Take a fresh look at your lifestyle.

بیلبوردهای اموجی پپسی با همراهی در اینستاگرام

0

برای نفوذ به جامعه هدفی که بیشتر آنان را نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند طراحی کمپینی هم سو و هم‌جهت با علایق آنان را می‌طلبد و اگر می‌خواهیم جزئی از رفتار روزانه جامعه هدف خود باشیم باید با همان زبانی صحبت کنیم که آن‌ها معاشرت می‌کنند، باید لباسی را بپوشیم که آن‌ها می‌پوشند و درکل رفتاری از جنس خودشان داشته باشیم.

حالا چه چیزی بهتر از اموجی ها که یک‌زبان مشترک بین‌المللی بین تمام جوانان دنیا است. برندهای بزرگی همچون کوکاکولا و مک‌دونالد قبلاً تجربه کمپین‌هایی مبتنی بر اموجی را داشته‌اند و این بار نوبت پپسی Pepsi است تا کمپین اموجی پپسی خود را تکمیل کند.

بیلبوردهای اموجی پپسی با همراهی در اینستاگرام 2

پپسی برای این کار از استخدام یک عکاس گرافیکی خیابانی و رسانه محیطی جهت معرفی محصول خود استفاده کرد. انتخاب بیلبوردهای اموجی پپسی با این سیاست بوده است تا طیف وسیع‌تری از مخاطبین را درگیر کند و از طرفی پیام تصویری خود را با جزییات دقیق‌تری به مشتری القا نماید.

تصاویر بیلبوردهای اموجی پپسی ستاره خاصی ندارند و کاراکترهای آن آدم‌های معمولی با وقایع روزمره هستند، یعنی همان چیزی که انتظارش در شبکه‌های اجتماعی داریم.

کمپین اموجی پپسی با شعار “با پپسی بگو Say it with pepsi” روی دیگری نیز دارد. در این کمپین بیش از ۶۰۰ اموجی اختصاصی برای پپسی طراحی‌شده است که بر روی محصولات این شرکت درج می‌شود تا با شعار این کمپین را در راستای فروش محصول هماهنگ‌تر عمل کند.

همان‌طور که می‌بینیم کمپین اموجی پپسی تنها یک طرح بازاریابی و یا برندینگ نیست و با تغییر در محصول و یک شعار کاملاً انفعالی تبلیغات را به سمت خرید کالا سوق می‌دهد. این همان نکته‌ای است که در بسیاری از تبلیغات مخصوصاً در کشور ما رعایت نمی‌شود و اثربخشی یک کمپین تبلیغاتی را عقیم می‌کند.

بیلبوردهای اموجی پپسی با همراهی در اینستاگرام 3

همان‌گونه که می‌دانیم در زیر چهار قاعده اثربخشی تبلیغات را در مورد این کمپین بررسی می‌کنیم :

۱- اصل سادگی(Simplicity Principle)
قاعده سادگی در تبلیغ در این کمپین هم ازنظر طراحی، هم شعار رعایت شده و مخاطب کاملاً می‌تواند این پیام را از ترکیب تصویر و شعار دریافت کند.

۲- اصل تمایز(Differentiation Principle)
تفاوت یکی از بهترین ابزارهای صنعت تبلیغات است و درصورتی‌که این تمایز از شئونات و عرف جامعه خارج نشود می‌تواند یک سکوی پرتاب عالی برای موفقیت یک تبلیغ باشد و پپسی با توجه به اینکه ایده اولیه را برای نخستین با اجرا نکرده است ولی با نگاه متفاوت در نوع ارسال پیام توانسته تمایز موردنیاز را ایجاد کند.

۳- اصل خلاقیت (Creativity Principle)
یک نوشیدنی که کالری و قند آن همیشه بحث‌برانگیز بوده است حالا باید خلاق باشد و چیز تازه‌ای برای گفتن داشته باشد. خلاقیت در این کمپین ورود پپسی به دنیای روزمره است به‌طوری‌که اموجی پپسی جزئی از زندگی مردم می‌شود.

۴- اصل سینرژی (Synergy Principle)
کمپینی که سه اصل فوق را رعایت کرده با تولید یک محصول هم‌راستا با کمپین خط موازی را با شعار ایجاد می‌کند که زنجیره‌های تولید تا فروش را کامل می‌کنند.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ