روز اول شاید به‌اندازه روز عشاق جذابیت نداشته باشد اما زمینه‌ساز بسیار مهمی برای روز عشاق است، اگر این دسته از جوان‌ها سایت شما را به‌عنوان یک سایتی بشناسند که هوای آن‌ها را در روزشان به‌اصطلاح داشته است قطعاً در روز ولنتاین به سایت فروشگاهی شما نگاه ویژه‌ای خواهند داشت. برای این دو روز سعی کنید برنامه‌ای خاص داشته باشید.

روزهای مناسبتی و خاطره ساز
ماه مبارک رمضان و روزهای بازگشایی مدارس می‌تواند برای هر خانواده‌ای جنب‌وجوش اقتصادی به بار بیاورد. خوب است که برای این دو مقطع از سال نیز برنامه خاص داشته باشیم و بتوانیم بهتر این روزها را در فروشگاه خود مدیریت کنیم.

خودتان می‌توانید تقویمی شناور بنویسید
همه روزهایی که مردم در آن حس خوبی دارند در تقویم رسمی نوشته‌نشده است، می‌توانید با یک فعالیت گسترده و همه‌جانبه خاصی را هدف بگیرید، روزهایی چون روز دربی استقلال و پرسپولیس که همه مردم درگیر آن می‌شود. روزهایی چون بعد از موفقیت‌های ملی ورزشی چون مدال‌آوری در المپیک و ازاین‌دست روزها را متناسب با اهداف خود پرورش بدهید. البته به‌گونه‌ای رفتار نکنید که تخفیف‌های شما ازهم‌گسسته نشان داده شوند.

استفاده از پتانسیل تقویم برای فروش امری بسیار رایج بین فروشگاه‌های اینترنتی است تنها می‌بایست یک استراتژی خاص داشته باشید و در شروع هر فصل حداقل به این روزها دقت داشته باشید.

نویسنده میهمان: جمال احمدی، تامین کننده محتوا و پژوهشگر بازار ، کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی ( گرایش روزنامه نگاری )

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ