Take a fresh look at your lifestyle.

روابط عمومی ها نباید جنبه تبلیغاتی داشته باشند

0


رییس دانشگاه کاشان در این نشست با اشاره به اینکه روابط عمومی پلی بین سازمان و مردم است گفت: مدیران و کارشناسان روابط عمومی باید سعی کنند تا با ارتباط دوسویه تلاش ها و فعالیت های سازمان مربوطه را به درستی برای مردم بازگو کنند.

به گزارش کاوشگران روابط عمومی به نقل از تبسم، دکتر عباس زراعت نقش روابط عمومی ها را در انتقال درست اطلاعات سازمان به مخاطبان حایز اهمیت دانست و اظهار داشت : روابط عمومی وظیفه دارد تا اخبار ناصحیح و اتهاماتی که از بیرون بر سازمان وارد است پاسخ دهد .

وی روابط عمومی بحران را در سازمان لازم دانست و افزود: اگر سازمانی روابط قوی داشته باشد هیچ موقع با بحران روبرو نمی شود .

رییس دانشگاه کاشان استفاده از تکنولوژی جدید و به روز را وظیفه روابط عمومی موفق بیان کرد و گفت: روابط عمومی ها می توانند در شرایط کنونی که استکبار سعی دارد با راه اندازی شبکه های دروغین، اسلام را مخدوش کنند با استفاده از فناوری های نوین ارتباطی و اطلاعاتی ، چهره واقعی از اسلام را به جهانیان معرفی کنند .

زراعت روابط عمومی را جدای از تبلیغات دانست و گفت: روابط عمومی ها نباید جنبه تبلیغاتی و یک سو نگری داشته باشند و باید تلاش کنند تا با ارتباطی هدفمند و مؤثر، ضمن برآوردن نیازهای سازمان خود در جهت شکل دهی صحیح به ارتباط مشتریان و سازمان اقدام کند و از این طریق ارتباط مخاطبان با سازمان را تسهیل کند .

وی رفتار انسانی، التزام به قانون، خدمت به مردم،حرفه گرایی، صداقت، شفافیت، رازداری، مشارکت گرایی، و رقابت سالم را از جمله موارد منشور اخلاقی روابط عمومی بیان کرد و افزود: روابط عمومی ها باید برای موفقیت سازمان این اصول اخلاقی را سرلوحه امور خود بدانند و احساس‌ مسئولیت‌ نسبت‌ به‌ جامعه‌ و منافع‌ همگان‌ داشته‌ باشد .

مدیر روابط عمومی دانشگاه کاشان نیز هدف از برگزاری این نشست را،  تبادل تجربیات مدیران و کارشناسان در راستای ارتقاء روابط عمومی های دانشگاه های منطقه ۶  بیان کرد و گفت: در این نشست دو روزه کارگاه های آموزشی روابط عمومی و تبلیغات توسط کارشناسان مربوطه ارائه می شود .

در این نشست مدیران و کارشناسان دانشگاه های یزد، صنعتی اصفهان، دانشگاه اصفهان، هنر اصفهان، شهرکرد، میبد، اردکان، گلپایگان، خوانسار، شهررضا، چهارمحال و بختیاری، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و پارک علم و فناوری یزد حضور داشتند .

 

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ