Take a fresh look at your lifestyle.

اپل، برندی دوست دار محیط زیست

0

پس از انتشار اخبار مربوط به دریافت مجوزهای موردنیاز جهت فروش انرژی خورشیدی از سوی شرکت اپل و حرکت این برند معتبر آمریکایی به سوی انرژی های تجدیدپذیر، این شرکت اخیرا از دستاوردهای زیست محیطی خود در چین به عنوان نخستین کشور تولید کننده گازهای گلخانه ای در جهان پرده برداشت.

در این رابطه و بر اساس آمارهای منتشر شده، تمامی سایت های تولیدی اپل در چین در حال حاضر از انرژی های تجدید پذیر استفاده کرده و میزان پسماندهای آنها به صفر رسیده است که این موضوع دستاورد زیست محیطی قابل توجهی برای این شرکت محسوب می شود.

در پی تصمیم اپل برای حرکت به سوی انرژی های تجدیدپذیر، بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که کمک های اپل به دیگر شرکت ها و تولید کنندگان چینی در زمینه استفاده از انرژی های پاک و کاهش پسماند، در نهایت می تواند به حرکت چین به سوی یک اقتصاد سبز و پایدار منجر شود.

شرکت Lens Technology که نقش بسیار مهمی در زنجیره تأمین قطعات مورد نیاز اپل برای تولید محصولات خود دارد نیز در راستای سیاست های زیست محیطی اپل، با رونمایی از برنامه های خود در این زمینه اعلام کرد که این شرکت تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی برای تولید محصولات خود از انرژی های تجدید پذیر استفاده خواهد کرد.

گفتنی است به رغم اعلام برنامه جدید شرکت Lens Technology  برای استفاده از انرژی های پاک تا پایان سال ۲۰۱۸، این شرکت هم اکنون در میان تمامی تامین  کنندگان قطعات مورد نیاز اپل بیشترین استفاده را از انرژی های تجدید پذیر داشته و به نوعی سبزترین تأمین  کننده اپل به شمار می رود. Lens Technology  اخیرا قراردادهای متعددی را با شرکت های تولید کننده انرژی تجدید پذیر محلی امضا کرده است تا به این واسطه انرژی مورد نیاز برای تولید محصولات خود در سال های آینده را تامین کند.

لازم به ذکر است که اپل این روزها به سختی در حال همکاری با شرکت های چینی تامین  کننده قطعات خود به منظور ایجاد تغییراتی در چشم انداز سیاست های زیست محیطی چین بوده و گام نخست در این راه را، با به صفر رساندن آلایندگی و تولید پسماند تمامی ۱۴ سایت تولیدی خود در چین برداشته است.

در همین چارچوب Lisa Jackson، نایب رئیس اپل در حوزه محیط زیست و مسئولیت های اجتماعی می گوید: «هدف ما از پیگیری طرح های زیست محیطی اخیر آن است که به همه نشان دهیم می توانیم بدون آسیب رساندن به محیط زیست محصولات مان را تولید کرده و به تأمین  کنندگان مان کمک کنیم تا میزان آلایندگی خود را به صفر برسانند.»

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: «ما به شرکت Lens و مدیران آن به دلیل اقدام اخیرشان در زمینه رعایت استانداردهای زیست محیطی تبریک می گوییم و امیدواریم با به اشتراک گذاشتن تجربیات و درس هایی که از حرکت به سوی استفاده از انرژی های تجدید پذیر گرفتیم، شرکت های حاضر در زنجیره تامین قطعات مورد نیاز ما نسبت به استفاده از انرژی های تجدید پذیر اقدام کرده و از این طریق چین را به اهداف زیست محیطی خود در زمینه کاهش تولید گازهای گلخانه ای نزدیک کنند.»

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی اپل، این غول تکنولوژی آمریکایی تمامی فعالیت های تولیدی خود در چین و آمریکا و ۹۳درصد از فعالیت های تولیدی خود در سایر نقاط جهان را با استفاده از انرژی های تجدید پذیر صورت داده و از این حیث یکی از شرکت های پیشرو در حوزه استفاده از انرژی های پاک محسوب می شود.

این شرکت آمریکایی که در سال ۱۹۸۴ میلادی با معرفی کامپیوترهای مکینتاش به بازار، تکنولوژی کامپیوترهای شخصی را متحول کرد، هم اکنون قصد دارد تا با بهره گیری از انرژی های تجدیدپذیر، تحول بزرگی در زمینه حفاظت از محیط زیست و کاهش تولید گازهای گلخانه ای ایجاد کند.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ