Take a fresh look at your lifestyle.

درآمد چهار میلیارد تومانی فضاهای تبلیغاتی رشت در سال ۹۵

0


درآمد چهار میلیارد تومانی فضاهای تبلیغاتی رشت در سال ۹۵

در جلسه همزمان کمیسیون های فرهنگی و بودجه شورا ، تعرفه بهای خدمات سازمان زیباسازی شهرداری بررسی و اصلاح شد .
به گزارش مجله خبری محیطی ، رئیس سازمان زیباسازی شهرداری در این جلسه اعلام کرد : تا قبل از سال ۹۰ درآمدهایی از شهرداری که امروزه در حیطه مسئولیت های سازمان زیباسازی است بر اساس تعرفه های درآمدی تعیین می شد و پس از تشکیل سازمان زیباسازی شهرداری ، این تعرفه ها منوط به قیمت گذاری کارشناسان رسمی دادگستری تعیین می گردد .
محمد باقر بشر دانش افزود : از آنجا که شش پل ساخته شده در سطح شهر ، بین سال های هشتاد و شش تا هشتاد و هشت به صورت بی. او. تی تحویل گردیده است ، عملا شهرداری به مدت ده سال یعنی تا بهمن ماه ۹۸ قادر به استفاده تبلیغاتی از آن نمی باشد و حق هرگونه استفاده تبلیغی از آن در اختیار شرکت سازنده است ، لذا درآمد سازمان زیباسازی از پل های ساخته شده اخیر صفر است .
وی در رابطه با میزان اجاره بهای سایر فضاهای تبلیغی در سطح شهر نیز ، تعرفه را منوط به قیمت گذاری کارشناس رسمی دادگستری دانست .
رئیس کمیسیون برنامه بودجه شورا نیز اعلام کرد : متاسفانه برخی شرکت های سازنده از میان تعداد زیاد محل های مشخص شده برای ساخت پل ، دانه درشت ها و به اصطلاح شاهرگ های حیاتی در مناطق گران قیمت شهر را در دست گرفته ، ساخته و بلافاصله اقدام به استفاده های تبلیغی و درآمدزایی می کنند در حالیکه محلاتی مانند نخودچر یا منطقه شهید نظری که تصادفات و حتی موارد فوت متعددی داشته را رها کرده و به بهانه های مختلف مانند انتقال تجهیزات و غیره به مرحله اجرا و ساخت نرسانده اند .
شهردار در خصوص عدم اجرای زیباسازی های لازم در سطح شهر افزود : توقع ما از سازمان زیباسازی این است که در خصوص عدم اجرای زیباسازی های لازم در سطح شهر و به خصوص پل های تازه تاسیس شهر از شهردار توضیح خواسته و ضمن نظارت کافی ، گزارش آن را به اطلاع شورای شهر برساند .
بشر دانش به عنوان نمونه تعرفه واتربندهای تبلیغی نصب شده در سطح شهر را هفته ای ۶۰ هزار تومان اعلام کرد و در خصوص استندها نیز رقم ها را بسته به منطقه و مکان در مناطق مختلف شهر اعلام کرد .
وی اظهار داشت : در خصوص نظارتی که اشاره شد ما احتیاج به ابلاغیه ای در این خصوص داریم و در حال حاضر اهرم اجرایی لازم برای این کار را در اختیار نداریم و ساخت پل های شهر تنها از منظر زیبایی شهری به سازمان زیباسازی مربوط بوده و عملا تحت پوشش حوزه حمل و نقل و ترافیک شهری است و در این حوزه میدان بازی به سازمان زیباسازی داده نشده است .
بشردانش میزان درآمدزایی فضاهای تبلیغی ایجاد شده در سال ۹۴ را سه میلیارد و پانصد میلیون تومان اعلام و برای سال ۹۵ این مبلغ را حدود چهار میلیارد تومان تخمین زد.
رئیس کمیسیون بهداشت شورا نیز اظهارات مهندس علوی مبنی بر عدم نظارت کافی بر زیباسازی مناطق در دست ساخت را در سطح شهر تایید نمود و خطاب به رئیس سازمان زیباسازی گفت : انتظار شورای شهر از شما بکاربردن اهرم های قوی تر در کار و نظارتی مداوم بر کلیه رویکردهای سازمانی زیباسازی شهری است و شورا به مدیریتی شما اعتقاد دارد .
شیرزاد بر این نکته نیز اشاره داشت که لازم است فضاهای تبلیغی در جای جای شهر به شکل یک درآمد ثابت و پایدار و قابل اتکا برای شهرداری درآید .
وی به مکان های تبلیغاتی پمپ بنزین های شهر اشاره کرده و اهمیت این مکان های مهم تبلیغی را یادآور شد .
بشر دانش نیز در این خصوص اظهار کرد : اخیرا از سوی سازمان زیباسازی برای کلیه پمپ بنزین های شهر دعوت نامه هایی صادر شده است تا طی آن تسویه حساب سال گذشته شهرداری با آنان صورت گرفته و قراردادهای جدید سال ۹۵ با آنان به امضا و توافق برسد .
نیکومنش نیز در پایان از بشردانش خواست تا ارقام مطرح شده درکمیسیون را برای جلسات آینده به صورت جدول بندی برای سال های ۹۴ و ۹۵ در اختیار اعضا قرار دهد.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ