Take a fresh look at your lifestyle.

راه هایی برای تهیه یک برنامه رسانه ای موفق

0

ساشا ساویچ:

شما را نمی دانم اما رویای کودکی من بدل شدن به یک برنامه ریز رسانه ای نبود. آنچه من در دوران کودکی و نوجوانی به آن علاقه مند بودم خوانندگی و مجری گری در تلویزیون بود اما برای خواننده شدن شما نیازمند یک صدای مناسب هستید و برای مجری شدن باید از چهره و صدای جذابی بهره مند باشید.

پس از آنکه مشخص شد هیچ کدام از استعدادهای خدادادی مذکور در من وجود ندارد، فورا تصمیم گرفتم تا خود را با واقعیت تطبیق دهم.

نخستین شغل من فعالیت به عنوان یک برنامه ریز رسانه ای در شرق اروپا بود با اینکه ۲۵ سال از آن زمان می گذرد اما هنوز نخستین چالش شغلی خود را به خاطر دارم و آن معرفی نسکافه در کشور جمهوری چک بود.

در این راستا نخستین ایده ای که به ذهن من رسید تحویل لیوان های قرمز نسکافه به کارکنان آژانس تبلیغاتی بود که مسئولیت ساخت تیزر تبلیغاتی نسکافه را برعهده داشتند.

استفاده از این لیوان های قرمز رنگ حس خوبی را به کارمندان منتقل کرد و احساس می کردند به آنها اهمیت داده می شود.

با استفاده از ایده مذکور و پخش کردن ده ها هزار لیوان قرمز رنگ نسکافه، این شرکت موفق شد در حین کارزار تبلیغاتی خود تمام محصولات خود را به فروش رسانده و مردم جمهوری چک از اینکه برندی جدید و محصولی باکیفیت به آنان ارائه شده است بسیار هیجان زده شده بودند.

۲۵سال از آن زمان می گذرد و من همچنان در صنعت تبلیغات و رسانه فعال هستم. در این بین نکته قابل توجه آن است که من همچنان از همان فرمولی استفاده می کنم که ۲۵ سال پیش به هنگام معرفی نسکافه در جمهوری چک داشتم.

 این فرمول عبارت است از: ارائه دلیلی به مشتریان برای علاقه مند شدن به برند از طریق برقراری ارتباط میان نیاز و تمایل آنها به هدف و منافع برند. پس از این شما می توانید با ایجاد یک اکوسیستم رسانه ای ارتباط برقرار شده را برای مدت طولانی حفظ کنید.

فعالیت در این حوزه تنها به استفاده از فرمول مذکور محدود نشده و در طول سال های زیادی که از حضور من در صنعت تبلیغات و رسانه می گذرد راهکارهای دیگری نیز آموخته ام که مهم ترین و کاربردی ترین آنها را در اختیارتان قرار می دهم:

– تا جایی که می توانید از افراد متخصص و باسابقه استفاده و بررسی کنید برندی که قرار است کارزار تبلیغاتی رسانه ای آن را برعهده بگیرید چیست و در چه زمینه ای فعالیت می کند.

– اطمینان حاصل کنید که تأثیرگذاری آخرین برندی که معرفی کرده اید، پایه ای برای برند بعدی باشد.

– مردم را تشویق کنید تا درباره برندی که برنامه ریزی رسانه ای تبلیغات آن را بر عهده دارید به بحث و گفت وگو بپردازند.

– فراموش نکنید که فرآیند اجرا را به درستی انجام دهید، چرا که یک استراتژی مناسب و ارزنده به تنهایی کاربردی نخواهد داشت.

در محیط بازاریابی امروز، بازگشت سرمایه در رسانه صرفا بر پایه عوامل موثری نظیر علم آمار تعریف نمی شود.

بازگشت سرمایه در فرآیند مذکور تنها زمانی محقق می شود که برنامه ریزی رسانه ای مناسبی صورت گرفته و ارتباط میان برند و مخاطبان را به صورت مثبت حفظ کرده باشد که در نهایت موجب رشد و افزایش سوددهی آن خواهد شد.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ