Take a fresh look at your lifestyle.

کسب‌ و‌ کار پرقدمت

0

پرسش: مدیر یک کسب‌وکار قدیمی در حوزه محصولات سرمایشی و گرمایشی هستم. کسب وکارم بیش از ۳۰ سال قدمت دارد و بسیاری از مخاطبان طبق بازخوردها با برند مورد نظرم خاطره دارند. به‌عنوان یک مدیر قدیمی هیچ‌گاه اعتقادی به اجرای برنامه‌های تبلیغاتی نداشته‌ام و همیشه بر این اندیشه بوده‌ام که محصولات باکیفیت در بازار مشتریان خاص خود را دارند.

اما با ورود رقبا، به‌خصوص رقبای خارجی در بازار احساس‌خطر می‌کنم و مشاوران کسب وکارم پیشنهاد اجرای کمپین تبلیغاتی با محوریت تمرکز روی محصولات را برای کسب وکار داده‌اند. مشاوران تأکید دارند که در کمپین روی قدمت محصولات متمرکز شوم. در این باره راهنمایی بفرمایید که آیا تمرکز روی قدمت کسب وکار شیوه مناسبی برای تبلیغات محصولات خواهد بود یا خیر؟

پاسخ کارشناس: ارائه محصولات باکیفیت به بازار، جزو وظایف برندهاست و تمامی برندها برای بقا در بازار نیاز به ارائه محصولات باکیفیت دارند. پس فعالان کسب‌وکار نمی‌توانند فقط با تمرکز بر این ویژگی‌شان در بازار ادامه حیات داشته باشند. آنها برای ماندگاری، نیاز به تبلیغات دارند. تبلیغاتی که روی ویژگی‌های متمایز‌کننده آنها برنامه‌ریزی شده‌ است. علاوه براین قدمت در بازاری که هر روز محصول تازه‌ای ورود پیدا می‌کند، دیگر مزیت محسوب نمی‌شود.

در این بازار برندها باید به‌روز باشند و خودشان را با شرایط هماهنگ کنند. پس فقط تمرکز روی قدمت کسب‌وکار، دستاوردی را برای برندها به ارمغان نخواهد آورد. در این باره مدیر کسب وکار باید به همراه مشاورانش تمامی زوایای محصولات و رقبای بازار را بررسی کنند و به یک وجه‌تمایز برسند. وجه‌تمایزی که آینده برند را می‌سازد. بعد از تشخیص این وجه تمایز، برند می‌تواند شروع به ایده‌پردازی در حوزه تبلیغات کند.

اگر برند قدیمی سراغ ویژگی تازه خود برود و برای معرفی این ویژگی از رسانه‌های تخصصی و حرفه‌ای استفاده کند، در میان مشتریان بالقوه و بالفعل خود ماندگارتر خواهد بود و از این طریق مشتریان به برند خود وفادارتر می‌شوند، چون برند قابلیت انعطاف و به‌روز شدن دارد و این دسته برندها در بازار محبوب‌تر و ماندگارترند.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ