Take a fresh look at your lifestyle.

افزایش کارایی مرکز خرید

0

پرسش: مدیر یکی از مراکز خرید در تهران هستم. تهران شهری است که هر روز یک مرکز خرید مجهز در آن راه‌اندازی می‌شود و راه‌اندازی این مرکز باعث شدید شدن رقابت در این حوزه شده‌ است. در این باره راهنمایی بفرمایید که با استفاده چه شیوه‌های بازاریابی می‌توانم کارایی این مرکز خرید را افزایش دهم و مشتریان بیشتری جذب کنم؟

پاسخ کارشناس: تعداد مراکز خرید در شهرهای بزرگ روز به روز در حال افزایش است. همین موضوع باعث شده که مدیران این مراکز از تمامی فناوری‌های دیجیتال و شیوه‌های بازاریابی به منظور جذب مشتری و بالاتر بردن کیفیت استفاده کنند. یکی از شیوه‌هایی که مراکز خرید بزرگ دنیا در حال اجرای آن هستند اجرای برنامه‌های وفاداری مشتریان است. مدیران مراکز خرید در اجرای یک برنامه وفاداری جامع باید به چند نکته‌ مهم توجه کنند.

یک: کارکنان مراکز خرید نباید اجرای برنامه‌های وفاداری را روی مشتریان پیاده و متمرکز کنند. چون مشتریان فرصت و حوصله کافی برای همراه شدن با مسئولان مراکز خرید را ندارند. برای مشتریان باید شرایط ایده‌آل باشد و تمامی امکانات برای یک خرید خوب فراهم شود.  شاید در میان مشتریان کسانی باشند که فقط برای گشت‌و‌گذار وارد مرکز خرید شده‌اند. مراکز خرید برای این دسته‌ از مشتریان نیز باید امکانات مناسبی را فراهم کنند. چون امکان دارد روزی این مشتریان بالقوه به بالفعل تبدیل شوند.

دو: مدیران مراکز خرید در اجرای برنامه‌های وفاداری برای بالاتر بردن اثربخشی بهتر است که از مشارکت صاحبان فروشگاه‌ها و مغازه‌های داخل مرکز خرید استفاده کنند. برخی از مدیران مرکز خرید سعی می‌کنند در اجرای برنامه‌ها مستقل عمل کنند. این درحالی است که تحقیقات نشان داده هر وقت مدیران مرکز خرید از مشارکت صاحبان فروشگاه‌ها استفاده کرده‌اند اثربخشی شیوه اجراشده را ۷۰درصد افزایش داده‌اند.

سه: مشتریان به‌دنبال راحتی هستند و تمایلی به چانه‌زنی برسر قیمت محصولات ندارند. بهتر است که برای وفاداری مشتریان، مدیران به‌طور غیرمستقیم تخفیفاتی را برروی محصولات اعمال کنند تا مشتریان از خرید خود لذت ببرند. علاوه بر این موارد نکات دیگری نیز وجود دارد که مدیران می‌توانند از آنها برای بهتر شدن عملکردشان بهره‌برداری کنند.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ