Take a fresh look at your lifestyle.

چرا باید به خوب لباس پوشیدن در محل کار اهمیت بدهید؟

0

بخشی از این با ضرب‌المثل معروف «برای شغلی که می‌خواهید داشته باشید لباس بپوشید، نه شغلی که دارید.» در ارتباط مستقیم است و اصل کلی در هر دو یکسان است. ولی این اصل جدید حتی در مورد کاری که همین الان دارید هم صادق است. دلیل اینکه چرا باید در محل کار خوب لباس بپوشید دلیلی روانشناسانه است: به شما اعتماد به نفس می‌دهد.

بویر می‌نویسد: «لباس مناسب ما را از نگرانی‌ها و دغدغه‌های انتقال پیام‌های منفی و گیج‌کننده خلاص می‌کند». رها شدن از نگرانی‌ها و افزایش اعتماد به نفس در شما می‌تواند اثری ماندگار و قابل توجه بر عملکرد شما در محل کار داشته باشد و به شما این اطمینان را می‌دهد که معیارهای دیگری برای قضاوت در مورد شما استفاده می‌گردند. مثل نتیجه‌ی کارتان، مزیت‌ها، توانایی‌ها و وفاداری‌تان. مطالعات نشان داده‌اند که خوب لباس پوشیدن در محل کار مزایای بسیار ملموسی در دنیای واقعی دارد و حتی می‌تواند در بلندمدت شما را موفق‌تر نیز بگرداند.

هیچ‌کس نمی‌گوید که باید بروید و یک کمد لباس بخرید تا به این اهداف برسید. حتی لازم نیست که حتما لباس گران‌قیمت بخرید، ساعتی لوکس به دست کنید یا شخصی غیر از هر آن‌چه هستید باشید تا به این هدف برسید. شما فقط کافیست متوجه باشید که چگونه شناخته و درک می‌شوید و سپس کنترل این موقعیت را به دست بگیرید. این کار را انجام دهید و مطمئن باشید که رئیس‌تان متوجه این موضوع خواهد شد.

منبع: Business Insider

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ