داستان مدیر ارشد اجرایی
آیا میدانستید همانطور که هر فرد داستانهایی برای گفتن دارد، هر سازمان نیز داستانهایی برای خود دارد؟ اینکه چنین داستانهایی در سراسر سازمان شناخته شوند و به اشتراک گذاشته شوند (یعنی اینکه در سازمان، فرهنگ داستان وجود داشته باشد) میتواند تاثیری بزرگ بر حس هویت سازمانی، بر تصور عمومی از سازمان و در نهایت بر موفقیت سازمان داشته باشد. داستانهای مربوط به کسبوکار معمولا از موسس سازمان یا مدیران ارشد آن سرچشمه میگیرد.
به قول گردهارد شوانتر صاحب امتیاز مجله «قدرت فروش» مدیران ارشد اجرایی، اصلیترین داستانگویان سازمان هستند. اگر آنها داستانهای خود را خوب تعریف کنند و با لحنی صادقانه حرف بزنند، داستانهای آنها به دیانای کسب وکارشان تبدیل میشود. فروشندگان نمیتوانند به تنهایی کار کنند. برای آنکه فروشندهای بزرگ شوید، باید پشتیبانی سازمانتان (از مدیر ارشد اجرایی و مدیر بازاریابی گرفته تا مدیران فروش که مستقیم با شما سروکار دارند) را جلب کنید.