Take a fresh look at your lifestyle.

استفاده بهینه از مناسبت‌ ها

0

امروزه با وجود پیشرفت‌ها و دگرگونی‌های زندگی، مردم در سراسر دنیا همچنان اعیاد و به طور کلی مناسبت‌های موجود در فرهنگ کشور خود را جشن می‌گیرند. از عید سال نو گرفته تا مناسبت‌های عاشقانه، تمامی آنها نقش پر رنگی در زندگی مردم ایفا می‌کنند.

با این حال نسبت به گذشته، امروزه مردم کمتر به طور مستقیم با یکدیگر برخورد داشته و برای مثال مناسبت‌ها را اغلب در قالب ایمیل و توسط شبکه‌های اجتماعی به یکدیگر تبریک می‌گویند. از سوی دیگر در زمینه کسب‌و‌کار و تجارت امری که کمتر مورد توجه شرکت‌ها و موسسات قرار می‌گیرد استفاده بهینه و مناسب از این مناسبت‌ها است.

بدون شک ایجاد کمپین مناسبتی و جمع کردن مردم در کنار یکدیگر علاوه بر تاثیراتی که بر فروش شرکت‌ها می‌تواند داشته باشد، در شکل‌گیری ذهنیت و دیدگاه مثبت مشتریان نسبت به ماهیت شرکت‌ها نیز بی‌تاثیر نخواهد بود.

نکته مهم در این زمینه نحوه انجام این کار توسط شرکت‌ها و موسسات تجاری است. نکته اصلی در انجام این‌گونه فعالیت‌ها، بدون شک کمک گرفتن از مشاوران و مدیران روابط عمومی است. بدون برنامه‌ریزی و آشنایی کامل با علم روابط عمومی ممکن است فعالیت شما به صورت معکوس نتیجه دهد و نه تنها اعتبار شرکت‌تان را افزایش ندهد بلکه باعث کاهش شهرت شما نیز بشود.

ایده

یک سوپرمارکت بزرگ بریتانیایی برای افزایش فروش و همچنین ارتقای جایگاه فروشگاه و برند خود اقدام به اجرای کمپینی با محوریت عاشقانه کرد. در واقع مدیران سوپرمارکت تصمیم گرفتند تا برای مدتی آخر شب‌ها تا دیر وقت سوپرمارکت را باز نگه داشته و برای افراد تازه ازدواج و نامزد کرده تخفیف‌های ترغیب کننده‌ای را قرار دهند.

کمپین سوپرمارکت مذکور از آغاز با استقبال خارق‌العاده خریداران تازه ازدواج و نامزد کرده مواجه شد. در عین حال اجرای این کمپین نه تنها باعث افزایش فروش سوپرمارکت شد، بلکه به‌طور حیرت‌انگیزی با دهان به دهان گشتن نام فروشگاه باعث افزایش شهرت و محبوبیت سوپرمارکت نیز شد.

در حقیقت در هر کشوری تعداد بسیاری مناسبت و اعیاد وجود دارد که هر کدام از آنها به‌طور شگفت‌انگیزی می‌توانند باعث موفقیت شرکت‌ها و موسسات موجود در آن کشورها شوند. در عین حال به دلیل توجه کمتر به این مناسبت‌ها هیچ گونه تردیدی در مورد احتمال تکراری بودن کمپین شما نیز وجود نخواهد داشت.

این نوع ایده‌ها برای اغلب کسب‌و‌کارها مفید، تاثیرگذار و در عین حال کاملا قابل اجرا است. همچنین برای تاثیرگذاری بیشتر این فعالیت‌ها بهتر است آنها را در محیطی آرام مانند سوپرمارکت، کتابفروشی و رستوران‌ها اجرا کنید.

آنچه در عمل باید انجام دهیم

– شما باید در انتخاب قشر موردنظر خود دقت کافی را به خرج دهید. در عین حال مطمئن شوید افرادی را که انتخاب می‌کنید، انگیزه کافی برای حضور در کمپین شما را دارند.

-مراقب نحوه انتشار اخبار مربوط به کمپین خود در رسانه‌ها باشید. نباید اخبار فعالیت شما به‌گونه‌ای منتشر شود تا مردم نسبت به آن ذهنیت منفی پیدا کنند. برای حل این مشکل می‌توانید با یک یا چند رسانه برای انتشار اخبار کمپین‌تان به طرز دلخواه قرارداد ببندید.

-نحوه واکنش مردم نسبت به کمپین شما بسیار مهم است. برای افزایش تاثیر کمپین خود در صورت امکان آن را به طور بلند‌مدت اجرا کرده یا هفته‌ای یک روز را به اجرای کمپین خود اختصاص دهید.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ