Take a fresh look at your lifestyle.

پیش برد فروش و تبلیغات با مشاوره

0


پیش برد فروش و تبلیغات با مشاوره

مشاوره تبلیغات

از چند دهه گذشته به دلیل تنوع در میان خدمات دهندگان و تولید کنندگان محصولات و تنوع ذاتی بین محصولات، بحث برندینگ و ارزش نام برند و حفظ مشتریان مطرح گردید. در این میان بحث تبلیغات به روش های گوناگون ظاهر گردید و توانست در بحث جذب مشتریان و پیش برد فروش و تبلیغات با مشاوره تاثیر به سزایی داشته باشد. با توجه به تنوع روش های تبلیغاتی و ارزش زمان در طول عمر یک برند، حضور مشاوران و متخصصان حوزه تبلیغات ضروری گردید.
مشاوران حرفه تبلیغات با توجه به تخصص های لازم در این زمینه و تجربه چندین سال تعامل با برندها و مشتریان و محصولات گوناگون، تسلط لازم روی روش های گوناگون تبلیغات در این حوزه را دارند و می توانند در کنار مشتریان، با مشاوره به جا و هوشمندانه محصولات و خدمات برند را به اطلاع بازار مخاطبان برسانند.
مشاور تبلیغات کسی است که بینش و دانش وسیعی در بازاریابی و تبلیغات داشته، با توجه به تخصص ها و دانش های مرتبط با تبلیغات؛ مانند: روابط عمومی،‌ ارتباطات، اقتصاد،‌ جامعه شناسی، ادبیات، فلسفه، زبان شناسی، روانشناسی و بازاریابی بتواند برای برنامه ارتباطات بازاریابی به ویژه کمپین تبلیغات تصمیم سازی، تصمیم گیری و برنامه ریزی کند.
در واقع عمل مشاوره تبلیغات یک فرآیند علمی است که از تحقیقات و پژوهش آغاز می شود و پس از طی مراحل تحلیلی به ارائه راهکار منجر می شود. یک مشاوره مؤثر تبلیغات وظیفه شفاف سازی ذهن سازمان را با توجه به داده های آماری، تحلیل های علمی و مشاهدات عینی و تجربی بر عهده دارد. به بیان دیگر مشاور تبلیغاتی درشرکت ها و سازمان ها کمک می کند تا آرایش سخت افزاری، نرم افزاری و فکر افزاری ارتباطات بازاریابی تقویت شود و اهداف بازاریابی هرچه بیشتر با اهداف سازمانی همسو گردد. این همسویی می تواند برای یکپارچه سازی منابع بازاریابی، تسهیل فرایندهای بازاریابی، سهولت ارتباطات، خدمات،‌ فروش،‌ تولید و تجزیه تحلیل سازمان باشد.
بررسی محصول، برند، حوزه کاری، بازار هدف، طول عمر محصول و چرخه عملکرد خدمات و محصول از جمله فعالیت هایست که توسط مشاورین تبلیغاتی ارزیابی می گردد که بر اساس شاخص های به دست آمده، روش های گوناگون اطلاع رسانی بررسی و مقایسه شده و بهترین روش های تبلیغاتی و تبلیغات مکمل در اختیار مشتری قرار خواهد گرفت و در این صورت تمامی نیازهای مشاوره و اجرای تبلیغات مورد نیاز مشتریان تا حدی مرتفع می گردد.

حوزه های تخصصی مشاوره

images (2)حوزه تبلیغات شامل تخصص ها و زمینه های گوناگونی می گردد. تبلیغات محیطی، تبلیغات رسانه ای از قبیل رادیو، تلویزیون، تصویری برد بلند، مالتی مدیا الکترونیکی و وب سایت، تبلیغات پیامکی، تبلیغات ایمیلی، تبلیغات تجهیزاتی، آگهی نامه ها، تبلیغات دیداری روزنامه و مجلات و کاغذی جزو روش های عمومی تبلیغات می باشند.
تفاوت این روش ها در میزان تاثیر پذیری و میزان دیده شدن و تاثیر در دید عموم و هزینه مصرفی دارد، به نوعی دیگر میزان نفوذپذیری این روش ها به همراه میزان هزینه مصرفی میتوانند دو فاکتور عمده در انتخاب روش موثر باشند.
کارشناسان حوزه تبلیغات با در دست داشتن تخصص های مورد نیاز در تمامی حوزه های تبلیغاتی می توانند ضمن ارائه مشاوره تخصصی و شناخت کسب و کار مشتریان، بهترین روش و موثرترین کمپین تبلیغاتی را در اختیار برندها قرار دهند.
میزان بازدهی روش های گوناگون همراه با میزان بودجه مورد نیاز، تحلیل و کنترل فرآیندهای اجرایی همزمان با تبلیغ، مقایسه شاخص های نتیجه گیری در روش های متعدد و میزان بازخورد کسب و کار نسبت به تبلیغات اجرا شده فاکتور مهمی در ارزیابی و رضایت مندی مشتریان می باشد.

ارزیابی بازار و هدف گذاری

ارزیابی بازار و هدف گذاریدلیل بسیار مهم برای تعیین اهداف تبلیغات، این است که مبنا و معیار اندازه‌ گیری موفقیت در برنامه ارتباطات منسجم بازاریابی شرکت را ارائه می‌دهند. بدون وجود اهداف مشخص و روشن، ارزیابی چگونگی و میزان تلاش‌های شرکت، کاری بسیار مشکل است.
شناخت بازار هدف و شناخت کامل خدمات و محصولات قابل ارائه به مشتریان گامی مهم قبل از اجرای تبلیغات است. شناخت هر کسب و کار و آنالیز بازار و رقبا و همکاران هم صنعتی در آن کسب و کار می تواند نگاه دقیق و عمیقی را در اختیار قرار دهد. جداول قوت و ضعف و فرصت و تهدید در هر کسب و کاری می تواند مزیت های هر کسب و کار را مشخص تر نموده و ضعف های درون سازمان را شفاف تر نماید. همزمان با قوت و ضعف های کسب و کار با شناخت رقبای کسب و کار می توان فرصت های آتی پنهان را مشاهده نمود و برای استفاده از آن فرصت ها برنامه ریزی های لازم را انجام داد. تهدیدهای پنهان و آشکار کسب و کار با شناخت دقیق بازار شفاف تر گردیده و دیدی گسترده در اختیار مدیران کسب و کار قرار می دهد تا بتوانند سیاست های لازم را در کسب و کار خود اجرا نمایند.

عضویت در خبرنامه

ارسال یک پاسخ