Take a fresh look at your lifestyle.

تعادل میان کار و زندگی

0

پرسش: کارشناس فروش سازمانی هستم که بیشتر زمان مفید خود را در روز صرف فعالیت‌های کاری می‌کنم. این موضوع تا اندازه‌ای جدی است که حتی نیمه‌های شب نیز تماس‌های کاری، مزاحم زندگی‌ام شده است. از طرفی در کانون خانواده و برای اعضای آن نمی‌توانم زمان مفیدی را بگذارم و پس از گذشت چند سال، نتوانسته‌ام تعادلی را بین کار و زندگی خود برقرار کنم؛ از نظر شما در راستای این موضوع، باید چه اقدامات و برنامه‌ریزی‌هایی را انجام دهم؟

پاسخ کارشناس: هنر هر مدیری، برقراری تعادل بین کار و زندگی خود است. امروزه با افزایش مشغله کاری، مخاطبان همواره از تنگی زمان گله‌مند هستند. برای برقراری تعادل بین کار و زندگی، پیشنهاد می‌شود از مقوله برنامه‌ریزی پویا استفاده شود؛ اگرچه مقوله برنامه‌ریزی پویا در مباحث مدیریتی بسیار به کار می‌رود اما این مقوله در زندگی شخصی افراد نیز می‌تواند تاثیر‌گذار باشد. مقوله برنامه‌‌ریزی پویا به این موضوع اشاره دارد که می‌توان تعادلی را بین زندگی و کار ایجاد کرد. 

اگر شما شخص موفقی در حوزه کاری خود هستید اما تحت هیچ عنوان نمی‌توانید برای زندگی شخصی خود زمان بگذارید، باید فعالیت‌های خود را اولویت‌بندی کنید و براساس این اولویت‌ها برای زندگی شخصی خود، زمان بگذارید.

به‌عنوان نمونه اگر شما مدنظر دارید که هفته‌ای یک روز را به کوهنوردی بپردازید یا یک روز دیگری را برای قدم‌زدن در کنار خانواده در پارک حضور داشته باشید اما در حقیقت به هیچ‌کدام آنها نمی‌رسید، باید اولویت‌بندی کنید و میانگینی ازاین برنامه‌ها برای خود داشته باشید.

برنامه‌ریزی پویا به این موضوع اشاره دارد که شما می‌توانید یک هفته یکبار به یکی از این برنامه‌های خود برسید و با اولویت‌بندی مناسب در طول یک ماه حداقل می‌توانید دو بار به کوهنوردی و بار دیگر نیز در کنار خانواده خود به قدم زدن بپردازید.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ